Gå til innhold

Jeg vil, men klarer ikke lengre

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei igjen!

Angsten tar meg igjen, den invaderer kroppen min og gjør meg nærmest invalid. 

Lukt-hallusinasjoner og paranoide tanker er tilbake. 

Badet er min fiende akkurat nå, det var der, ikke samme badet, men et bad jeg holdt på å dø for 2 dager siden. 

Hver gang jeg går på badet, leter jeg etter steder, steder som kan bringe meg til et lykkeligere liv. 

Jeg sitter nå, med computeren på fanget, og aner ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvitt denne enorme lengselen etter å komme bort, komme bort fra alt. 

Jeg vet jeg fikk beskjed fra sykehuset før jeg dro at jeg måtte ringe raskere neste gang, slik at jeg ikke blir så dårlig at jeg forsøker selvmord igjen. 

Jeg føler på meg at det er ille nå, men jeg vil holde ut litt til, vil ikke dumme meg ut ved å komme inn på akutten allerede dagen etter jeg ble utskrevet. 

Min mor er redd for meg, og ble litt sint for at sykehuset skrev meg ut så raskt etter et selvmordsforsøk. 

Hun er redd for at jeg skal forsøke en gang til og gjerne klare det. 

Jeg er redd, redd for at jeg igjen skal få blackout og gjøre det samme som på sykehuset. 

Jeg har så lyst å ringe, men tør ikke fordi jeg er redd for å bli innlagt igjen allerede nå. 

Legevakten er sikkert lei av meg, derfor vil jeg ikke bry dem mer med mine psykotiske og suicidale tanker og planer, jeg blir flau hvis jeg ringer igjen i dag. 

Men hva ellers er det å gjøre? 

Jeg tar jo en sjanse med å ikke ringe, da jeg i ubevisst handling kan gjøre noe jeg egentlig ikke vil, men som jeg tror Gud vil. 

Er det noe jeg kan gjøre for å roe dette ned?

Endret av IsteSitron
Skrevet (endret)

Ja, det er noe du skal gjøre synes jeg. Si dette til deg selv:

Jeg, (mitt navn) har som alle andre, tanker. Men jeg er ikke tankene mine, jeg er mye mer enn det. Jeg, mitt navn, har en sykdom som gir meg tanker om å dø, men jeg er ikke sykdommen min, jeg er mye mer enn det.

Det er sykdommen som du HAR som gir deg disse tankene. De er et symptom, på linje med brystsmerter ved hjerteproblemer. Du ER ikke sykdommen din.

Hvis Gud skapte oss, gjorde han det fordi vi skulle leve. Gud skapte oss ikke for å dø en tidlig død. Da hadde han heller latt være :-)

Endret av issomethingwrong
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe poeng å bringe in gud ISTW?

Anonymous poster hash: a760e...aed
stjernestøv
Skrevet

Noen tror på Gud :)

stjernestøv
Skrevet

Hei igjen!

Angsten tar meg igjen, den invaderer kroppen min og gjør meg nærmest invalid. 

Lukt-hallusinasjoner og paranoide tanker er tilbake. 

Badet er min fiende akkurat nå, det var der, ikke samme badet, men et bad jeg holdt på å dø for 2 dager siden. 

Hver gang jeg går på badet, leter jeg etter steder, steder som kan bringe meg til et lykkeligere liv. 

Jeg sitter nå, med computeren på fanget, og aner ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvitt denne enorme lengselen etter å komme bort, komme bort fra alt. 

Jeg vet jeg fikk beskjed fra sykehuset før jeg dro at jeg måtte ringe raskere neste gang, slik at jeg ikke blir så dårlig at jeg forsøker selvmord igjen. 

Jeg føler på meg at det er ille nå, men jeg vil holde ut litt til, vil ikke dumme meg ut ved å komme inn på akutten allerede dagen etter jeg ble utskrevet. 

Min mor er redd for meg, og ble litt sint for at sykehuset skrev meg ut så raskt etter et selvmordsforsøk. 

Hun er redd for at jeg skal forsøke en gang til og gjerne klare det. 

Jeg er redd, redd for at jeg igjen skal få blackout og gjøre det samme som på sykehuset. 

Jeg har så lyst å ringe, men tør ikke fordi jeg er redd for å bli innlagt igjen allerede nå. 

Legevakten er sikkert lei av meg, derfor vil jeg ikke bry dem mer med mine psykotiske og suicidale tanker og planer, jeg blir flau hvis jeg ringer igjen i dag. 

Men hva ellers er det å gjøre? 

Jeg tar jo en sjanse med å ikke ringe, da jeg i ubevisst handling kan gjøre noe jeg egentlig ikke vil, men som jeg tror Gud vil. 

Er det noe jeg kan gjøre for å roe dette ned?

Vil bare si at det er ingen skam å bli innlagt igjen, virker som om du trenger det. Da kan du være i trygge omgivelser istedenfor alene hjemme.

Skrevet

TS nevnte selv Gud.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, så ikke det før nå. Beklager

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...