AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 Skrevet 5. august 2013 Psykologen min sa at jeg gjorde det av og til. At jeg er i følelsene mine. Hva betyr egentlig det ? Anonymous poster hash: a1a0e...5f3 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 5. august 2013 Skrevet 5. august 2013 Superenkelt forklart betyr det vel at tankene "vandrer". Ordet er vel kanskje det motsatte av å "assosiere", som innebærer en mer "logisk" flyt i tankene, som er mer adekvat i forhold til hvordan man tenker i sosiale lag. Men det innebærer jo selvsagt mye mer enn dette, noe du må få en fyldigere forklaring på. 0 Siter
Marie Mel Skrevet 5. august 2013 Skrevet 5. august 2013 Det kan være å telle alle trappetrinn eller ruter i taket på vei til tannlegen eller psykologen, for å få tankene bort på noe annet. En fokuserer på noe annet for å komme litt/mye bort fra virkeligheten. Det er også å få følelser på avstand. Barn glemmer vonde hendelser eller lager strategier for å huske noe annet enn virkeligheten. Det er overlevingsstrategier. Jeg mener at selvskading også er en form for å dissosiere. Det kan bli så ille at det å dissosiere tar over mye av livet mens det i utgangspunktet er ment som strategi for å kontrollere ubehag/smerte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.