Gå til innhold

Stoffskifte og kosthold


zoe2

Anbefalte innlegg

Eg har hatt lavt stoffskifte i seks år, og slit med å halde det stabilt. Eg må stadig auke doseringa. Når eg auker dosen kan eg føle meg ganske bra i ein mnd-ein og ein halv, så går TSH opp igjen. Nokon som har erfaring med dette? Har spurt legen om eg bør ta noko tilskot el.l. men han seier det berre er medisin som hjelp. Eg står på Levaxin. Eg har konstantert lav ferritin og går fast på jerntablettar. Dette har byrja å stige. Eg har og byrja å ta multivitamin og tran/omega 3 i håp om at det vil hjelpe. Ein kan jo lese seg grønn på nettet om stoffskifte og kosthald. Ikkje minst alt ein bør halde seg unna, men eg orker ikkje gå på noko streng diett. Er det nokon som har erfaringar med kosthald i forhold til lavt stoffskifte? Nokon som har eit stabilt behandla stoffskifte som kanskje har erfaring med dette? Har ikkje lyst å halde meg unna noko om det ikkje er heilt nødvendig.

 

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei

Jeg har også et stoffskifte som det har vært vanskelig å regulere, uten at det synes å være knyttet til kosthold. Min lege mener at det skyldes at skjoldbruskkjertelen ikke har en stabil produksjon av tyroksin, men at den "skrur seg litt av og på". Jeg måler derfor hver 3 mnd og justerer medisinene deretter. Han har aldri sagt at det kan være en fordel å følge en spesiell diett, han har derimot nevnt at dersom det ikke stabiliserer seg, kan det i noen tilfeller være bedre å fjerne skjoldbruskkjertelen. Da har man null egenproduksjon av tyroksin og det er lettere å oppnå et stabilt nivå. Jeg synes foreløpig dette er et litt drastisk tiltak. 

 

 



Anonymous poster hash: c7740...3b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...