Gå til innhold

aldri om jeg betror meg til noen mer :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg betrodde noen noe svært svært vanskelig. Noe jeg aldri har fortalt en eneste sjel. En dyp og vanskelig hemmelighet. Skulle aldri gjort det. Nå vet jeg at hn ser ned på meg pga det jeg har gjort.

Aldri i livet om jeg betror meg til noen mer :-(( Jeg har nok en gang fått erfare at jeg ikke kan stole på folk :(

Nå er jeg kjempelei meg og rasert.

Skrevet

Jeg betrodde noen noe svært svært vanskelig. Noe jeg aldri har fortalt en eneste sjel. En dyp og vanskelig hemmelighet. Skulle aldri gjort det. Nå vet jeg at hn ser ned på meg pga det jeg har gjort.

Aldri i livet om jeg betror meg til noen mer :-(( Jeg har nok en gang fått erfare at jeg ikke kan stole på folk :(

Hvordan hvet du at h*n ser ned på deg?

Skrevet

Hvordan hvet du at h*n ser ned på deg?

Jeg vet det pga reaksjonen jeg fikk.

Skulle aldri gjort det. Dette ble en dyr lærepenge :-(

Skrevet

Det blir litt svart og hvitt dette her, HWW.

Man kan stole på folk. Men man kan ikke stole på alle. Hvis det er mennesker man er usikker på om man kan stole på, så bør man nok ikke fortelle det aller mest private nei.

Spørsmålet er jo om du vet at vedkommende ser ned på deg, eller om det er noe du overtolker og tenker deg til. Husk at tanker og følelser ikke nødvendigvis er fakta.

Jeg tror du har veldig mye å lære av dette, for du gjør nok mange av disse feilene:

http://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_distortion

Ser 2-3 av dem bare i dette innlegget :)

Skrevet

Det blir litt svart og hvitt dette her, HWW.

Man kan stole på folk. Men man kan ikke stole på alle. Hvis det er mennesker man er usikker på om man kan stole på, så bør man nok ikke fortelle det aller mest private nei.

Spørsmålet er jo om du vet at vedkommende ser ned på deg, eller om det er noe du overtolker og tenker deg til. Husk at tanker og følelser ikke nødvendigvis er fakta.

Jeg tror du har veldig mye å lære av dette, for du gjør nok mange av disse feilene:

http://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_distortion

Ser 2-3 av dem bare i dette innlegget :)

Jeg veier mine ord meget nøye og hvem jeg kan si hva til. Og jeg var sikker på at jeg kunne stole på vedkommende. Følte meg trygg. Dette var eneste person i hele verden jeg følte jeg kunne si alt til. Aldri mer.

Skrevet

Er du sikker på at du klarer å skille mellom at noen evt. vurderer en konkret ting negativt og det at noen ser ned på deg?

Skrevet

Jeg veier mine ord meget nøye og hvem jeg kan si hva til. Og jeg var sikker på at jeg kunne stole på vedkommende. Følte meg trygg. Dette var eneste person i hele verden jeg følte jeg kunne si alt til. Aldri mer.

Hva vil det si å stole på noen? Mener du at de du stoler på deg ikke skal kunne kritisere eller gi deg negativ tilbakemelding osv.?

Skrevet

Hvilken reaksjon forventet du, og hvilken fikk du?

Jeg er enig med frosken - det å reagere negativt på en konkret historie og det å se ned på en person er ikke det samme. Er du sikker på at vedkommende ser ned på deg som person, og ikke bare på valget du har gjort i den konkrete historien?

Om jeg var deg ville jeg tatt en prat til med vedkommende og sagt noe ala "Jeg har tenk på det jeg fortalte deg. Det kostet ganske mye å fortelle det til deg, dette er et svart hull i min bakgrunn, og det hadde vært ok å få høre hva du tenker om dette nå i ettertid". Jeg gjetter du på den måten kan få litt mer kjøtt på beina før du evt konkluderer med at "jeg skal aldri mer..."

Skrevet

Er du sikker på at du klarer å skille mellom at noen evt. vurderer en konkret ting negativt og det at noen ser ned på deg?

Jeg har lært at selv om en person ikke liker det jeg gjør eller har gjort, så trenger ikke der bety at hn ikke liker meg. Dette ser jeg når jeg er rasjonell.

Attpåtil er jeg veldig god til å se ned på meg selv.. så jeg vet ikke om det er slik at jeg tillegger andre syn/meninger om meg de ikke har men som det er jeg selv som har.

Skrevet

Ofte får de andre ditt eget syn på deg. Jeg er sikker på at om jeg fortsetter med trygdesvindel-romsteringen min, så blir jeg etterhvert arrestert.

Skrevet

Jeg synes det er veldig vanskelig å svare deg så lenge jeg ikke vet hva du egentlig har snakket om.

Fortalte du om den gang du robbet banken? Den gangen du mobbet noen?, den gangen det skjedde noe flaut? Eller hva?

Jeg har lært meg at jeg ikke snakker om sensitive ting for meg ( ting som jeg ikke vil at hele verden skal vite), det gjør jeg kun til noen få utvalgte. Faktisk så tror jeg at min psykolog vet ting som jeg for guds skyld aldri ville fortalt til noen andre. Min mann vet heller ikke alt, han har ikke godt av det, er redd han kunne drepe noen. Jaja, litt enig der...

Aldri kommer det ut av min munn alt det jeg opplevde i forhold til et visst menneske. Jeg greier faktisk å holde kjeft! Nå har jeg tenkt å utvide min horisont slik at jeg ikke bryr meg om sånne "småe" ting. Livet er ikke enten eller, det er noe midt imellom. Noen er snille (men ikke hele tiden),noen er slemme (men ikke hele tiden), noen er kåte (men ikke hele tiden), noen fjerter, men ikke hele tiden, osv.

Meningen med livet: Ikke sort_hvitt, det finnes alltid en mellomting, prøv å finne den ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...