Gå til innhold

NHD tid mellom lithiuminntak og blodprøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarte å glemme meg ut ikveld og tok medisinene for sent i forhold til når jeg har time hos legen i morgen. Hvor lang tid må det minst være imellom inntak og blodprøve? Jeg har prøvd å søke på tidligere innlegg men fant det ikke.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det finnes ikke noe eksakt svar på det.

Uansett må du si fra om inntakstidspunkt når du tar prøven. I tillegg bør du ta prøven så sent du kan på legekontoret. Har du tid til å sitte der en stund etter konsultasjonen?

Skrevet

Det finnes ikke noe eksakt svar på det.

Uansett må du si fra om inntakstidspunkt når du tar prøven. I tillegg bør du ta prøven så sent du kan på legekontoret. Har du tid til å sitte der en stund etter konsultasjonen?

Jeg hadde akkurat kommet ut fra legen når jeg fikk svaret ditt. Legen mente at det ikke hadde så mye å si så lenge jeg ikke hadde tatt idag. På grunn av forsinkelser ble det 11 timer fra jeg tok lithium til blodprøven.Får jeg et sikkert svar på blodprøven da?

Jeg vet igrunnen aldri helt når jeg skal ta lithium kvelden før. For noen ganger kommer jeg inn hos legen med en gang og andre ganger må jeg vente 1 time. Så varierer ventetiden for å ta blodprøven. Jeg vet ikke hvor nøyaktig jeg må være.

Jeg fikk ikke avtalt ny time, men jeg går ut i fra at jeg fortsatt må ta blodprøve hver 3. Måned så lenge jeg tar lithium.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg hadde akkurat kommet ut fra legen når jeg fikk svaret ditt. Legen mente at det ikke hadde så mye å si så lenge jeg ikke hadde tatt idag. På grunn av forsinkelser ble det 11 timer fra jeg tok lithium til blodprøven.Får jeg et sikkert svar på blodprøven da?

Jeg vet igrunnen aldri helt når jeg skal ta lithium kvelden før. For noen ganger kommer jeg inn hos legen med en gang og andre ganger må jeg vente 1 time. Så varierer ventetiden for å ta blodprøven. Jeg vet ikke hvor nøyaktig jeg må være.

Jeg fikk ikke avtalt ny time, men jeg går ut i fra at jeg fortsatt må ta blodprøve hver 3. Måned så lenge jeg tar lithium.

Så lenge det er 10-14 timer går det helt greit så lenge inntakstidspunkt og prøvetidspunkt er angitt på skjemaet.

Ja, du må fortsette å ta hver 3.-4. mnd. Annenhver gang også T4/TSH.

Skrevet

Så lenge det er 10-14 timer går det helt greit så lenge inntakstidspunkt og prøvetidspunkt er angitt på skjemaet.

Ja, du må fortsette å ta hver 3.-4. mnd. Annenhver gang også T4/TSH.

Ok. Takk for svar.

Jeg vet ikke om de skrev tidspunkt på skjema, men jeg gikk inn igjen å sa når jeg tok de.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...