Gå til innhold

"Misliker" helsevesenet meg nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakket tidligere om en frykt for at helsevesenet + NAV var ute etter å "ta" meg for trygdesvindel.

Dette har roet seg endel.

Nå er det bare en frykt for at de "misliker" meg fordi de mener jeg har skaffet meg trygdeytelser ved å simulere sykdom... altså ingen frykt for at det vil få strafferettslige konsekvenser, men en frykt for at de snakker sammen om hvor dårlig jeg er som menneske (med tanke på dette).

Jeg er egentlig ganske avhengig av å ikke bli mislikt...

Jeg gleder meg litt til ferien er over, slik at jeg får en time igjen. Da kan jeg "lodde" stemningen, for å sjekke om det er hold i mine frykter. Jeg kan liksom "se" det på dem, hva de mener...

Er klar over at dette er (litt) "psykt", men det kan jo være en kjerne av sannhet i det og. Hva om det er riktig, det jeg frykter?

Hva om det er riktig at jeg har skaffet meg trygdeytelser ved å simulere sykdom?

Anonymous poster hash: 37867...006
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis det er korrekt at du har simulert sykdom for å svindle til deg penger fra NAV, må du regne med at mange personer både innenfor og utenfor helsevesenet, synes det er en simpel handling. Du bedrer ikke ditt omdømme med slik aktivitet.

AnonymBruker
Skrevet

Folk har nok annet å gjøre enn å baksnakke deg i tide og utide.

Anonymous poster hash: 4e10b...e08

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er korrekt at du har simulert sykdom for å svindle til deg penger fra NAV, må du regne med at mange personer både innenfor og utenfor helsevesenet, synes det er en simpel handling. Du bedrer ikke ditt omdømme med slik aktivitet.

Selvsagt, har aldri påstått noe annet. Det er forkastelig, og bør medføre strafferettslige reaksjoner.

Anonymous poster hash: 690b7...b6b

Skrevet

Jeg snakket tidligere om en frykt for at helsevesenet + NAV var ute etter å "ta" meg for trygdesvindel.

Dette har roet seg endel.

Nå er det bare en frykt for at de "misliker" meg fordi de mener jeg har skaffet meg trygdeytelser ved å simulere sykdom... altså ingen frykt for at det vil få strafferettslige konsekvenser, men en frykt for at de snakker sammen om hvor dårlig jeg er som menneske (med tanke på dette).

Jeg er egentlig ganske avhengig av å ikke bli mislikt...

Jeg gleder meg litt til ferien er over, slik at jeg får en time igjen. Da kan jeg "lodde" stemningen, for å sjekke om det er hold i mine frykter. Jeg kan liksom "se" det på dem, hva de mener...

Er klar over at dette er (litt) "psykt", men det kan jo være en kjerne av sannhet i det og. Hva om det er riktig, det jeg frykter?

Hva om det er riktig at jeg har skaffet meg trygdeytelser ved å simulere sykdom?

Anonymous poster hash: 37867...006

Her bør du ta i bruk fornuften din og finne svaret selv. Ingen her inne kjenner til de konkrete fakta i din sak, og vi kan umulig ha noen som helst slags formening om hva de du forholder deg til i nav eller behandlingssystemet måtte mene om deg.

Dersom du har fått trygdeytelser ved å lyve til NAV, så vil mange fordømme deg for det.

Sannsynligvis har du ikke oppgitt feil opplysninger, men er usikker på diagnosen din. Denne diagnosegrublingen er av og til en del av hele sykdomsproblematikken. Dersom det er dette som er tilfellet, så bør du forsøke å se urimeligheten i dine egne tolkninger av situasjonen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bør selvsagt forsøke å ta i bruk fornuften og finne svar på dette selv. Det har jeg imidlertid ennå ikke klart på min årelange vandring i systemet.

Min behandler er ikke usikker på diagnosen, men jeg føler den er satt som et rent tiltak for kriminalomsorg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå kommet frem til det midlertidige svaret om at alt dette bare er en innbilning. Jeg har tross alt luftet dette flere ganger, over tid, for alle de involverte, og har da fått bekreftelser på at dette er noe jeg ikke trenger å bekymre meg for. Det ville jo være rart om de plutselig og radikalt skiftet mening.

Men jeg vil jo si jeg sliter med disse tankene uansett. Noe jeg har undret meg over er det at "friske" mennesker fremstår slik at forskjellige tanker enten er fullstendig sanne for de, eller fullstendig feilaktige. Det virker jo som de slår seg til ro med det de tenker. Sånn har imidlertid ikke jeg det. Jeg kan ha mange motstridende tanker i hodet på én gang, som alle er like sanne (for meg).

Jeg ble ganske sliten nå. Sitter og trøster meg med en øl. Det er fint å kose seg med en øl når man aldri får klarhet i hva som er sant eller ikke.

Men jeg fortjener tross alt å ikke ha det bra - jeg er jo tross alt trygdet.

Skrevet

Bra at du forsøker å mobilisere fornuften din.

Den siste setningen i kommentaren din er bare tull, men det vet du vel egentlig .

AnonymBruker
Skrevet

Bra at du forsøker å mobilisere fornuften din.

Den siste setningen i kommentaren din er bare tull, men det vet du vel egentlig .

:)

Ja, jeg vet det. Jeg bare liker å være litt EMO nå og da. No harm done!  :D

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke helt. Er dette problemer jeg "frembringer" fordi jeg på forskjellige måter ikke har det bra? Liksom "leve seg inn i"...

Høres jo ikke akkurat ut som noe ukjent trekk for NHD...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...