Gå til innhold

Tvangstanke eller hallusinasjon (spesiell opplevelse)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var totalt enstøing og bodde alene i en møkkete  leilighet så var mine to særeste opplevelser noen som kunne skje ofte, det var for eksempel att jeg kunne kjenne smittedråper komme ut av tv`n, og det andre var att når jeg la meg om kvelden så fikk jeg "tvangstanker" om att det ble stukket gafler ned i halsen min, og jeg kunne kjenne "smaken" og måtte kjempe for å ikke brekke meg.

Hadde vanlige tvangstanker og, men av sterk styrke. (Om hiv). Når jeg gikk ute så måtte jeg dekke meg til slik att det ikke skulle slynges blod og spytt fra bakken og opp i ansiktet, hender osv....

Innsikt? Vel ikke mye i alle fall.

Noen år siden, men jeg dveler fortsatt ved ocd/versus psykose tankegangen. Og leter stadig etter noe som kan være ett sikkert symptom på psykose, slik att jeg kan slutte å gruble.

(det er flere her som søker samme type svar, så det er ikke 1 person som skriver alt om dette temaet).

Anonymous poster hash: 9da5f...357
Skrevet

Brukeren "issomethingwrong" nevnte for meg at antipsykotika var virksomt ikke bare mot psykose, men også for OCD. Det var fint for meg å høre. Dette visste du kanskje - det er kanskje ikke selve behandlingen du grubler mye på, men om du virkelig kan ha vært psykotisk? Det er jo på en måte en ufattelig tanke, å tenke at man kanskje har vært psykotisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...