Gå til innhold

Arbeidsavklaringspenger

Anbefalte innlegg

fola1365381169
Skrevet

Jeg fikk brev fra NAV at det er STANS i arbeidsavklaringspenger og at jeg får en annen stønad UNG UFØRE i stedet. Spørsmålet mitt er: UNG UFØRE er det inntil ett år og etterpå kan man tjene 1 G utenom? 84000 kroner

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har dessverre manglende kunnskaper om trygdeordninger. Kan derfor ikke besvare ditt spørsmål.

Skrevet

Du har søkt om uførestønad, regner jeg med?

Ung ufør er en stønad du får I TILLEGG, siden du da er så ung at du ikke har rukket å være lenge nok i arbeidslivet til å tjene deg opp noen pensjonspoeng. Dette for å sikre deg et minimum av inntekt. 
Derfor er det samme regler her som på ufør - så det er riktig som du sier; ett års "karantene", så kan du tjene inntil 1G. Nå skal det sies at disse reglene er under endring, tror det kommer nye regler fra 2015 - da gjelder ikke 1G lenger...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...