Gå til innhold

Underlig opplevelse i dag, bare stress / angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tøff dag på jobb i dag, hektisk, og litt mange kopper kaffe :-)

I bilen på vei hjem merket jeg plutselig at jeg ble noe ufokusert, ikke at jeg så dobbelt eller manglet dømmekraft, men følte at ting "fløt" litt på veien, plutselig redd for om jeg ikke skulle oppfatte hvilken fil bilene lå i på motorveien, osv.

Ble selvsagt redd og fryktet at jeg gikk fra forstanden eller hallusinerte eller slikt. Pustet dypt noen ganger og roet meg ned, så gikk det bedre. Spiste middag og gjorde noe fysisk arbeid, så ble alt bra.

Bare stress og angst? Beklager litt banalt spørsmål..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke, men har opplevd noe lignende. Det var som om "bildet" mitt "fløyt" i alle retninger. Jeg satt også i bil, og da dette "kom over meg" møtte jeg en bil, og da den passerte ble dens bevegelser smørt ut over som om man fotograferte med utvidet lukkertid. Jeg fikk så et svakt angst-anfall og stoppet og tok en pause. Jeg kom meg hjem igjen. Men jeg ville ikke kjøre bil etter dette. Det var et smart trekk, for da jeg satt på med andre senere opplevde jeg akkurat samme greia - bare denne gangen uten så mye angst, pga. at jeg ikke risikerte å kollidere da jeg ikke styrte bilen selv. Men det gikk over etter en ukes tid, og etter det har jeg ikke opplevd noe slikt, og jeg har kjørt bil som normalt.

Anonymous poster hash: 8c2ba...a44
Skrevet

Jeg vet ikke, men har opplevd noe lignende. Det var som om "bildet" mitt "fløyt" i alle retninger. Jeg satt også i bil, og da dette "kom over meg" møtte jeg en bil, og da den passerte ble dens bevegelser smørt ut over som om man fotograferte med utvidet lukkertid. Jeg fikk så et svakt angst-anfall og stoppet og tok en pause. Jeg kom meg hjem igjen. Men jeg ville ikke kjøre bil etter dette. Det var et smart trekk, for da jeg satt på med andre senere opplevde jeg akkurat samme greia - bare denne gangen uten så mye angst, pga. at jeg ikke risikerte å kollidere da jeg ikke styrte bilen selv. Men det gikk over etter en ukes tid, og etter det har jeg ikke opplevd noe slikt, og jeg har kjørt bil som normalt.

Anonymous poster hash: 8c2ba...a44

Takk for svar :)

Ja, jeg tror mest dette var stressrelatert.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig nervøs for å kjøre bil (har kjørt lite), og en gang da jeg måtte kjøre, merket jeg etterpå at jeg nesten ikke husket hvor jeg hadde kjørt, og at minnet om turen nesten var svart. Jeg kaldsvettet mye på turen, og var superstresset. Episoden skremte meg, jeg kunne fort ha gjort noe galt, når jeg egentlig ikke var tilstede i det hele tatt. Jeg har tatt tak i kjøringen nå, og skal øve meg så jeg blir trygg igjen, men episoden skremte meg. Virker ikke som det var akkurat det du opplevde, men tror absolutt at det kan høres ut som om det var stressrelatert på den ene eller andre måten....

Anonymous poster hash: fa576...a97
Skrevet

Tøff dag på jobb i dag, hektisk, og litt mange kopper kaffe :-)

I bilen på vei hjem merket jeg plutselig at jeg ble noe ufokusert, ikke at jeg så dobbelt eller manglet dømmekraft, men følte at ting "fløt" litt på veien, plutselig redd for om jeg ikke skulle oppfatte hvilken fil bilene lå i på motorveien, osv.

Ble selvsagt redd og fryktet at jeg gikk fra forstanden eller hallusinerte eller slikt. Pustet dypt noen ganger og roet meg ned, så gikk det bedre. Spiste middag og gjorde noe fysisk arbeid, så ble alt bra.

Bare stress og angst? Beklager litt banalt spørsmål..

Jeg tenker litt migrene og...  eller lavt blodsukker? 

Skrevet

eller lavt blodsukker? 

Der tror jeg du traff spikeren på hodet. Hadde ikke spist så mye fornuftig denne dagen, ble litt mye raske carbs tidligere på dagen, og da skjer gjerne det :)

Det forklarer jo at det forsvant etter å ha fått i seg litt mat!

Skrevet

Ja, også all denne kaffen og lite mat... ikke bra :( 
Du får prøve å spise mer regelmessig og begrense kaffeinntaket ditt til maks 2-3 kopper om dagen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...