Gå til innhold

Hva er meningen med livet?

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

12

• FGT

4

• Kalevaala

4

• InMyPlace

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ladytron
Skrevet

Ok, det var jo et kristent perspektiv... Men hva da om man ikke er kristen?

Skrevet

U/T

Det er helt meningsløst. Så man får bare gjøre det beste ut av det.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen mening med livet.

Mitt liv, derimot, har mening. Som alle andres. Hva forskjellige personer oppfatter som meningen med deres liv er veldig varierende.

Anonymous poster hash: 673b2...b6c
AnonymBruker
Skrevet

Å skape en mening mens man lever. 

Anonymous poster hash: 9baaa...39f
Skrevet

Dessverre er det ikke noen som kan gi deg svar på det da det rr så individuellt. Du må finne den selv. Hva vil du bruke ditt liv på? Livet er kort, ikke kast det bort. Hilsen ei som kastet bort halve livet før jeg fant ut st jeg sekv måtte finne meningen med det :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg finner mening i å gjøre alt det jeg ser på som optimalt med tanke på livsførsel. Jeg finner ingen mening ved å feile i forhold til dette, men det er mange ting jeg får til.

AnonymBruker
Skrevet

Meningen er å jobbe med seg selv, og for seg selv og andre, for å skape et meningsfullt liv for seg, sine, og andre man er glad i, slik at man en dag (evt. kveld/natt), kan dø med god samvittighet

Anonymous poster hash: 0330c...b06
stjernestøv
Skrevet

U/T

Meningen med livet er å gjøre sitt beste, være god mot andre og seg selv. Love and light :wub:

Gjest Ladytron
Skrevet

Sliter litt med å finne ut hva jeg selv finner mening i... Kanskje på sikt :)

Dessverre er det ikke noen som kan gi deg svar på det da det rr så individuellt. Du må finne den selv. Hva vil du bruke ditt liv på? Livet er kort, ikke kast det bort. Hilsen ei som kastet bort halve livet før jeg fant ut st jeg sekv måtte finne meningen med det :)

AnonymBruker
Skrevet

Meningen er å jobbe med seg selv, og for seg selv og andre, for å skape et meningsfullt liv for seg, sine, og andre man er glad i, slik at man en dag (evt. kveld/natt), kan dø med god samvittighet

Anonymous poster hash: 0330c...b06

Så meningen er å skape et meningsfullt liv?  :rolleyes:

Gjest Ladytron
Skrevet

Takk for et fint svar :)

Meningen med livet er å gjøre sitt beste, være god mot andre og seg selv. Love and light :wub:

Skrevet

Det finnes ikke èn mening med livet.   Den er helt individuell og hvert menneske må finne sin mening.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ikke èn mening med livet.   Den er helt individuell og hvert menneske må finne sin mening.

Er det meningsfullt at en klokke tikker og går?

Hvis "ja" - da finnes det absolutt en objektiv mening med livet.

Skrevet

Er det meningsfullt at en klokke tikker og går?

Hvis "ja" - da finnes det absolutt en objektiv mening med livet.

Hvis jeg synes det er meningsfullt at en klokke tikker og går, er dette en mening med livet for meg. 

Hvis naboen min ikke finner det meningsfullt at en klokke tikker og går, er det ikke meningen med livet for henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...