TulleKoppen Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Beklager hvis det ble oppfattet sånn. Men jeg har ingen forventninger til at et liv skal bestå av å føle ro og velbehag hele tiden, og jeg synes det er en urealistisk forventning. Men det er meg da Ja, enig i det, men du ser vel at det lett kan oppfattes på den måten jeg tolket det når du svarer slik du gjorde? Synet ditt er et viktig poeng det, men ikke helt relevant her. Folk føler imidlertid at det bør gå en rød tråd gjennom en debatt, og tolker dermed alle innlegg i størst mulig grad innunder denne tråden. Håper du lærte noe av dette. En liten lekse. :-) 0 Siter
frosken Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Beklager hvis det ble oppfattet sånn. Men jeg har ingen forventninger til at et liv skal bestå av å føle ro og velbehag hele tiden, og jeg synes det er en urealistisk forventning. Men det er meg da Jeg er enig med deg. Jeg blir litt overrasket dersom noen timers uro eller andre former for ubehag, vekker bekymring. Tror det er et poeng å ikke begynne å bekymre seg før det har gått adskillig lengre tid. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Jeg er enig med deg. Jeg blir litt overrasket dersom noen timers uro eller andre former for ubehag, vekker bekymring. Tror det er et poeng å ikke begynne å bekymre seg før det har gått adskillig lengre tid. Hva pokker feiler dere? 1) Det er ingen som vet trådstarters terskel for å kalle dette "uro" - hvordan skal dere vite sinnstemningen til trådstarter på bakgrunn av et innlegg på nettet hvor hun ikke sier mer enn at hun har uro? 2) Hvilken rolle spiller dette? Hvor er relevansen? Hun spør etter musikktips, for crying out load. Det er ikke som hun maser etter sykemelding eller benzo. Dere fremstår mer og mer som en gjeng sure kjerringer som aldri innrømmer sine egne svakheter eller feil. 0 Siter
Colette Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Ja, enig i det, men du ser vel at det lett kan oppfattes på den måten jeg tolket det når du svarer slik du gjorde? Synet ditt er et viktig poeng det, men ikke helt relevant her. Folk føler imidlertid at det bør gå en rød tråd gjennom en debatt, og tolker dermed alle innlegg i størst mulig grad innunder denne tråden. Håper du lærte noe av dette. En liten lekse. :-) Jeg gremmes stadig over at folk forventer det umulige, siden vi er følende og tenkende vesener, som har våre arr og sår. Som vi kanskje bare må leve med? Med tilhørende reaksjoner? Ellers trenger du ikke å oppdra meg. Jeg er ferdig oppdratt 0 Siter
Colette Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Jeg er enig med deg. Jeg blir litt overrasket dersom noen timers uro eller andre former for ubehag, vekker bekymring. Tror det er et poeng å ikke begynne å bekymre seg før det har gått adskillig lengre tid. Nemlig. De forventningene har i hvert fall ikke jeg til mitt liv. "Uro" er en del av min tilværelse, og slik har det vært bestandig for min del. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Jeg gremmes stadig over at folk forventer det umulige, siden vi er følende og tenkende vesener, som har våre arr og sår. Som vi kanskje bare må leve med? Med tilhørende reaksjoner? Ellers trenger du ikke å oppdra meg. Jeg er ferdig oppdratt Ble du oppdratt til å ikke dømme, da? Du vet ikke hva trådstarter mener med "uro". Å påstå noe annet vil jeg si er mobbing. 0 Siter
Gjest Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Jeg skjønner ikke helt hvordan noen kan forvente å føle seg rolig hele døgnet - hver dag - uke etter uke - år etter år. Vi er da ikke roboter Bare mennesker. Og en viss uro og følelse av ubehag hører da bare med i et liv - innimellom? Jeg vet, og jeg har ikke vært helt fri for uro den tiden jeg har vært bra heller men det ser jeg på som normalt. Men når du i årevis har slitt med uro som har vært med på å føre til destruktive tanker og handlinger så tror jeg ikke det er så merkelig om du blir litt redd for tilbakefall når du merker de destruktive tankene kommer sammen med uroen. Men nå er det ikke så ille som før, men fristelsen til å ta sobril kom, derfor spurte jeg om tips til musikk som kan hjelpe. Kan ikke forstå at det skulle være noe galt med det. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Mener du det seriøst? Jeg klarte ikke å høre på mozart når vi var nødt til det på skolen. Jeg prøver det nå, men klarte ikke å finne frem til akkurat det du foreslo. Selvsagt mener jeg det seriøst :-) http://www.youtube.com/watch?v=-YYc-S2UDZA 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Eller Beethoven, Klaverkonsert nr 5, 2. sats http://www.youtube.com/watch?v=IiNVrArZ2xk 0 Siter
frosken Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Er det spesielle typer musikk som egner seg spesielt til å dempe indre uro? Jeg har vært fri det lenge nå, men det begynte igjen når jeg var på jobb idag. Jeg er redd for tilbakefall, men håper det ikke er det. Vil helst unngå å ta sobril, så derfor spør jeg om noen har forslag til musikk jeg kan prøve. Hvorfor dukker uroen opp igjen? Er det noe jeg kan gjøre for å unngå det? Musikk kan brukes på litt ulike måter. En måte er å bruke avspenningscd'er og gjøre pusteøvelser. En annen ting er musikk man kan ha på mens man også gjør andre ting. I det siste tilfellet er både Mozart og Vivaldi nevnt andre steder i denne tråden; du trenger kanskje å finne noen stykker du liker og så lytte på dem ved behov. Når det gjelder uroen, så ville jeg prøvd å ikke bli bekymret fullt så fort. Siden du har erfaring med å være ordentlig plaget med uro, så blir du kanskje raskt engstelig når du merker spor av det du har slitt med tidligere. Jeg tror det ville vært bedre for deg om du i første omgang tenkte at "ok, nå har jeg det litt kjipt, men det går nok snart over igjen". Kanskje trenger du bare en god helg :-) 0 Siter
Colette Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Ble du oppdratt til å ikke dømme, da? Du vet ikke hva trådstarter mener med "uro". Å påstå noe annet vil jeg si er mobbing. Jeg vet ikke det. Annet enn fra tidligere innlegg. Kutt ut nå da.....F.eks. dagens innlegg om feil qouting, og redsel for at dette ikke skulle bli rettet opp og avklart mht til hvem som har sagt hva og til hvem. Da har man ikke høy terskel for "uregelmessigheter", og terskelen for uro, i min verden, er lav. 0 Siter
Gjest Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Selvsagt mener jeg det seriøst :-) http://www.youtube.com/watch?v=-YYc-S2UDZA Ok. Jeg får prøve å høre litt mer på han da. 0 Siter
InMyPlace Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Beklager hvis det ble oppfattet sånn. Men jeg har ingen forventninger til at et liv skal bestå av å føle ro og velbehag hele tiden, og jeg synes det er en urealistisk forventning. Men det er meg da Jeg tenker også som deg, at livet er fullt av humper, bumper og gråe, urolige øyeblikk. Minnes ofte årene da jeg gikk på ungdomsskolen og videregående - det var hardt, og det var ofte det var stunder som jeg i dag erindrer som veldig fæle. Men jeg så alltid fremover. Det var en del av livet, og likeså som jeg husker alle de mørke stundene, så kommer jeg i hug de gode. All latteren, varmen og optimismen. Kanskje er denne anskuelsen noe vi mangler som voksne, at livet er en risikabel affere, men til slutt, helt i enden, så var alt sammen verdt det - vi levde igjennom det. 0 Siter
ISW Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Mine tips: Dire Straits - Brothers in arms Scorpions - Winds of change Beach Boys - Kokomo Lana Del Rey - National Anthem (evt Video Games men den er litt depressiv) 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Jeg vet ikke det. Annet enn fra tidligere innlegg. Kutt ut nå da.....F.eks. dagens innlegg om feil qouting, og redsel for at dette ikke skulle bli rettet opp og avklart mht til hvem som har sagt hva og til hvem. Da har man ikke høy terskel for "uregelmessigheter", og terskelen for uro, i min verden, er lav. Da vet du ikke mye om psykiske lidelser. Tenk på tvangslidelsene. Det kan være at noen har flyttet fjernkontrollen 3 cm. Hvis du ser det på din måte må jo mennesker som ikke takler å ta i dohåndtaket uten hansker se og skjerpe seg og kutte ut med det tullet. 0 Siter
Colette Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Jeg vet, og jeg har ikke vært helt fri for uro den tiden jeg har vært bra heller men det ser jeg på som normalt. Men når du i årevis har slitt med uro som har vært med på å føre til destruktive tanker og handlinger så tror jeg ikke det er så merkelig om du blir litt redd for tilbakefall når du merker de destruktive tankene kommer sammen med uroen. Men nå er det ikke så ille som før, men fristelsen til å ta sobril kom, derfor spurte jeg om tips til musikk som kan hjelpe. Kan ikke forstå at det skulle være noe galt med det. Du har en uro som fører til destruktive handlinger, og det er sikkert vanskelig. Min uro fører bare til plagsomme symptomer som jeg hele tiden føler at jeg må få under kontroll. Men jeg kunne ikke tenke meg å medisinere meg av den grunn, siden jeg ikke liker å være "neddopet" 0 Siter
Colette Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Da vet du ikke mye om psykiske lidelser. Tenk på tvangslidelsene. Det kan være at noen har flyttet fjernkontrollen 3 cm. Hvis du ser det på din måte må jo mennesker som ikke takler å ta i dohåndtaket uten hansker se og skjerpe seg og kutte ut med det tullet. Jeg er ikke så opptatt av diagnoser/psykiske lidelser, siden jeg synes dette har tatt helt overhånd i dagens samfunn. Vi skal ikke være mye utenfor A4 før vi sykeliggjøres. Og hvem har blitt bedre av det? Hvis noen hadde diagnostisert meg som en angstnevrotiker, så ville jeg sannsynligvis ha identifisert meg med denne diagnosen og sykeliggjort meg selv. Mer enn det som var bra for meg. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Du har en uro som fører til destruktive handlinger, og det er sikkert vanskelig. Min uro fører bare til plagsomme symptomer som jeg hele tiden føler at jeg må få under kontroll. Men jeg kunne ikke tenke meg å medisinere meg av den grunn, siden jeg ikke liker å være "neddopet" Så flott at du har styrke nok til å ikke ta den lettvinne veien ut med medisinering! Jeg er rent imponert. Tenk om alle var som deg, da hadde vi sluppet psykofarmaka. Tenk på hva samfunnet ville spare! 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Jeg er ikke så opptatt av diagnoser/psykiske lidelser, siden jeg synes dette har tatt helt overhånd i dagens samfunn. Vi skal ikke være mye utenfor A4 før vi sykeliggjøres. Og hvem har blitt bedre av det? Hvis noen hadde diagnostisert meg som en angstnevrotiker, så ville jeg sannsynligvis ha identifisert meg med denne diagnosen og sykeliggjort meg selv. Mer enn det som var bra for meg. Og dette er en logisk følge av den tidligere debatten... hvorfor? Jeg kommer med et eksempel på at det finnes mennesker som sliter veldig med ting de ser på som store uregelmessigheter, men som for folk flest er helt uvesentlig og sannsynligvis ikke engang ville bli lagt merke til. 0 Siter
Colette Skrevet 9. august 2013 Skrevet 9. august 2013 Så flott at du har styrke nok til å ikke ta den lettvinne veien ut med medisinering! Jeg er rent imponert. Tenk om alle var som deg, da hadde vi sluppet psykofarmaka. Tenk på hva samfunnet ville spare! Jeg skriver hvordan jeg tenker og reagerer. Jeg har ikke sagt at jeg er sterk, men kanskje jeg tenker litt annerledes? Jeg nekter å godta at mine reaksjoner er sykelige pga av hva jeg har opplevd gjennom livet. Jeg har opplevd så mye som gjør at jeg skjønner ar mine reaksjoner til en viss grad er naturlige, og kanskje til og med uunngåelige? Vennligst respekter det, uten utdriting og spydigheter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.