Gå til innhold

Hvorfor er alle så lykkelige på facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva?! Er ikke bra bakst bra FB-saker heller nå?? ;)

Hver sin smak. Enkelte legger ut bilder av soppfangsten også! ;)  Men hvem vet - hadde jeg vært god på sånt hadde jeg kanskje hatt en HELT annen oppfatning :).

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Togli

22

• AnonymBruker

17

• Ayia

9

• TulleKoppen

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hver sin smak. Enkelte legger ut bilder av soppfangsten også! ;)  Men hvem vet - hadde jeg vært god på sånt hadde jeg kanskje hatt en HELT annen oppfatning :).

Evt hadde man vært godt på sånt hadde man kanskje ikke lagt ut enkelttilfellene... ;)

Skrevet

Merkelig nok (i disse høyteknologiske tider) er det en smule vanskelig å nå ut til alle med viktig informasjon. Noen dinosaurer leser bare avisen. Noen får kun med seg det som tikker inn på sms, og noen av dem igjen bytter nummer stup i ett og glemmer selvsagt å opplyse om det. Noen sverger til e-post og nekter å sette sine rene ben på Facebook. Noen sjekker aldri mailen, men er innom Facebook utallige ganger om dagen, og synes det er det eneste vettuge stedet å legge ut ting. Ja, og så er det jo alltid et par som mener det eneste som duger er brev. Av papir, liksom... Og alle mener det er din skyld når de ikke har fått det med seg, selv om du har jobbet overtid for å nå alle der de helst vil nås. Sukk og stønn og sukk igjen. Folk, altså. Det er så mye styr med folk at jeg blir helt svimmel!

Total avsporing. Beklager. Det var godt å få det ut. 

Ja, jeg hadde en viktig beskjed til en venninne en gang, hun tok aldri telefonen, men jeg så hun var innlogget på facebook - så jeg gjorde et forsøk.... og der svarte hun jaggu med en gang :)

Anonymous poster hash: 6f2ab...a01

Skrevet

Føler meg ørlite truffet, for jeg er blant de som i mellom legger ut bilder av typiske gode situasjoner, gjerne fra opplevelser på fritiden. Er de så galt å ønske å kommentere at man har det bra? Først og fremst ønsker man vel å formidle til de man kjenner litt godt, at også mange fjernere "venner" på Face ser bilder og kommentarer er jo en følge av Face's natur. Må innrømme at det ikke faller meg inn at noen på min venneliste skal irritere seg over slikt, og jeg tenker vel at de da heller enten får holde seg borte fra Face eller slette venner som legger ut brysomme oppdateringer.

Nå er ikke jeg blant de som daglig legger ut bilder, ei heller formidler jeg hvor flink jeg er til å bake, plante eller sylte (slik forbausende mange gjør). Har sluttet å skrive postkort slik jeg gjorde før, tenker Face i stor grad gjør nytten. Irriterer du deg over feriepostkort også?

Ikke lett å gjøre alle til lags! Det meste kan oppfattes som skryt hvis man tar de negative brillene på, og sutring og gnål er det jo ingen som orker med. Gråværbilder uten sutretekst, kan kanskje godtas av de fleste? Det er hverken for positivt eller for negativt. Og bilder fra passe kjedelige fester.  ;)

Tror nå helst det er de som er litt for aktive der inne som erter på seg folk. Kan aldri tenke meg at noen lar seg provosere av slikt som du snakker om her.

Skrevet

Det er nok av dem også ;) Jeg sjekker ikke min mailboks hver dag, og mora mi sjekker den sikkert en gang hvert jubelår (hun er ikke eldgammal, så det er heller ikke årsaken;))

Folk er rare. Mailboksen er alltid det første jeg sjekker hver morgen.

Anonymous poster hash: 6441d...304

Skrevet

Det overrasket meg også, men det er veldig mange som ikke sjekker mailen daglig.

Skrevet

Det overrasket meg også, men det er veldig mange som ikke sjekker mailen daglig.

Hei!

Jeg sjekker mailen min sikkert 20 ganger pr dag, særlig fra jeg står opp til kl 16.00 på "fridager"

Har jo på mobilen,

Det er nødvendig, i dag har jeg både avalt, avklart og avlyst og ordnet :-)

På mine "fridager" er jeg families sekretær, FB kunne jeg ikke orket med, blir for mye.

Har mer enn nok med et forum og enkelte andre mer interesserettede forum eks biologiforeningen og matematikk.net osv...

Skrevet

Føler meg ørlite truffet, for jeg er blant de som i mellom legger ut bilder av typiske gode situasjoner, gjerne fra opplevelser på fritiden. Er de så galt å ønske å kommentere at man har det bra? Først og fremst ønsker man vel å formidle til de man kjenner litt godt, at også mange fjernere "venner" på Face ser bilder og kommentarer er jo en følge av Face's natur. Må innrømme at det ikke faller meg inn at noen på min venneliste skal irritere seg over slikt, og jeg tenker vel at de da heller enten får holde seg borte fra Face eller slette venner som legger ut brysomme oppdateringer.

Nå er ikke jeg blant de som daglig legger ut bilder, ei heller formidler jeg hvor flink jeg er til å bake, plante eller sylte (slik forbausende mange gjør). Har sluttet å skrive postkort slik jeg gjorde før, tenker Face i stor grad gjør nytten. Irriterer du deg over feriepostkort også?

Jeg kjenner mange besteforeldre som har Facebook først og fremst for å kunne følge barnebarna sine der inne (foreldrene legger ut bilder av dagligdagse situasjoner, skriver "gullkorn" fra barna osv). En fin måte å følge med på hva de foretar seg og kunne kommentere på bildene osv :) Man kan selvsagt ha en blogg istedet, men ikke alle som orker å skrive så mye hver gang.... Og på Face kan både besteforeldre, tanter osv følge med :)  Jeg synes det er kjempekos å se hva mine søskenbarn driver med osv :) Mange av dem bor et stykke unna, så lettere å ha tettere kontakt pga FB :)

Skrevet

Hei!

Jeg sjekker mailen min sikkert 20 ganger pr dag, særlig fra jeg står opp til kl 16.00 på "fridager"

Har jo på mobilen,

Det er nødvendig, i dag har jeg både avalt, avklart og avlyst og ordnet :-)

På mine "fridager" er jeg families sekretær, FB kunne jeg ikke orket med, blir for mye.

Har mer enn nok med et forum og enkelte andre mer interesserettede forum eks biologiforeningen og matematikk.net osv...

På facebook er det også grupper for særinteresser. Jeg er f.eks. aktiv i cochleagruppen, tegnspråkgrupper osv. Veldig fin måte å kunne diskutere med mange på :)

Skrevet

Hvorfor er det så rart? Jobbmail sjekker jeg hver dag, men privatmail kan jeg godt stå over en dag eller to.... Hvis jeg ikke hadde FB, så er det mulig jeg hadde følt behov for å sjekke mailboksen hver dag, ja.

Skrevet

Samme her. Jeg trodde i all min naivitet at det å sjekke mail er nødvendig innen de fleste yrker i dag. På en annen side - dette forklarer hvorfor jeg har ventet en liten evighet med å få svar på enkelte henvendelser...

Skrevet

Hva er det med folk som hele tiden legger ut skrytebilder av hvor lykkelige og heldige de er på facebook? Det er jo direkte slitsomt for oss som sliter psykisk å få slengt lykkebilder på oss hele tiden. Vet at jeg kan unngå dette ved å ikke følge med på folk, men hva er vitsen med å bli venner med meg for så å legge ut skrytebilder og ikke ha noe kontakt ellers?

Nå må du huske på at de ikke legger ut skrytebilder med tanke på deg. Mener du at folk skulle slutte å legge ut skrytebilder straks du ble lagt til om venn? Hva gjør du for å ta kontakt med dem?

Dessuten er det slett ikke sant at folk bare legger ut skryt. Til tider er det i meste laget av sykomhistorier og sutring fra enkelte. Andre er flinkere til å legge ut positive ting, men det betyr da ikke at de ikke har negtive opplevelser innimellom, bare at de velger å la private ting være utenom FB. Jeg tenker ikke at noen har perfekte liv om de ikke klager. For det vet jeg at ikke finnes.

Mange av mine Fb-venner har lagt ut statuser om skilsmisser, dødfødsler, barn de har mistet, studier de ikke har kommet inn på, jobber de ikke har fått osv. Det er ikke akkurat glansbilder.

Du får sørge for å skaffe deg flere Fb-venner, og å lese statusene med et nytt syn.

Skrevet

Samme her. Jeg trodde i all min naivitet at det å sjekke mail er nødvendig innen de fleste yrker i dag. På en annen side - dette forklarer hvorfor jeg har ventet en liten evighet med å få svar på enkelte henvendelser...

Selvsagt sjekker man jobbmailen hver dag. Men privatmailen sjekkes ikke like ofte hos meg, det pøver jeg å huske en gang i uka.

Du bruker vel ikke jobbmailen til pivate mailer? Er du klar over at sjefen din kan gå inn og sjekke den? I illegg til at IT-grupen på jobben din kan gjøre det ...

Skrevet

Forskjell på jobbmail og privatmail..... Jobbmail sjekker jeg hver dag, men ikke privatmail...

Skrevet

Nå må du huske på at de ikke legger ut skrytebilder med tanke på deg. Mener du at folk skulle slutte å legge ut skrytebilder straks du ble lagt til om venn? Hva gjør du for å ta kontakt med dem?

Dessuten er det slett ikke sant at folk bare legger ut skryt. Til tider er det i meste laget av sykomhistorier og sutring fra enkelte. Andre er flinkere til å legge ut positive ting, men det betyr da ikke at de ikke har negtive opplevelser innimellom, bare at de velger å la private ting være utenom FB. Jeg tenker ikke at noen har perfekte liv om de ikke klager. For det vet jeg at ikke finnes.

Mange av mine Fb-venner har lagt ut statuser om skilsmisser, dødfødsler, barn de har mistet, studier de ikke har kommet inn på, jobber de ikke har fått osv. Det er ikke akkurat glansbilder.

Du får sørge for å skaffe deg flere Fb-venner, og å lese statusene med et nytt syn.

Samme erfaring har jeg... Sjekka Facebooken min nå.... Statusene går på linker til politiske diskusjoner, link til deafaid i Kenya, en som har en bror som har overraska med å forlove seg, en som har laga boller til kvelds ;), en som er lite gira på å jobbe i natt siden været er surt, en som savner barndommens rike på en bondegård..mamma og pappa er døde, og hun savner dem, en som gratulerer mannen med dagen og en som kommer med et gullkorn fra barnemunn. Med andre ord ikke bare lykkelige statuser ;) Jeg tror at dersom man selv er ulykkelig, så legger man kanskje mest merke til lykkestatusene?

Skrevet

Selvsagt sjekker man jobbmailen hver dag. Men privatmailen sjekkes ikke like ofte hos meg, det pøver jeg å huske en gang i uka.

Du bruker vel ikke jobbmailen til pivate mailer? Er du klar over at sjefen din kan gå inn og sjekke den? I illegg til at IT-grupen på jobben din kan gjøre det ...

Tja, ikke like sikker på at det er så selvfølgelig i alle bransjer...

Ellers: Ja, jeg får også private mails på min jobbekonto, selv om jeg fortrinnsvis bruker privatmail. Det er ikke uvanlig å få privatmail på jobbemail i min bransje.

Skrevet

Forskjell på jobbmail og privatmail..... Jobbmail sjekker jeg hver dag, men ikke privatmail...

Hvorfor sjekker du ikke privatmail da? Har en venninne som kan la det drøye en uke før hun svarer sms også - har aldri helt skjønt det der... Hun sier at tlf bare ligger der og at hun ikke sjekker, så enden på visa er at vi venninner sender til mannen istedefor :P Nå etter at hun laget profil på FB er det faktisk lettere å få tak i henne.

Skrevet

Hvorfor sjekker du ikke privatmail da? Har en venninne som kan la det drøye en uke før hun svarer sms også - har aldri helt skjønt det der... Hun sier at tlf bare ligger der og at hun ikke sjekker, så enden på visa er at vi venninner sender til mannen istedefor :P Nå etter at hun laget profil på FB er det faktisk lettere å få tak i henne.

Jeg er jo på Face, så der får alle tak i meg uansett :P Det går iallefall ikke mer enn et par dager før jeg sjekker privatmail. Er jeg bortreist sjekker jeg aldri mailen... Sjelden jeg får noe interessant der inne uansett :P

Skrevet

Hvorfor er det så rart? 

Fordi det vanlige er å sjekke mailen hver dag. Du sjekker heller ikke postkassen hver dag?

Skrevet

Jeg er jo på Face, så der får alle tak i meg uansett :P Det går iallefall ikke mer enn et par dager før jeg sjekker privatmail. Er jeg bortreist sjekker jeg aldri mailen... Sjelden jeg får noe interessant der inne uansett :P

Du er på Facebook ja, men det betyr ikke at alle andre er det ;) Min venninne som ikke svarer på sms sier at "folk kan jo bare ringe, jeg hører jo telefonen", men dette funker jo bare for dem som tenker som henne hehe...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...