Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så opptatt av diagnoser/psykiske lidelser, siden jeg synes dette har tatt helt overhånd i dagens samfunn.  Vi skal ikke være mye utenfor A4 før vi sykeliggjøres.  Og hvem har blitt bedre av det?  Hvis noen hadde diagnostisert meg som en angstnevrotiker, så ville jeg sannsynligvis ha identifisert meg med denne diagnosen og sykeliggjort meg selv.  Mer enn det som var bra for meg.

Nå latterliggjør du folk med alvorlige probmer. Skam deg.

Anonymous poster hash: 703f5...722

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• TulleKoppen

28

• Colette

27

• AnonymBruker

15

Skrevet

Musikk kan brukes på litt ulike måter. En måte er å bruke avspenningscd'er og gjøre pusteøvelser. En annen ting er musikk man kan ha på mens man også gjør andre ting. I det siste tilfellet er både Mozart og Vivaldi nevnt andre steder i denne tråden; du trenger kanskje å finne noen stykker du liker og så lytte på dem ved behov.

Når det gjelder uroen, så ville jeg prøvd å ikke bli bekymret fullt så fort. Siden du har erfaring med å være ordentlig plaget med uro, så blir du kanskje raskt engstelig når du merker spor av det du har slitt med tidligere. Jeg tror det ville vært bedre for deg om du i første omgang tenkte at "ok, nå har jeg det litt kjipt, men det går nok snart over igjen". Kanskje trenger du bare en god helg :-)

Uroen har ikke vært så intens som før, og det stemmer nok det du sier at jeg fort blir engstelig. Men nå begynte jeg å tenke på om musikk kunne dempe uroen. Med mobil og øreklokker kan du nesten høre musikk overalt. Det er helst musikk mens jeg gjør andre ting jeg tenkte på. Og da er det greit å kunne få noen tips på dol.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver hvordan jeg tenker og reagerer. Jeg har ikke sagt at jeg er sterk, men kanskje jeg tenker litt annerledes? Jeg nekter å godta at mine reaksjoner er sykelige pga av hva jeg har opplevd gjennom livet. Jeg har opplevd så mye som gjør at jeg skjønner ar mine reaksjoner til en viss grad er naturlige, og kanskje til og med uunngåelige?

Vennligst respekter det, uten utdriting og spydigheter.

Flott at du er så sterk, og takler alt selv. Dessverre klarer ikke alle, så spar deg or spydighetene dine.

Skrevet

Nå latterliggjør du folk med alvorlige probmer. Skam deg.

Så jeg latterliggjør meg selv? 

Skrevet

Jeg skriver hvordan jeg tenker og reagerer.  Jeg har ikke sagt at jeg er sterk, men kanskje jeg tenker litt annerledes?  Jeg nekter å godta at mine reaksjoner er sykelige pga av hva jeg har opplevd  gjennom livet. Jeg har opplevd så mye som gjør at jeg skjønner ar mine reaksjoner til en viss grad er naturlige, og kanskje til og med uunngåelige?

Vennligst respekter det, uten utdriting og spydigheter.

Det er ikke sikkert det er sammenlignbart.

Det jeg hisser meg opp over er trenden med at denne DOL-eliten du tilhører driver et råkjør på folk som spør om hjelp men som ikke er helt som dere.

Det er flott med innsikt - men man kan fort føle at man vet alt. Det er farlig.

Skrevet

Flott at du er så sterk, og takler alt selv. Dessverre klarer ikke alle, så spar deg or spydighetene dine.

Uff da...så folk som ikke har en diagnose, går på medisiner og benytter seg av hjelpeapparatet er lykkelige og bekymringsfrie?  Og føler aldri ubehag eller plager? For et samfunn vi lever i - hvor en diagnose skal legitimere alle plager.

Skrevet

Det jeg hisser meg opp over er trenden med at denne DOL-eliten du tilhører driver et råkjør på folk som spør om hjelp men som ikke er helt som dere.

Jeg ante ikke at jeg tilhører dol-eliten.  Vet ikke om jeg skal ta det som et kompliment eller ikke.

Skrevet

Jeg ante ikke at jeg tilhører dol-eliten.  Vet ikke om jeg skal ta det som et kompliment eller ikke.

Du kan ta det som et kompliment i forhold til at du kommer med mange gode og kloke råd.

Poenget er at også de beste tar feil. Noe de bør være klar over.

"frosken" er ingen unntak.

Skrevet

Uff da...så folk som ikke har en diagnose, går på medisiner og benytter seg av hjelpeapparatet er lykkelige og bekymringsfrie?  Og føler aldri ubehag eller plager? For et samfunn vi lever i - hvor en diagnose skal legitimere alle plager.

Ellers har dol etter omleggingen blitt et nærmest rendyrket psykiatri-forum.  Hvis man skal delta her inne så er det ikke lett å unngå denne problemstillingen, dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Du har tydeligvis aldri vært virkelig psyk. Flott for deg. Likevel må du komme her og oppføre deg som en dritt kjerring og virkelig gni det inn.

Skrevet

Du kan ta det som et kompliment i forhold til at du kommer med mange gode og kloke råd.

Poenget er at også de beste tar feil. Noe de bør være klar over.

"frosken" er ingen unntak.

Ok...Klart jeg kan ta feil. Men jeg sier nå uansett bare det jeg mener.  Mine meninger har aldri vært noen sannhet.

Skrevet

Hvem er DOL-eliten?

Skrevet

Du har tydeligvis aldri vært virkelig psyk. Flott for deg. Likevel må du komme her og oppføre deg som en dritt kjerring og virkelig gni det inn.

Hva vet du om det?  Jeg legger ikke ut om mine plager her inne, siden jeg synes selvbeherskelse/impulskontroll er en fin ting.  Synes du?

Skrevet

Du har en uro som fører til destruktive handlinger, og det er sikkert vanskelig.  Min uro fører bare til plagsomme symptomer som jeg hele tiden føler at jeg må få under kontroll.  Men jeg kunne ikke tenke meg å medisinere meg av den grunn, siden jeg ikke liker å være "neddopet" :)

Jeg tenkte nok mye som deg tidligere. Men jeg kom til et punkt at jeg måtte ha medisiner for å fungere på jobb. Nå har jeg også kommet frem til at livet er for kort til å være psyk. Men jeg er enig med deg i at vi ikke alltid skal ty til medisiner. Derfor spørsmålet om tips til musikk :)

Skrevet

Ok...Klart jeg kan ta feil. Men jeg sier nå uansett bare det jeg mener.  Mine meninger har aldri vært noen sannhet.

Kanskje ikke. Kanskje jeg tolker feil. I såfall beklager jeg. Poenget mitt står, men om det gjelder i dette tilfellet får du selv avgjøre.

Skrevet

Uroen har ikke vært så intens som før, og det stemmer nok det du sier at jeg fort blir engstelig. Men nå begynte jeg å tenke på om musikk kunne dempe uroen. Med mobil og øreklokker kan du nesten høre musikk overalt. Det er helst musikk mens jeg gjør andre ting jeg tenkte på. Og da er det greit å kunne få noen tips på dol.

Ja, det er bra å kunne få noen konkrete tips som man kan begynne å lytte til. Jeg tror både musikk i bakgrunnen og avspenningsøvelser med musikk, er nyttige ting å ha i hverdagens "verktøyskrin".

Skrevet

Hvem er DOL-eliten?

Det er den gruppen av faste skribenter som jevnt over holder meget høy kvalitet på innlegg og råd, men som lar dette gå til hodet sitt, og blir for selvsikre.

AnonymBruker
Skrevet

Ellers har dol etter omleggingen blitt et nærmest rendyrket psykiatri-forum.  Hvis man skal delta her inne så er det ikke lett å unngå denne problemstillingen, dessverre.

Du bestemmer selv om du ønsker å være her. Hvis det ikke er nok kjerringprat her anbefaler jeg at du peller deg over til kvinneguiden.no.

Skrevet

Når du skal slenge dritt på denne måten, så hadde det vært greit om du sto frem med nicket ditt.  Akkurat i denne tråden er det vel du som oppfører deg som en "drittkjerring".

AnonymBruker
Skrevet

Hva vet du om det?  

Jeg oppfatter veldig godt hvordan du ser ned på oss som har måtte innse at vi trenger profesjonell hjelp, inkludert medisiner. Men kjempefint for deg da at du klarer å orde opp selv!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...