Gå til innhold

Agressivitet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg går ut fra at alle sliter med agressivitet innimellom. Er det ikke vanlig at en noen ganger i livet mister beherskelsen og uttagerer og for eksempel kaster en gjenstand i gulvet som knuses i fullt sinne. Eller ser dere på en slik person som psyk selv om det bare har skjedd noen få ganger? Har friske folk alltid kontroll på seg selv?

Anonymous poster hash: a0e2a...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går ut fra at alle sliter med agressivitet innimellom. Er det ikke vanlig at en noen ganger i livet mister beherskelsen og uttagerer og for eksempel kaster en gjenstand i gulvet som knuses i fullt sinne. Eller ser dere på en slik person som psyk selv om det bare har skjedd noen få ganger? Har friske folk alltid kontroll på seg selv?Anonymous poster hash: a0e2a...d99

Jeg ville ikke sagt personen er psyk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg går ut fra at alle sliter med agressivitet innimellom. Er det ikke vanlig at en noen ganger i livet mister beherskelsen og uttagerer og for eksempel kaster en gjenstand i gulvet som knuses i fullt sinne. Eller ser dere på en slik person som psyk selv om det bare har skjedd noen få ganger? Har friske folk alltid kontroll på seg selv?

Anonymous poster hash: a0e2a...d99

 

Jeg ville kalle personen sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er på kanten. Det kommer an på hvor ofte og i hvilke situasjoner.

Jeg vet ikke hvor ofte, men kunne reagere slik når jeg var yngre. Sjelden noe knuste.

Datteren min kan også ha slike reaksjoner. Et eksempel er å kaste bakebollen i gulvet for det gikk galt med bolledeigen.

Jeg har trodd at alle noen ganger kan reagere slik, spesielt når du er stresset eller sliten, men nå lurer jeg på hva som er vanlig.

Anonymous poster hash: a0e2a...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg vet ikke hvor ofte, men kunne reagere slik når jeg var yngre. Sjelden noe knuste.

Datteren min kan også ha slike reaksjoner. Et eksempel er å kaste bakebollen i gulvet for det gikk galt med bolledeigen.

Jeg har trodd at alle noen ganger kan reagere slik, spesielt når du er stresset eller sliten, men nå lurer jeg på hva som er vanlig.

Anonymous poster hash: a0e2a...d99

Det er vanlig å bli sint – det er mindre vanlig å utagere. 

Anonymous poster hash: 758a6...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vanlig å bli sint – det er mindre vanlig å utagere.

Anonymous poster hash: 758a6...fb2

Så friske folk har så stor kontroll på seg selv at de aldri uttagerer.

Anonymous poster hash: a0e2a...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så friske folk har så stor kontroll på seg selv at de aldri uttagerer.

Anonymous poster hash: a0e2a...d99

Kanskje har dette også sammenheng med hva man har lært i oppveksten at er akseptabel oppførsel. Ingen i min familie kastet noe i gulvet så vidt jeg kan huske, og jeg har heller aldri gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg vet ikke hvor ofte, men kunne reagere slik når jeg var yngre. Sjelden noe knuste.

Datteren min kan også ha slike reaksjoner. Et eksempel er å kaste bakebollen i gulvet for det gikk galt med bolledeigen.

Jeg har trodd at alle noen ganger kan reagere slik, spesielt når du er stresset eller sliten, men nå lurer jeg på hva som er vanlig.

Anonymous poster hash: a0e2a...d99

Mitt svar gjelder for voksne. Jeg skrev ikke om småunger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt svar gjelder for voksne. Jeg skrev ikke om småunger.

Vi har nok dratt med oss litt i den voksnes verden også. Men du kjemper jo mer for å ta deg sammen når du blir eldre. Nå sliter ikke jeg lenger med det, muligens på grunn av at jeg er medisinert.

Når mener du en er så gammel at en skal ha full kontroll i alle situasjoner og når ser du slik adferd som psykt og at det bør behandles?

Anonymous poster hash: a0e2a...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje har dette også sammenheng med hva man har lært i oppveksten at er akseptabel oppførsel. Ingen i min familie kastet noe i gulvet så vidt jeg kan huske, og jeg har heller aldri gjort det.

Jeg kan heller ikke huske at noen gjorde det i min familie heller.

Jeg har vel heller aldri akseptert at min datter gjorde det, men på grunn av at jeg kjente meg igjen i disse intense reaksjonene så har jeg kanskje ikke slått hardt nok ned på det heller. Jeg har latt henne roe seg ned først.

Anonymous poster hash: a0e2a...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tror man er svært ustabil hvis man kaster ting.

De jeg har opplevd gjøre slikt mangler selvkontroll i en slik grad at de er syke.

Jeg har aldri opplevd noen av mine barn heller miste så selvkontroll. Så jeg tror ikke barn heller gjør slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...