Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du svarer i en annen tråd at man kan ta 5 mg zyprexa og 10 mg annenhver dag som da blir en dose på 7,5 mg. Gjelder dette også wellbutrin? At 300 mg og 600 mg annenhver dag blir en dose på 450 mg? Psykiater har sagt at det kan være en mulighet å øke dosen til 450 pr dag. Nå er det jo ferie så vanskelig å spørre psykiater, men opplever at jeg er dårligere ifht motivasjon, glede og følelsesliv. Blir derfor litt "desperat" ifht å øke wellbutrin for å finne ut om dette kan hjelpe.

Anonymous poster hash: df8ca...db6

motorPrøysen
Skrevet

1. Noen ganger tenker jeg at det er påfallende mange som finner det nødvendig å justere dose akkurat når psykiateren er på ferie. Holder du ut å vente til psykiater er tilbake? Vi er et stykke inn i august allerede, til og med en psykiaters ferie må vel ta slutt en gang. Det er alltid en fordel å foreta doseendringer sammen med sin egen psykiater, om ikke annet hjelper det å styrke samarbeidet mellom dere (følelse av samarbeid går begge veier).

2. Hvis du absolutt ikke kan vente er det en mulighet å ringe fastlegen, forklare situasjonen og få ham til å skrive ut en resept på 150 mg som du tar i tillegg til de 300 mg jeg regner med du står på.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er noe ulk hastegrad på de to sakene.

I den andre var vedkommende i ferd med å bli psykotisk.

Jeg synes du skal vente på din faste behandler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...