Gå til innhold

Scizofreni er den verste straffen man kan få

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å få diagnosen scizofreni er som å bli dømt til å bli umyndig. Miste friheten. Miste alt. Har man fått diagnosen scizofreni kan de tvangsmedsinere deg om du ikke tar medsiner. Det er helt sykt. Du har ikke lenger rettigheter. Du blir en diagnose. Ikke et menneske med frie valg

Det var alt.

Skrevet

Å få diagnosen scizofreni er som å bli dømt til å bli umyndig. Miste friheten. Miste alt. Har man fått diagnosen scizofreni kan de tvangsmedsinere deg om du ikke tar medsiner. Det er helt sykt. Du har ikke lenger rettigheter. Du blir en diagnose. Ikke et menneske med frie valg

Det var alt.

Hei!

Neida.

Jeg har noe like ille og blir kun møtt med respekt, tålmodighet, forståelse og velvillighet.

Det er vel ikke slik at alle schizofrene blir tvangsmedsinert?

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Neida.

Jeg har noe like ille og blir kun møtt med respekt, tålmodighet, forståelse og velvillighet.

Det er vel ikke slik at alle schizofrene blir tvangsmedsinert?

Syntes ikke man kan sammenlige Asperger med Scizofreni...

Anonymous poster hash: 43bdb...6b9

Skrevet

Jeg har og i perioder blitt dårlig behandlet. Men jeg har inntrykk av att det har bedret seg veldig de siste tiårene.

Det er ikke så rart att det er mye fokus på medisiner mot schizofreni, da det er den eneste behandlingen som er veldig effektiv, mot schizofreni. Jeg er selv usikker om jeg har schizofreni, men har levd med diagnosen i mange mange år. De siste årene er det ingen som har vist meg disrespekt innen psykiatrien. Litt verre var det på begynnelsen av 90-tallet. Både medisinene og tilbudene var dårligere og verre da.

Skrevet

Syntes ikke man kan sammenlige Asperger med Scizofreni...

Anonymous poster hash: 43bdb...6b9

Hei!

Nei sikkert ikke rett, men jeg har lest i professor Gildberg sin bok at på psykiatriske avdelinger har han funnet mange mennesker med påståtte psykoser og shzidofreni , de hadde bare Asperger og ble " friske" når medisinering sluttet og de ble møtt med rett diagnose og forstått.

De som virkelig har schizofreni syns jeg lider mer enn kun Asperger :-) men skjønner ikke at dere som har det skal bli møtt dårligere, dere er jo sykere og burde bli møtt med ydmykhet og respekt .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...