Gå til innhold

Abilify-Hvor høyt kan en gå?

Anbefalte innlegg

Psychosomatic
Skrevet

Hei.
Jeg tar Abilify 15mg daglig mot paranoide tanker som skaper sterk angst hos meg.

Antipsykotika generellt holder meg ellers mer "limt sammen" med tanke på flyktige humørsvingninger, selvskadingsimpulser og andre selvdestruktive impulser.

Jeg opplever ellers ingen hallusinasjoner, hverken stemmer eller syner.

Jeg sliter en del for tiden nå etter jeg har blitt utskrevet etter et lenger opphold på DPS.
Har sterk angst, selvmordstanker og tanker om å skade meg, tanker om å begynne å ruse meg igjen, nedstemt humør og søvnvansker.

Har ikke time før 14. august hos min psykiater, og han kommer ikke tilbake til arbeid før 12. august så jeg kan ikke få time tidligere.
Fastlegen min er også på ferie.

Fastlegen min følte jeg ikke tok meg alvorlig (eventuellt ikke forsto omfanget av problemet) siden han kun skrev ut Phenergan som jeg skal ta til natten pluss en ekstra tablett om dagen om jeg har det dårlig.

Phenergan hjelper ikke i det hele tatt på mine forstyrrede tanker eller angst, den gjør meg kun døsig, og hjelper meg å sove.

Spørsmålet mitt til deg Nils Håvard Dahl er om jeg kan forsøke å doble min dose Abilify som så nevnt tidligere er på 15mg.

Eller skal jeg prøve å ta 50mgx3 av Truxal i stedet for de 25mgx3 jeg tar?
Føler egentlig ikke at Truxal hjelper på tankene, den sløver egentlig bare alt ned og holder meg roligere.

Er litt desperat.

Medisiner:
Abilify 15mg
Remeron 60mg
Zoloft 200mg

Antabus 400mg mandag, onsdag og fredag.

Ved behov:
Truxal 25-50mg inntil 3 ganger daglig.
Phenergan 25-50 om natten, evt. en tablett om dagen.

Skrevet

Hei.

Jeg tar Abilify 15mg daglig mot paranoide tanker som skaper sterk angst hos meg.

Antipsykotika generellt holder meg ellers mer "limt sammen" med tanke på flyktige humørsvingninger, selvskadingsimpulser og andre selvdestruktive impulser.

Jeg opplever ellers ingen hallusinasjoner, hverken stemmer eller syner.

Jeg sliter en del for tiden nå etter jeg har blitt utskrevet etter et lenger opphold på DPS.

Har sterk angst, selvmordstanker og tanker om å skade meg, tanker om å begynne å ruse meg igjen, nedstemt humør og søvnvansker.

Har ikke time før 14. august hos min psykiater, og han kommer ikke tilbake til arbeid før 12. august så jeg kan ikke få time tidligere.

Fastlegen min er også på ferie.

Fastlegen min følte jeg ikke tok meg alvorlig (eventuellt ikke forsto omfanget av problemet) siden han kun skrev ut Phenergan som jeg skal ta til natten pluss en ekstra tablett om dagen om jeg har det dårlig.

Phenergan hjelper ikke i det hele tatt på mine forstyrrede tanker eller angst, den gjør meg kun døsig, og hjelper meg å sove.

Spørsmålet mitt til deg Nils Håvard Dahl er om jeg kan forsøke å doble min dose Abilify som så nevnt tidligere er på 15mg.

Eller skal jeg prøve å ta 50mgx3 av Truxal i stedet for de 25mgx3 jeg tar?

Føler egentlig ikke at Truxal hjelper på tankene, den sløver egentlig bare alt ned og holder meg roligere.

Er litt desperat.

Medisiner:

Abilify 15mg

Remeron 60mg

Zoloft 200mg

Antabus 400mg mandag, onsdag og fredag.

Ved behov:

Truxal 25-50mg inntil 3 ganger daglig.

Phenergan 25-50 om natten, evt. en tablett om dagen.

Det var mange medisiner... Du er nesten overmedsinert..

Psychosomatic
Skrevet (endret)

Nei, jeg er ikke overmedisinert.
Jeg bruker 3 psykotrope legemidler (2 AD og 1 AP) i vanlige doser fast.

Antabus har ingen effekt på hjernen, det gjør bare at man blir dausjuk om man drikker alkohol.
Truxal er et angstdempende/svakt antipsykotisk legemiddel, som jeg kun bruker i perioder.
Phenergan er bare et sederende antihistamin (allergimedisin) som jeg utnytter til å sove på.

Det var mange medisiner... Du er nesten overmedsinert..

Endret av Psychosomatic
Skrevet

Nei, jeg er ikke overmedisinert.

Jeg bruker 3 psykotrope legemidler (2 AD og 1 AP) i vanlige doser fast.

Antabus har ingen effekt på hjernen, det gjør bare at man blir dausjuk om man drikker alkohol.

Truxal er et angstdempende/svakt antispykotisk legemiddel, som jeg kun bruker i perioder.

Phenergan er bare et sederende antihistamin (allergimedisin) som jeg utnytter til å sove på.

åja.. har ikke peiling på medsiner, det så bare mye ut.

Skrevet

åja.. har ikke peiling på medsiner, det så bare mye ut.

Kanskje en fordel å ikke uttale seg om ting man ikke kan noe om?!?

Skrevet

Kanskje en fordel å ikke uttale seg om ting man ikke kan noe om?!?

haha. ok O__o

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tør ikke sånn uten videre si at du kan øke Abilify.

Derimot kan jeg si at det er trygt å øke Truxal inntil din faste lege kommer tilbake.

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...