Gå til innhold

Negativ trend med overspising og Imovane misbruk..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skrev her i går. ( Og tidligere.) om mitt Imovane misbruk.. Øker stadig, føler meg dårlig og rusa utover dagen..

Ser nå at jeg er kommet inn i en veldig dårlig sirkel med pillemisbruk og overspising.. Fra å nesten være normalvektig har vekta økt betraktelig den siste tia.. I takt med at jeg har "dopet" meg..

Jeg ser og vil forandre denne negative trenden.. Tips til hvor jeg kan begynne?

Anonymous poster hash: 62252...a5d

Skrevet

Skrev her i går. ( Og tidligere.) om mitt Imovane misbruk.. Øker stadig, føler meg dårlig og rusa utover dagen..

Ser nå at jeg er kommet inn i en veldig dårlig sirkel med pillemisbruk og overspising.. Fra å nesten være normalvektig har vekta økt betraktelig den siste tia.. I takt med at jeg har "dopet" meg..

Jeg ser og vil forandre denne negative trenden.. Tips til hvor jeg kan begynne?

Du må begynne med å ta en beslutning. Du må forplikte deg i forhold til deg selv og bestemme deg for at du skal slutte med imovane. Dersom du forventer store søvnvansker, så kan du be om å få ikke-vanedannende medisiner som gjør at du får sove. Før du har bestemt deg for at "nok er nok", så kommer du neppe noen vei.

Noen vil si at du bør ta et problem av gangen. Jeg er tilbøyelig til å tro at du kan både slutte med imovane og samtidig begrense overspisingen samtidig. Det er samme type beslutning som må tas, og dersom du samtidig begrenser overspisingen, så vil du få flere positive erfaringer knyttet til kropp enn om du overspiser mye i en periode hvor du slutter med imovane.

YoplaitDouble
Skrevet

Jeg synes Tolvon fungerer fint for å komme seg av sovetablettbruk som har foregått i litt for mange dager. Du våkner kanskje opp noen ganger i løpet av natten fortsatt, men du slipper hvertfall å se i taket og irritere deg over at du ikke får sove fordi du vet at du er blitt delvis avhengig. Begynn med Tolvon og trapp samtidig ned Imovane, og trapp ned Tolvon igjen en del uker senere om du ikke ønsker å fortsette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...