Gå til innhold

NHD- Et lite spm.. ( Imovane og litt til)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er meg igjen, med Imovane misbruk problemet.. De siste nettene har jeg tatt ca 11.50 mg og har nå kun 5 tabletter igjen.

Jeg bruker også 10 mg Cisordinol mot tidligere mistenksomhet.

Jeg vil virkelig slutte på Imovane.. Har egentlig bestemt meg for at jeg vil slutte, men "noe" hindrer meg. Om dagene går det greit og jeg tenker jeg vil slutte, men om kvelden får jeg selvmordstanker. "Stemme" sier at jeg bør-må ta livet mitt hvis jeg slutter..

Hvordan forholde seg til dette? Bør jeg evt trappe litt opp på Cisordinol i en overgangsfase mens jeg trapper ned/slutter på Imovane?

Hvordan kan jeg "forvalte" trappe ned på best mulig måte med 5 Imovane..?

Skal ikke mase mer om dette nå. Beklager maset..

Takknemlig for svar. :-)

Anonymous poster hash: ed9c7...8eb

Skrevet

Har ikke NHD svart deg ganske mange ganger på hvordan du skal gjøre akkurat dette?

All den tid du fortsetter å ta halvannen tablett hver kveld er du dømt til en brutal avslutning på forbruket. Du må bruke sjansen nå til å trappe ned mens du fortsatt har tabletter igjen.

Denne "stemmen" du snakker om, er den hørbar, eller er det bare tanker du får? Virker egentlig mest som en form for frykt spør du meg. Å "måtte" ta livet sitt fordi man går tom for sovemedisin høres fullstendig irrasjonelt ut, og det ser du sikkert selv også.

Kan du ikke høre med legen din om det er andre preparater du kan få som legger en demper på dette, og som ikke er vanedannende?

Skrevet

Det er meg igjen, med Imovane misbruk problemet.. De siste nettene har jeg tatt ca 11.50 mg og har nå kun 5 tabletter igjen.

Jeg bruker også 10 mg Cisordinol mot tidligere mistenksomhet.

Jeg vil virkelig slutte på Imovane.. Har egentlig bestemt meg for at jeg vil slutte, men "noe" hindrer meg. Om dagene går det greit og jeg tenker jeg vil slutte, men om kvelden får jeg selvmordstanker. "Stemme" sier at jeg bør-må ta livet mitt hvis jeg slutter..

Hvordan forholde seg til dette? Bør jeg evt trappe litt opp på Cisordinol i en overgangsfase mens jeg trapper ned/slutter på Imovane?

Hvordan kan jeg "forvalte" trappe ned på best mulig måte med 5 Imovane..?

Skal ikke mase mer om dette nå. Beklager maset..

Takknemlig for svar. :-)

Snakk med legen din og spør om det er mulig å bli innlagt ifb nedtrapping. Det måtte jeg da jeg slutta med imovane, var så avhengig at jeg ikke klarte å slutte selv.

Anonymous poster hash: 3e670...6ed

YoplaitDouble
Skrevet

Snakk med legen din og spør om det er mulig å bli innlagt ifb nedtrapping. Det måtte jeg da jeg slutta med imovane, var så avhengig at jeg ikke klarte å slutte selv.

Av ren nysgjerrighet: Hvordan hjalp det med nedtrappingen? Fikk du noe annet i stedet?

Skrevet

Av ren nysgjerrighet: Hvordan hjalp det med nedtrappingen? Fikk du noe annet i stedet?

De bare seponerte den brått i mitt tilfelle. Men det var på avrusingsinstitusjon. Jeg har møtt mange på dps som har fått innleggelse for å trappe ned på benzo. Jeg fikk kun truxal i stedet. Det var et helvete men nødvendig.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du skal bare fordele det du har igjen slik jeg har svart deg før.

Hold Cisordinol stabil om du ikke får annen beskjed hos din psykiater/lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...