Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

pf = ???

Ja, det er spennende, begge sider/roller.

Anonymous poster hash: efce7...f10

Har du personlig erfarling hvis jeg kan være så frekk å spørre om det?

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gondor

22

• TulleKoppen

16

• AnonymBruker

7

• Caylee

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

pf = personlighetsforstyrrelse
Skrevet

God natt alle dere lekende mennesker! Nå går jeg å slenger meg foran kassa.

Skrevet

Jeg kan sjonglere med mine ap medisiner som jeg vil. Når jeg har det dårlig hiver jeg innpå ap, sobril og neurontin. Denne sommeren har det gått bra. Jeg har bare trengt å gjøre det en gang. Nå er jeg inne i en god periode og tar bare mine faste medisiner. Måtte det vare!

Jeg håper det varer for deg!  ;)

Det går jo litt opp og ned for meg og, men om jeg tar xtra i de verste periodene blir jeg bare slått ut. Altså fysisk. Så jeg må prøve å løse det på andre måter... (nå vet jeg ikke hvor mye jeg svinger i forhold til deg, da. Det er mer korte perioder på kanskje noen timer for meg.)

Skrevet

Nei, desverre (er mann, aldri opplevd annet enn helt vanilla sex.) Tenner veldig på tanken om det du skrev. Smerte, binding og vold opplever jeg som avskyelig.

Skrevet

Kan være verdt en titt:

http://en.wikipedia.org/wiki/Codependency

Anonymous poster hash: ce43e...053

Interessant. Begrepet codependency kommer noenlunde nært det som TS ser ut til å tenke på. Men det ser ut til at det også gjelder mest folk med personlighetsforstyrrelse. Jeg lurte på om det kan finnes et begrep som beskriver dette når begge parter er friske og normale. Finnes det?

Hvis man liker å bli dominert (også seksuelt), liker å bli bestemt over, fortalt hva man skal gjøre og ikke gjøre, men ikke vil bli pint, slått, voldtatt, altså at man ikke er masochist og ikke ønsker en sadist, hva er man egentlig da?

Jeg snakker om meg selv og kan ikke tro at dette er en pf. Det må da være mange par som har det sånn? Jeg synes det er enormt pirrende å provosere frem en reaksjon. Husarrest, samleie der jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt, men .hvor partneren er svært oppmerksom på om jeg liker det, være servil. Men allikevel sterk kjærlighet og  gjensidig respekt. På mange måter er det en lek, en livsstil.

Jeg tenker ikke på et forhold der den dominerende ikke lytter til sin partner. Tvert imot så er det viktig at kommunikasjonen er svært god, slik at man ikke tråkker feil.

Det er så spennende!

Har leitet lenge etter et godt beskrivende ord og synes ikke jeg har funnet noe bra. (Lenge før denne tråden fordi jeg synes temaet er interessant.) Det er vanskelig å finne et ord som ikke omfatter personlighetsforstyrrelser, sadisme, masochisme, smerte, binding, forakt for den passive parten og mangel på repekt for naturlige grenser.

Noen begreper har dukket opp noenlunde nært:

• rollespill der man gjør slik TS beskriver?
  • stalking kan kanskje være noenlunde rett?
  • dominans er ordet til trådstarter, kanskje det beste, men gir litt asossiasjoner til BDSM.
  • led-by-hand gjelder bare når det er menn som er den aktive og dominerende parten. Begrept brukes også i helt ulike betydninger, og nå finner jeg ikke igjen den nettsiden der dette var beskrevet.
  • cougar brukes bare om der kvinnen er mye eldre og den mest aktive parten.
  • feminisering? Hva om der ikke er stor aldersforskjell? Noen ser ut til å praktisere at mannen må gå inn i en slags kvinnelig rolle, godta å bli litt feminisert og dermed lettere ta den underdanige rollen. Det står litt om på en blogg som ikke har den ofte forekommende forakten mot den ene parten.

Jeg har ikke klart å finne noe ord som beskriver fenomenet uavhengig om det er mannen eller kvinnen som er den aktive og dominerende parten.

Skrevet

Nei, desverre (er mann, aldri opplevd annet enn helt vanilla sex.) Tenner veldig på tanken om det du skrev. Smerte, binding og vold opplever jeg som avskyelig.

Jeg tror man må være ganske moden for å kunne leve lykkelig i et slikt forhold. Den dominerende part får et stort ansvar. Hvis en av partene reagerer negativt på det som skjer, må man straks gå ut av leken og snakke sammen som likeverdige partnere.Men jeg tror det kan være enormt tilfredsstillende å leve i et slikt forhold hvis man er disponert for det. Jeg tror sexlivet vil være helt fantastisk.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du ikke lider betydelig under dette, og det heller ikke i betydelig grad reduserer din funksjon i arbeid, familie og sosialt, er det ingen sykdom/diagnose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...