fola1365381169 Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Jeg fikk brev fra NAV at det er STANS i arbeidsavklaringspenger og at jeg får en annen stønad UNG UFØRE i stedet. Spørsmålet mitt er: UNG UFØRE er det inntil ett år og etterpå kan man tjene 1 G utenom? 84000 kroner 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Jeg har dessverre manglende kunnskaper om trygdeordninger. Kan derfor ikke besvare ditt spørsmål. 0 Siter
Bookworm Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Du har søkt om uførestønad, regner jeg med? Ung ufør er en stønad du får I TILLEGG, siden du da er så ung at du ikke har rukket å være lenge nok i arbeidslivet til å tjene deg opp noen pensjonspoeng. Dette for å sikre deg et minimum av inntekt. Derfor er det samme regler her som på ufør - så det er riktig som du sier; ett års "karantene", så kan du tjene inntil 1G. Nå skal det sies at disse reglene er under endring, tror det kommer nye regler fra 2015 - da gjelder ikke 1G lenger... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.