Gå til innhold

Arbeidsutprøving for ufør, hvordan foregår det?


Magda

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt kronisk sykdom i 6 år, og mister retten til AAP den 1. mars (om ikke reglene endres innen da, og lurer på noe ang arbeidsutprøving).

 

Forstår at arb.utprøving er et absolutt krav fra NAV for å kunne bli innvilget uføretrygd. 

 

For min del vil det være aktuelt med 50% ufør, da jeg jobber 50% og klarer det greit. Jeg må riktignok gi avkall på det meste av liv utenom familie og hjem for å få det til, og er det egentlig riktig? Mine arbeidsoppgaver er redusert til et absolutt minimum, uten at det må settes inn vikar.

 

Jeg er medeier i bedriften jeg jobber, derfor har jeg 100% motivasjon og "drive" for å fortsette, det er også derfor jeg gir avkall på et liv utenom. Jobben betyr enormt mye for meg og min selvfølelse. Jeg kunne ærlig talt ikke "ofret meg" på samme måte for en hvilken som helst arbeidsplass. -Noe som helt sikkert kan oppleves som pur vrangvilje av de "rette" personene i NAV.

 

Spørsmålet mitt er i bunn og grunn: Kan jeg ha arbeidsutprøving hos egen arbeidsgiver? 

 

Eller kan det faktisk være å gjøre meg selv en bjørnetjeneste, siden jeg er verdensmester i mine oppgaver, virker frisk og normal og ingen kan se at jeg ikke klarer noe annet enn akkurat det jeg skal?

 

NAV ser jo ikke hvordan jeg kollapser på sofaen her hjemme, ikke klarer hente barn på skolen, hjelpe til med lekser eller handle eller lage mat. Men dette er vel opp til legen å skrive en utfyllende erklæring om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...