Gå til innhold

Vil slutte med abilify, går på fluoxetin mot angst.

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg vil gjerne llutte med abilify, for jeg savner tankekjøret jeg hadde før jeg begynte på abilify. Mamma tror hun bestemmer over meg og tar fra meg eiendeler om jeg ikke tar abilify. Men det har hun jo ikke lov til. Jeg er jo over 27 år og bestemmer jo selv. Jeg skal snakke med psykiateren om dette, men hva syns dere om at mamma bestemmer over meg? Det hadde vært fint om jeg kunne gå på piller som bare virker mot angst og ikke mot depresjon. Finnes det?

Skrevet

La dette bli opp til psykiateren din, og ikke deg selv eller din mor.

Angst og depresjon er jo egentlig ofte to sider av samme sak, så de fleste medisiner som virker mot det ene virker også mot det andre.

Det jeg finner utrolig rart i ditt spørsmål er at du virker til å ønske å beholde depresjon og tankekjør? Det i seg selv er kanskje en god grunn til å fortsette med Abilify, i alle fall ikke gjøre endringer uten at legen din sier at du skal det?

Skrevet

Jeg vil gjerne llutte med abilify, for jeg savner tankekjøret jeg hadde før jeg begynte på abilify. Mamma tror hun bestemmer over meg og tar fra meg eiendeler om jeg ikke tar abilify. Men det har hun jo ikke lov til. Jeg er jo over 27 år og bestemmer jo selv. Jeg skal snakke med psykiateren om dette, men hva syns dere om at mamma bestemmer over meg? Det hadde vært fint om jeg kunne gå på piller som bare virker mot angst og ikke mot depresjon. Finnes det?

Jeg skjønner svært godt at din mor forsøker å presse deg til å ta medisiner som reduserer symptomene på din psykiske lidelse. Tror jeg ville ha gjort akkurat det samme. Du har skrevet ganske mange innlegg de siste dagene som viser at du har en alvorlig psykisk lidelse, og det å slutte med abilify i en slik situasjon er kjempedumt, såfremt ikke din psykiater vil at du skal ta andre medisiner i stedet.

Psykisk sykdom går ikke bare ut over den som er syk, men ofte også over de nærmeste pårørende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...