Gå til innhold

Huskelapp/jukselapp i samtale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ofte spørsmål om det er noe spesielt jeg ønsker å ta opp når jeg kommer til samtale og som regel er det egentlig det, men jeg tør ikke ta det opp.

Nå har jeg skrevet noen stikkord om vanskelige ting som opptar mye av min energi for tiden og skal prøve å bruke den i samtale i morgen.

Prøver å forestille meg hvordan det kan fungere.. ser på lappen min og kjenner umiddelbart at det første jeg ville startet med var å forsvare hvorfor jeg velger det temaet og å unnskylde meg i tilfellet det er et "dårlig" eller "feil" tema.

Er det dumt å starte sånn? En del av meg sier at jeg bør ignorere den trangen til å forsvare og unnskylde og bare hoppe i det, men jeg er usikker.

Skrevet

Hei!

Det sier noe om deg hvis du vil forsvare det du sier før du har sagt det. Derfor bør du gjøre det sånn.

Jeg sier ting jeg til tider er ukomfortabel med, uten å føle at jeg må forsvare det, det sier sikkert noe om meg :-)

Så er vi heldige som har gode behandlere:-) jeg har en som feks er 100 % sikker på det meste.

Skrevet

Det var vellykket. Kom faktisk frem noen viktige ting i dag. Føler med en gang at det er enklere å se en tråd i behandlingen fremover, selv om jeg tror det kommer til å bli vanskelig.

Jeg skrev to lapper. En med frykter og unnskyldninger og en med tema og stikkord. Den første ga jeg til henne og den andre brukte jeg såvidt selv. Vi brukte igrunn mye av timen til å snakke om den første lappen.

Hun syns det var veldig positivt og ville gjerne at jeg fortsetter med lapper.

AnonymBruker
Skrevet

Det var vellykket. Kom faktisk frem noen viktige ting i dag. Føler med en gang at det er enklere å se en tråd i behandlingen fremover, selv om jeg tror det kommer til å bli vanskelig.

Jeg skrev to lapper. En med frykter og unnskyldninger og en med tema og stikkord. Den første ga jeg til henne og den andre brukte jeg såvidt selv. Vi brukte igrunn mye av timen til å snakke om den første lappen.

Så flott at det gikk bra på timen, tenkte på deg i går (var jeg som skrev i den andre tråden din om min erfaring med bruk av jukselapp hvis du husker det...). Nå vet du også at det ikke er noe å grue seg til for neste gang du skal dit og har med huskelapp og at det vil hjelpe deg til å få mer konstruktive tilbakemeldinger/behandling når du tør å ta opp viktige temaer!

Anonymous poster hash: e3999...60c

Skrevet

Så utrolig bra at det fungerte! Jeg støtter denne måten å jobbe på. Ofte mye rot i hodet mitt og da hjelper det å sortere og konkretisere litt. Jeg har skrevet mange slike lapper, men det rare er at jeg aldri har tatt dem med til timen. Innen timen føler jeg ikke lenger at det som står der er så presserende, jeg har bearbeidet det selv, eller jeg husker det så godt at jeg ikke trenger selve lapper :) Så det funker, selv om det ikke nødvendigvis er på nøyaktig den måten man hadde tenkt på forhånd ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...