Gjest Skrevet 10. august 2013 Skrevet 10. august 2013 Jeg leser nedenfor om avhengighet av imovane, og begynner å bli litt redd mitt eget forbruk. Jeg begynte på grunn av søvnvansker ved bruk av wellbutrin. Det har vært litt av og på og perioder med cirkadin. Nå tar jeg 3,75 hver kveld. Tenkte at det er så lite at det ikke har noe å si, men ble litt i tvil nå. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 Skrevet 10. august 2013 Jeg leser nedenfor om avhengighet av imovane, og begynner å bli litt redd mitt eget forbruk. Jeg begynte på grunn av søvnvansker ved bruk av wellbutrin. Det har vært litt av og på og perioder med cirkadin. Nå tar jeg 3,75 hver kveld. Tenkte at det er så lite at det ikke har noe å si, men ble litt i tvil nå. Blir du euforisk når du tar imovane? Hvor lenge har du holdt deg på samme dose? Hvordan ville du reagert om legen sa at nå får du aldri mer imovane? Og hvis du hadde reagert- hvorfor?Anonymous poster hash: c2bf6...c9a 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2013 Skrevet 11. august 2013 Blir du euforisk når du tar imovane? Hvor lenge har du holdt deg på samme dose? Hvordan ville du reagert om legen sa at nå får du aldri mer imovane? Og hvis du hadde reagert- hvorfor?Anonymous poster hash: c2bf6...c9a Jeg blir ikke euforisk av imovane. Jeg vet ikke hvor lenge jeg har gått på samme dose. Har variert en del. Men til å begynne med brukte jeg 7,5 bare hver gang jeg skulle på jobb, men en på apoteket mente at jeg burde forsøke halv dose. Jeg vet ikke hvordan jeg ville reagert hvis legen ikke ville skrive ut mer. Men jeg ville nok følt at han tok fra meg kontrollen, muligheten for å velge selv. Det samme ville jeg følt hvis de nektet meg sobril. Selv om jeg ikke har tatt det på lenge. Det å ha det liggende hjemme gir meg en trygghet. Når det gjelder imovane så er problemet de gangene jeg skal på jobb dagen etter. Jeg kan ikke vente for å se om jeg sovner uten, for da blir det for sent i forhold til når jeg skal kjøre bil. Jeg klarer ikke å fungere på jobb med et par timers søvn. Derfor tar jeg de for sikkerhetsskyld. Når jeg har fri neste dag har jeg mulighet til å prøve uten. I går sovnet jeg uten. Prøvde den linken som var i siste innlegget i musikk for indre uro. Det var en meditasjon og hadde en søvnfremkallende effekt. Jeg har aldri hatt problemer med søvn før jeg begynte på wellbutrin. Før sovnet jeg nesten med en gang jeg la hodet på puten. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 Skrevet 11. august 2013 Jeg blir ikke euforisk av imovane. Jeg vet ikke hvor lenge jeg har gått på samme dose. Har variert en del. Men til å begynne med brukte jeg 7,5 bare hver gang jeg skulle på jobb, men en på apoteket mente at jeg burde forsøke halv dose. Jeg vet ikke hvordan jeg ville reagert hvis legen ikke ville skrive ut mer. Men jeg ville nok følt at han tok fra meg kontrollen, muligheten for å velge selv. Det samme ville jeg følt hvis de nektet meg sobril. Selv om jeg ikke har tatt det på lenge. Det å ha det liggende hjemme gir meg en trygghet. Når det gjelder imovane så er problemet de gangene jeg skal på jobb dagen etter. Jeg kan ikke vente for å se om jeg sovner uten, for da blir det for sent i forhold til når jeg skal kjøre bil. Jeg klarer ikke å fungere på jobb med et par timers søvn. Derfor tar jeg de for sikkerhetsskyld. Når jeg har fri neste dag har jeg mulighet til å prøve uten. I går sovnet jeg uten. Prøvde den linken som var i siste innlegget i musikk for indre uro. Det var en meditasjon og hadde en søvnfremkallende effekt. Jeg har aldri hatt problemer med søvn før jeg begynte på wellbutrin. Før sovnet jeg nesten med en gang jeg la hodet på puten. Det virker jo som du har et fornuftig forhold til både imovane og sobril. Selv om jeg ville vært obs på å bruke imovane for ofte. Det er lett for at den mister virkning og du må opp i en høyere dose. Men dette vet du nok allerede. Kanskje det ikke ville være dumt å prøve noe ikke-vanedannende å ta innimellom slik at det ikke blir imovane nesten hver dag? Du får jo heller ingen rus, som en del gjør, så det er bra. Har hørt mange som har blitt hekta på imovane så det er ikke noe å spøke med. Anonymous poster hash: c2bf6...c9a 0 Siter
frosken Skrevet 11. august 2013 Skrevet 11. august 2013 Når det gjelder imovane så er problemet de gangene jeg skal på jobb dagen etter. Jeg kan ikke vente for å se om jeg sovner uten, for da blir det for sent i forhold til når jeg skal kjøre bil. Jeg klarer ikke å fungere på jobb med et par timers søvn. Derfor tar jeg de for sikkerhetsskyld. Når jeg har fri neste dag har jeg mulighet til å prøve uten. I går sovnet jeg uten. Prøvde den linken som var i siste innlegget i musikk for indre uro. Det var en meditasjon og hadde en søvnfremkallende effekt. Jeg har aldri hatt problemer med søvn før jeg begynte på wellbutrin. Før sovnet jeg nesten med en gang jeg la hodet på puten. 0 Siter
frosken Skrevet 11. august 2013 Skrevet 11. august 2013 Kan du ikke løse dette med å legge deg litt tidligere hver kveld? Hvis du fast legger deg en time tidligere, så kan du jo prøve å sovne av deg selv en times tid før du evt. tar imovane ? 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2013 Skrevet 11. august 2013 Kan du ikke løse dette med å legge deg litt tidligere hver kveld? Hvis du fast legger deg en time tidligere, så kan du jo prøve å sovne av deg selv en times tid før du evt. tar imovane ? Jeg kan forsøke det, men når er den seneste tiden jeg kan ta imovane når jeg kjører kl 7.00 på morgenen? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.