Gå til innhold

Jeg vil ikke dø sånn seriøst elsker livet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg plutselig livredd for å dø. Jeg vil ikke dø!!! Tenk om jeg dør?? Eller jeg vet jeg dør , men tidlig? Jeg liker livet mitt. Jeg elsker livet. jeg liker vennene mine, interressene mine og alt. Føler meg ganske glad og fornøyd. Så kan ikke dø nå!!!

Skrevet

men jeg kommer seriøst til å dø snart. det er meningen. 3 personer, 3 ulike dødsmåter og 3 ulike tegn

selvmord, ulykke eller bli drept

så nå er jeg livredd for alt. at noen skal drepe meg, eller at jeg dør av ulykke eller at jeg tar tabletter på impuls.

Skrevet

Du blir bedre.

Dødstankene dine har gått fra noe du ønsker (ego-syntone tanker) til noe du frykter (ego-dystone tanker). Det er veldig bra.

Neste skritt blir å bearbeide denne irrasjonelle frykten. Du handler neppe på impuls, ulykke er ikke mer sannsynlig enn for oss andre. At noen dreper deg er helt utenkelig.

Skrevet

Du blir bedre.

Dødstankene dine har gått fra noe du ønsker (ego-syntone tanker) til noe du frykter (ego-dystone tanker). Det er veldig bra.

Neste skritt blir å bearbeide denne irrasjonelle frykten. Du handler neppe på impuls, ulykke er ikke mer sannsynlig enn for oss andre. At noen dreper deg er helt utenkelig.

Vet ikke om det er så bra.. for da jeg ville dø selv var jeg ikke redd for å dø av andre ting heller. Håper du har rett..

Skrevet

Vet ikke om det er så bra.. for da jeg ville dø selv var jeg ikke redd for å dø av andre ting heller. Håper du har rett..

Du må nok forsone deg med at død nå er en ukontrollerbar sak. Foruten å ikke ta livet ditt, spise tålig sunt, ta nødvendige medisiner og styre unna farlige rusmidler og ekstremsport er det ikke stort du kan gjøre. Alle andre "tiltak" for å redusere risiko for å dø vil bare innebære uhensiktsmessig mye problemer i livet.

Ha fokus på å leve. Ikke på død.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...