Gå til innhold

vannlating og forhøyet puls


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg har i en periode på flere år hatt betennelse i prostatakjertelen som har ført til hyppig vannlating. Samtidig har jeg merket at jeg nå oftere og oftere har fått forhøyet puls, hjerteklapp, dersom jeg ikke har nok væske i kroppen. Dette har opptrådt i forbindelse med drikking av alkohol eller mye kaffe/ te. Det skjer like gjerne når jeg ligger som når jeg gjør noe annet. Hva kan dette henge sammen med, og bør jeg oppsøke min fastlege med problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Allmennlege Kjell Vaage

•Jeg er kjent med at kronisk prostatitt gir vannlatingssymptomer som smerter ved vannlating, tømmingsproblemer, nattlig vannlating og plutselig trang til vannlating, eventuelt med urinlekkasje som resultat. Det er derimot ikke vanlig at man får økt vannlatning med dehydrering. Det at det du får forhøyet puls, hjertebank når du drikker alkohol og kaffe har nok mer sammenheng med at kaffe, røyk og alkohol er de mest kjente hjertegifter vi kjenner og de er alle i stand til å gi oss både hjertebank og forhøyet puls. Det at kaffe og alkohol er vanndrivende i tillegg gjør jo ikke problemet mindre. Tror derfor du kan gjøre mer enn fastlegen med det nevnte problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...