AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Hei! ( finner ikke det ansiktet du satte på din) Neida:-) men hun snakker jo ord om løgn og bedrag og lurer andre, det misliker jeg, det er ikke friskt!!! Hun mener hun plukker englefjær?? Men hun ser søt ut på tv :-) men det er vel med henne som for andre" gale" galskapen syns ikke i et polert ytre :-) Nå syns jeg du drar det litt for langt, frøken. Jeg vil i alle fall ikke bli satt i samme bås som en livsfjern og bortskjemt kjerring-sjarlatan. Jeg kan ikke se hvorfor hun skulle ha problemer. Det er en stor misforstålse å tro at alle "avvikere" har psykiske problemer. Anonymous poster hash: 37209...87e 0 Siter
Madelenemie Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Det er folk som jobber innen psykiatrien som har tro på dette, NHD representerer ikke hele psykiatrien. Men alle må jo ta et valg om hva de vil tro på. Hei! Min psykiater samt flere av hennes kollegaer er her på linje med nhd :/) Tross min psykiaters bestemte meninger om nhd på andre områder :-) Hun sier " så vet han ingenting om autisme" Men jeg merker flere likheter mellom nhd og min psykiater , det skaper forutsigbarhet.:-) Jeg er særlig sensitiv for lyder, men jeg leser sjelden mellom skrevne og uttalte linjer og setninger. Derfor er jeg nok ikke særlig sensitiv, men så innbiller jeg meg ikke... Overtolker ikke, og mistenker ikke, jeg forholder med til tydelig tale og ærlighet . Jeg har fått følelse og hørt hva enkelte særlig sensitive plager seg selv og andre med " meg meg meg" isteden for litt mer fokus utad. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Nå syns jeg du drar det litt for langt, frøken. Jeg vil i alle fall ikke bli satt i samme bås som en livsfjern og bortskjemt kjerring-sjarlatan. Jeg kan ikke se hvorfor hun skulle ha problemer. Det er en stor misforstålse å tro at alle "avvikere" har psykiske problemer.Anonymous poster hash: 37209...87e Hei! Jada det har du rett i :-) Jeg er ikke frøken lenger da, men skulle ønske jeg var det :-) Jeg skjønner hva du skriver, men jeg har altså dårlige følelser for dette med "særlig sensitive" Hvordan kan usagte ting bli oppfattet korrekt og som de er? Er det ikke mer konstruktivt å velge ordet? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Skrevet 31. juli 2013 Hei! Min psykiater samt flere av hennes kollegaer er her på linje med nhd :/) Tross min psykiaters bestemte meninger om nhd på andre områder :-) Hun sier " så vet han ingenting om autisme" Men jeg merker flere likheter mellom nhd og min psykiater , det skaper forutsigbarhet.:-) Jeg er særlig sensitiv for lyder, men jeg leser sjelden mellom skrevne og uttalte linjer og setninger. Derfor er jeg nok ikke særlig sensitiv, men så innbiller jeg meg ikke... Overtolker ikke, og mistenker ikke, jeg forholder med til tydelig tale og ærlighet . Jeg har fått følelse og hørt hva enkelte særlig sensitive plager seg selv og andre med " meg meg meg" isteden for litt mer fokus utad. Ikke alle sensitive er "meg meg meg" så der har du noe å lære, de er like forskjellige som andre folk. Min behandler har tro på det og flere som jobber her på dps, så de er heldigvis forskjellige i psykiatrien og. Men fint at du liker nhd's meninger og din psykiaters meninger. Det er jo helt opp til deg. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Ikke alle sensitive er "meg meg meg" så der har du noe å lære, de er like forskjellige som andre folk. Min behandler har tro på det og flere som jobber her på dps, så de er heldigvis forskjellige i psykiatrien og. Men fint at du liker nhd's meninger og din psykiaters meninger. Det er jo helt opp til deg. Hei!! Takk for opplysningen. Da skal jeg være mindre forutinntatt og lytte bedre. Men jeg har altså fått en dårlig startfølelse etter dette tåpelige foredraget noen linket til. Dansk dame med sutre stemme som knirket seg ivei med gnåleord. 0 Siter
frosken Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Ikke alle sensitive er "meg meg meg" så der har du noe å lære, de er like forskjellige som andre folk. Min behandler har tro på det og flere som jobber her på dps, så de er heldigvis forskjellige i psykiatrien og. Men fint at du liker nhd's meninger og din psykiaters meninger. Det er jo helt opp til deg. Begrepet "høysensitiv" har vekket ganske stor oppmerksomhet blant folk flest eller blant mennesker som strever psykisk. Det er tydelig at noe beskrives som en god del kjenner seg igjen i. Men av og til brukes begepet til å forklare litt vel mye, synes jeg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Hei! Jada det har du rett i :-) Jeg er ikke frøken lenger da, men skulle ønske jeg var det :-) Jeg skjønner hva du skriver, men jeg har altså dårlige følelser for dette med "særlig sensitive" Hvordan kan usagte ting bli oppfattet korrekt og som de er? Er det ikke mer konstruktivt å velge ordet? Jeg er enig med frosken i at begrepet brukes til å forklare litt vel mye. Den artikkelen på Wikipedia, som jeg lenket til, forklarte meg litt om hva som lå til grunn for begrepet. Sånn jeg tolker det, så dreier det som en overfølsomhet for _sanseinntrykk_, noe nevrologisk. Altså ikke noe med personlighet. Jeg tror faktisk begrepet er totalt misforstått. Det står nederst at enkelte forskere ser sammenhenger med selvutslettende adferd. Og det handler ikke om å vri og vende på det som blir sagt, hvis det er det du snakker om. Anonymous poster hash: 37209...87e 0 Siter
Madelenemie Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Jeg er enig med frosken i at begrepet brukes til å forklare litt vel mye. Den artikkelen på Wikipedia, som jeg lenket til, forklarte meg litt om hva som lå til grunn for begrepet. Sånn jeg tolker det, så dreier det som en overfølsomhet for _sanseinntrykk_, noe nevrologisk. Altså ikke noe med personlighet. Jeg tror faktisk begrepet er totalt misforstått. Det står nederst at enkelte forskere ser sammenhenger med selvutslettende adferd. Og det handler ikke om å vri og vende på det som blir sagt, hvis det er det du snakker om.Anonymous poster hash: 37209...87e Hei! Hm... Da skal jeg lese på nytt! Noen mente jeg var særlig sensitiv... Og da tenkte jeg at Pga sv lydsensitiviteten lydsensitiviteten så er jeg særlig sensitiv. Men til det skrev noen her inne NEI! Også hørte jeg foredraget og fikk uvel følelse av den knirkete sitrestemmen til den særlig sensitive damen . Skal se på det på nytt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Det er folk som jobber innen psykiatrien som har tro på dette Neppe. Anonymous poster hash: 7baa2...97c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Hun er ingen løgner eller bedrager, det hun snakker om er jo mye selvlært og selvopplevd. Hun er ikke gal, hun hjelper folk med selvutvikling. Hun skal vel tjene penger hun som andre. Anonymous poster hash: 7baa2...97c 0 Siter
Madelenemie Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Begrepet "høysensitiv" har vekket ganske stor oppmerksomhet blant folk flest eller blant mennesker som strever psykisk. Det er tydelig at noe beskrives som en god del kjenner seg igjen i. Men av og til brukes begepet til å forklare litt vel mye, synes jeg. Hei! Det forklarer feks min særlige sensitivitet for lyd lys og toner.(?) Men jeg forstod på noen at det ikke er slik sensitivitet det er tenkt på, det er sensitivitet på å omfortolke ord til det de ikke høres ut som ??? Stønn :-( Skal sjekke Wikipedia i morgen. 0 Siter
Marie Mel Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Det er folk som jobber innen psykiatrien som har tro på dette, NHD representerer ikke hele psykiatrien. Men alle må jo ta et valg om hva de vil tro på. Stjernestøv, Dette mener jeg du har fortalt en gang tidligere. Det var en sykepleier eller noe slikt som var litt alternativ og som også kunne spå i tarotkort også? Stemmer det? Det at en ansatt forholder seg til en litt alternativ tro, det betyr ikke at psykiatrien støtter en slik tro. Privat tro og psykiatri ville jeg tro ble forsøkt å holdt separat. Jeg synes mange av de som kaller seg særlig sensitive virker ganske lite sensitive. De passer bedre under merkelappen særlig oppmerksomhetssultne og sutrende. Mange, altså. Ikke alle. Tonie, Tipper du tenker at de kan virke som litt motstandsdyktige mot hint og råd midt oppe i sensitiviteten. Det å finne ut motivet bak egne handlinger er en selvransakelse som krever mot og vilje. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Skrevet 31. juli 2013 Neppe. Anonymous poster hash: 7baa2...97c Min behandler jobber i psykiatrien og fortalte om en psykolog som hadde vært på foredrag om dette, så joda 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Skrevet 31. juli 2013 Stjernestøv, Dette mener jeg du har fortalt en gang tidligere. Det var en sykepleier eller noe slikt som var litt alternativ og som også kunne spå i tarotkort også? Stemmer det? Det at en ansatt forholder seg til en litt alternativ tro, det betyr ikke at psykiatrien støtter en slik tro. Privat tro og psykiatri ville jeg tro ble forsøkt å holdt separat. Tonie, Tipper du tenker at de kan virke som litt motstandsdyktige mot hint og råd midt oppe i sensitiviteten. Det å finne ut motivet bak egne handlinger er en selvransakelse som krever mot og vilje. Nå blander du meg med en annen, min behandler holder ikke på med tarot kort. Ikke er hun alternativ heller, men ikke alltid hun går helt etter boka. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Min behandler jobber i psykiatrien og fortalte om en psykolog som hadde vært på foredrag om dette, så joda Det finnes alltid folk som har en jobb de ikke skulle ha. Anonymous poster hash: 7baa2...97c 0 Siter
slabbedask Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Nå syns jeg du drar det litt for langt, frøken. Jeg vil i alle fall ikke bli satt i samme bås som en livsfjern og bortskjemt kjerring-sjarlatan. Jeg kan ikke se hvorfor hun skulle ha problemer. Det er en stor misforstålse å tro at alle "avvikere" har psykiske problemer. De driver uansett med svindel, og lurer penger fra lettlurte fjols. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Skrevet 31. juli 2013 Det finnes alltid folk som har en jobb de ikke skulle ha. Anonymous poster hash: 7baa2...97c Phø 0 Siter
Marie Mel Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 (endret) Stjernestøv, Jeg sa ikke behandler Det er mulig jeg blander deg med en annen, som skrev om å bli spådd i tarotkort. Jeg oppfattet aldri at det heller var en behandler som gjorde. Har du en behandler som tror på det Madelenemie skriver om? Så nå ditt innlegg over om en din behandler kjente. Endret 31. juli 2013 av Marie Mel 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 De driver uansett med svindel, og lurer penger fra lettlurte fjols. Har de problemer, da? Anonymous poster hash: 37209...87e 0 Siter
slabbedask Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Har de problemer, da? Neppe. De har bare funnet en enkelt måte å tjene penger på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.