Gjest Skrevet 30. juli 2013 Skrevet 30. juli 2013 Imigran 200mg Ibux 1200 mg Tramadol 100 mg Paracet 3 g Sobril 30 mg Lamictal 300 mg Efexor 37, 5 mg Wellbutrin 300 mg I løpet av 12 timer Håper på svar fra noen med peiling 0 Siter
Caylee Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 JAA!!!!! Ring 113 om du har tatt det! Det er livsfarlig!!! 0 Siter
ISW Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Dette er vel medisiner du har fått av legen din, med unntak av Sobril, etter hva jeg forstår, tatt mot smerter, og ikke overdose i hensikt å dø. Jeg tror ikke det er skadelig som engangsdose (særlig ikke hvis det er gitt av legen din, som vet hva du tåler og ikke). Hvis det mot all formodning er tatt som en overdose (noe det vel ikke er, slik jeg kjenner deg her), så må du selvfølgelig kontakte lege. 0 Siter
Gjest Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Dette er vel medisiner du har fått av legen din, med unntak av Sobril, etter hva jeg forstår, tatt mot smerter, og ikke overdose i hensikt å dø. Jeg tror ikke det er skadelig som engangsdose (særlig ikke hvis det er gitt av legen din, som vet hva du tåler og ikke). Hvis det mot all formodning er tatt som en overdose (noe det vel ikke er, slik jeg kjenner deg her), så må du selvfølgelig kontakte lege. Nei, det var ikke ment som overdose. Jeg hadde så store smerter og vansker med pusten at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Hadde migrene og vindt i ei tann oppå alt. Så nei, dette var et enganstilfelle. Ble bare litt redd i natt da jeg innså hvilken mengde dette var. 0 Siter
Marie Mel Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Dette er et slikt innlegg igjen som en bare kan lure på hvorfor du trykket her framfor å ringe din lege som kjenner deg. Det er hva nhd og andre ber deg tenke over, slik at du kan se det selv. 0 Siter
Gjest Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Dette er et slikt innlegg igjen som en bare kan lure på hvorfor du trykket her framfor å ringe din lege som kjenner deg. Det er hva nhd og andre ber deg tenke over, slik at du kan se det selv. Hva er feil med å stille denne typen spørsmål, når en vet at her sitter det folk som kanskje kan svare, før en evt bryr legevakta som nok har mer enn nok å gjøre? Her inne kan folk svare dersom de kan og vil svare, får man ikke svar kan man selvsagt bry legevakta. Det er sånn jeg tenker når det gjelder denne type spørsmål. 0 Siter
laban Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Dette er et slikt innlegg igjen som en bare kan lure på hvorfor du trykket her framfor å ringe din lege som kjenner deg. Det er hva nhd og andre ber deg tenke over, slik at du kan se det selv.Spørsmålet ble postet kl. 0020 i natt. Da er det stort sett legevakt og internett som er åpent, hvis man frykter at det kan være farlig å vente til neste morgen. 0 Siter
ISW Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Jeg ville nok styrt unna Sobril, dersom preparatet ikke er skrevet ut av lege. Det er ikke bra å ta benzo-preparater sammen med sterke smertestillende (opioider). Det er heller ikke bra å selvmedisinere seg med slike preparater. Det er en grunn til at de er på resept, og at legen heller ikke skriver de ukritisk. Tramadol har jo etter hva jeg forstår en påvirkning på serotonin i hjernen, men siden preparatet er skrevet ut av en lege som kjenner historikken og medikamentene dine, så er det ikke farlig. Stikkordet er vel det samme som over: Forhold deg til legen din og medikamentene du får. Ikke ta vanedannende/beroligende preparater som du ikke får av legen din. Grei huskeregel, så er du trygg 0 Siter
ISW Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Hva er feil med å stille denne typen spørsmål, når en vet at her sitter det folk som kanskje kan svare, før en evt bryr legevakta som nok har mer enn nok å gjøre? Her inne kan folk svare dersom de kan og vil svare, får man ikke svar kan man selvsagt bry legevakta. Det er sånn jeg tenker når det gjelder denne type spørsmål. Vel. Hva som er "feil" med spørsmålet ditt, er vel egentlig følgende: I tiden min på MedHelp-forumet, fikk jeg støtt og stadig spørsmål som "Hjelp! Jeg tok nettopp en overdose av preparat X, kommer jeg til å dø?" Vurderingen av om en overdose er livstruende eller ikke skal IKKE UNDER NOEN OMSTENDIGHET gjøres av oss som ikke er helsepersonell. Det eneste rette vi i slike tilfeller kan gjøre, er å oppfordre til kontakt med lege umiddelbart. Men i ditt tilfelle, så var dette (med unntak av Sobril) medikamenter du hadde fått av legen din. Så lenge du tar preparatene i den dosen du har fått beskjed om, så er det ikke farlig, med mindre du skulle oppleve en alvorlig bivirkning (som selvsagt kan skje, men det sa du ikke noe om). Det har således veldig lite for seg å søke "second opinions" om dette på nett, og kanskje enda mindre for seg å dra på legevakten, med mindre du opplever farlige bivirkninger. Altså: Var hendelsen det første jeg beskrev (som det ikke var), så ville det vært aldeles galt å la oss gjøre vurderingen om det var farlig eller ikke (regner med at NHD ikke er våken klokken 2 om natten). Var det sistnevnte så var det en unødvendig "kvalitetssjekk" av legen din som vi uansett ikke kan gjøre. Det litt pikante her var imidlertid at du blandet inn Sobril. Derfor henger vel spørsmålet ditt litt mellom pkt 1 og pkt 2. Av den grunn kan jeg på en måte forstå at du spurte. Men feilen var at du ikke skulle tatt Sobril i utgangspunktet 0 Siter
Marie Mel Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Hva er feil med å stille denne typen spørsmål, når en vet at her sitter det folk som kanskje kan svare, før en evt bryr legevakta som nok har mer enn nok å gjøre? Her inne kan folk svare dersom de kan og vil svare, får man ikke svar kan man selvsagt bry legevakta. Det er sånn jeg tenker når det gjelder denne type spørsmål. Nå har andre svart bra i mellomtiden. Av og til forandrer våre følelser seg og vi forandrer litt personlighet fra den vi er til daglig. Når det skjer, så bør vi ikke skrive, kjefte på noen eller mase på andre. Vi må ta en timeout og finne tilbake til den vi er. Komme tilbake som en som kan bidra og ikke bare sette fokus på seg selv. Det finnes alltid unntak for å få slippe ut noen følelser, men hovedprinsippet er at vi sørger for egen god tilstand i møte med andre. 0 Siter
Gjest Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 (endret) Nå har andre svart bra i mellomtiden. Av og til forandrer våre følelser seg og vi forandrer litt personlighet fra den vi er til daglig. Når det skjer, så bør vi ikke skrive, kjefte på noen eller mase på andre. Vi må ta en timeout og finne tilbake til den vi er. Komme tilbake som en som kan bidra og ikke bare sette fokus på seg selv. Det finnes alltid unntak for å få slippe ut noen følelser, men hovedprinsippet er at vi sørger for egen god tilstand i møte med andre. Beklager at jeg har plaget deg og andre da.. det er jo faktisk det du skriver.. Endret 31. juli 2013 av hww 0 Siter
frosken Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Du må snart slutte å svare folk på denne måten når de bruker tid på å prøve å hjelpe deg! Svaret du fikk burde fått deg til å stoppe opp og tenke. 0 Siter
ISW Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Jeg merker at jeg begynner å bli litt lei av at hver eneste tråd HWW skriver utvikler seg til å bli en endeløs diskusjon om formuleringer, skulle ditt-og-datt, osv. Kan vi bare sette en strek for det her, slik at heller ikke denne tråden blir 20 meter lang? 0 Siter
Gjest Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Jeg merker at jeg begynner å bli litt lei av at hver eneste tråd HWW skriver utvikler seg til å bli en endeløs diskusjon om formuleringer, skulle ditt-og-datt, osv. Kan vi bare sette en strek for det her, slik at heller ikke denne tråden blir 20 meter lang? Er det mine spørsmål osv du oppfatter slik? 0 Siter
ISW Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Er det mine spørsmål osv du oppfatter slik? Nei. 0 Siter
frosken Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Nå har andre svart bra i mellomtiden. Av og til forandrer våre følelser seg og vi forandrer litt personlighet fra den vi er til daglig. Når det skjer, så bør vi ikke skrive, kjefte på noen eller mase på andre. Vi må ta en timeout og finne tilbake til den vi er. Komme tilbake som en som kan bidra og ikke bare sette fokus på seg selv. Det finnes alltid unntak for å få slippe ut noen følelser, men hovedprinsippet er at vi sørger for egen god tilstand i møte med andre. Dette synes jeg var et klokt svar :-) 0 Siter
Gjest Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Nå har andre svart bra i mellomtiden. Av og til forandrer våre følelser seg og vi forandrer litt personlighet fra den vi er til daglig. Når det skjer, så bør vi ikke skrive, kjefte på noen eller mase på andre. Vi må ta en timeout og finne tilbake til den vi er. Komme tilbake som en som kan bidra og ikke bare sette fokus på seg selv. Det finnes alltid unntak for å få slippe ut noen følelser, men hovedprinsippet er at vi sørger for egen god tilstand i møte med andre. Unnskyld for svaret mitt til deg. Skal tenke nærmere over svaret 0 Siter
Marie Mel Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 hww, Det er helt i orden. Det er et prinsipp jeg forsøker å følge selv. Det hender det er vanskelig å følge 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.