Gå til innhold

Blir lat av medisinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg taklet det styret dårlig, håper noe hjelper på deg snart. Det er jo slitsomt.

Ja det er det :/

Men syns ikke du det så ut som bildene var i rommet på en måte? Og at de kunne bevege seg?

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• TulleKoppen

16

• Caylee

13

• stjernestøv

12

• miakami

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

stjernestøv
Skrevet

Ja for tar man ikke medsinene så blir man tvangsmedsinert..

Dumt at de er uegasjerte

Behandleren min sa hvis jeg ikke tok medisiner, og ble veldig dårlig kunne de tvangsmedisinere meg. Vil unngå det i det lengste så jeg tar medisiner, har ikke ønske om å bli syk igjen heller. Det er bare helt for jævlig.

Skrevet

Hva bruker du da? (trenger ikke svare hvis du ikke vil)

Bruker Zeldox. + Truxal på kvelden for å sove.

Skrevet

Behandleren min sa hvis jeg ikke tok medisiner, og ble veldig dårlig kunne de tvangsmedisinere meg. Vil unngå det i det lengste så jeg tar medisiner, har ikke ønske om å bli syk igjen heller. Det er bare helt for jævlig.

Er dårlig gjort at de truer med å tvangsmedsinere. Men bra du tar medsiner hvis det gjør deg bedre, fint å høre at du har det bedre nå. Virker som vi sliter med mye av det samme

Skrevet

Bruker Zeldox. + Truxal på kvelden for å sove.

er begge antipsykotika?

stjernestøv
Skrevet

Hvert enkelt individ vet ikke alltid best, men om man samler alle pasienters erfaring, så burde det gi et godt resultat. Og - jeg er ganske sikker på at veldig mange er enige med meg/oss om dette. Jeg har snakket med mange som bruker antipsykotika IRL og, jeg, og jeg gjenstår å treffe noen som ikke klager over bivirkninger. :-)

Får jo alltid høre hva er verst, sykdommen eller bivirkningene :mellow:

stjernestøv
Skrevet

Ja det er det :/

Men syns ikke du det så ut som bildene var i rommet på en måte? Og at de kunne bevege seg?

Så mye i rommet også, masse lys og partikler som fløy rundt, alt var umatrealistisk. Noen ganger formet "snøen" jeg så seg om til bilder eller skikkelser. Jeg ble skikkelig redd.

Skrevet

er begge antipsykotika?

Jepp. Men jeg tar ikke så store doser, da.

Får jo alltid høre hva er verst, sykdommen eller bivirkningene :mellow:

Det er et legitimt spørsmål, det, men det som ikke er legitimt, er å overse og/eller bortforklare de bivirkningene som faktisk eksisterer.

Skrevet

Så mye i rommet også, masse lys og partikler som fløy rundt, alt var umatrealistisk. Noen ganger formet "snøen" jeg så seg om til bilder eller skikkelser. Jeg ble skikkelig redd.

Høres ubehagelig ut. Bra du ikke har det sånn lenger.

stjernestøv
Skrevet

Er dårlig gjort at de truer med å tvangsmedsinere. Men bra du tar medsiner hvis det gjør deg bedre, fint å høre at du har det bedre nå. Virker som vi sliter med mye av det samme

Det var vel mere for å realitets orientere meg, jeg ville slutte med medisinene. For det for meg noen ganger, men ble skremt av tanken på tvang. Ja, virker som vi sliter med mye av det samme, var veldig ung da jeg ble syk jeg også. Så mange år av livet mitt, er derfor jeg håper du finner rett medisin slik at du får det bedre fremover :)

stjernestøv
Skrevet

Det er et legitimt spørsmål, det, men det som ikke er legitimt, er å overse og/eller bortforklare de bivirkningene som faktisk eksisterer.

Ja, de trenger ikke bortforklare det men akseptere at vi har bivirkninger.

Skrevet

Ja, de trenger ikke bortforklare det men akseptere at vi har bivirkninger.

Som om jeg skulle sagt det selv. De trenger ikke lure i oss medisiner, vi klarer fint å veie opp hva som er best av sykdom eller bivirkning (for å sette det på spissen).

stjernestøv
Skrevet

Som om jeg skulle sagt det selv. De trenger ikke lure i oss medisiner, vi klarer fint å veie opp hva som er best av sykdom eller bivirkning (for å sette det på spissen).

Helt klart :)

Skrevet

Jeg blir mer aktiv av antipsykotika

Hm, det var rart. Men bra du sier det, da vet jeg at noen blir det og.

Skrevet

Antipsykotika har ingen virkning på meg. Og jeg får heller ingen bivirkninger. Er jeg rar?

Skrevet

Det var vel mere for å realitets orientere meg, jeg ville slutte med medisinene. For det for meg noen ganger, men ble skremt av tanken på tvang. Ja, virker som vi sliter med mye av det samme, var veldig ung da jeg ble syk jeg også. Så mange år av livet mitt, er derfor jeg håper du finner rett medisin slik at du får det bedre fremover :)

Tusen takk <3 Det håper jeg også. Trist å høre at du ble syk tidlig :/

Skrevet

Hm, det var rart. Men bra du sier det, da vet jeg at noen blir det og.

trener minst tre dager i uka nå og er aktiv ellerd. Uten AP lå jeg bare i senga og huset så bomba ut
Skrevet

trener minst tre dager i uka nå og er aktiv ellerd. Uten AP lå jeg bare i senga og huset så bomba ut

Sier ikke at antipsykotika ikke gjør en bedre, og i praksis får til mer, jeg mener bare at det virker inn på flere områder av hjernen enn at det bare demper det syke. Det reduserer også friske ting. Jeg syns også antipsykotika er bra. Det jeg sier er derimot at jeg ikke liker fornektelsen av disse bivirkningene. Sist gang jeg sluttet hadde jeg noen uker hvor jeg hadde veldig mye energi. Det gikk jo selvsagt over når jeg ble susete, men jeg syns det bekrefter at det ikke bare demper syke ting men også friske.

Skrevet

Kanskje denne latskapen jeg mener kommer av medisiner i realiteten er arbeidsuvillighet... det er vondt å tenke at jeg kanskje er arbeidsuvillig, men det betyr vel ikke at jeg ikke er det?

Alt sammen - kan være argumentasjon for å dekke over trygdesvindel.

Jeg er ganske lei av denne berg og dalbanen... jeg klarer ikke bli enig med meg selv, aldri. Må jeg ha det sånn resten av livet?

Da jeg sluttet å motta penger fra NAV sist gang, fordi jeg var redd for å bli straffet for svindel, så slapp jeg likevel ikke unna disse tankene. Det var da jeg følte plottet snøret seg sammen... så det vil nok ikke hjelpe meg å bli tigger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...