Blomsterfluen Skrevet 16. august 2013 Skrevet 16. august 2013 (endret) Jeg har nå gått 9 dager uten abilify, og tankene er gått bort for nå. Kan abilifyen ha gitt meg tankene? Eller kan tankene komme tilbake og bli verre? Jeg kjenner meg ikke anderledels untatt at jeg er rastløs. Når går abilifyen ut av kroppen min? Jeg sluttet fra 7 1/2 mg til 0 mg på en gang. I dag gikk jeg fra 20 mg fluoxetin til 0 mg også for det går ikke an å dele kapslene. Endret 16. august 2013 av Blomsterfluen 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 16. august 2013 Forfatter Skrevet 16. august 2013 Gjør du dette i samråd med legen din? Nei, jeg gjør det uten legen. Jeg skal til psykiater på tirsdag og fortelle at jeg er frisk uten medisiner. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 16. august 2013 Skrevet 16. august 2013 Begge gangene jeg har sluttet på antipsykotika har jeg følt meg bedre i starten. Har gått lang tid, noen måneder, før jeg ble dårligere igjen. Igjen grunn til å ikke vurdere å slutte, selvsagt, men vær obs på denne "føle seg bedre i starten"-fasen, den er vanlig... (det har jeg fra NHD og) Men lykke til, uansett. 0 Siter
ISW Skrevet 16. august 2013 Skrevet 16. august 2013 (endret) Synes ikke dette prosjektet ditt høres videre lurt ut. Man får gjerne en slik kort periode med bedring når man stopper medisiner. Det er fordi du har reseptorer i hjernen som registrerer forandringen og som kortvarig da overkompenserer. Litt av samme grunn som man blir dårligere i starten når man tar medisiner. Men du skal til legen på tirsdag, så du får diskutere det da. Lykke til så lenge Endret 16. august 2013 av issomethingwrong 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 16. august 2013 Forfatter Skrevet 16. august 2013 Ok. Er abilifyen i kroppen min ennå etter 9 dager uten abilify? 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 16. august 2013 Skrevet 16. august 2013 Ok. Er abilifyen i kroppen min ennå etter 9 dager uten abilify? Syns NHD har snakket om at man regner at en medisin er ute av kroppen etter 5 halveringstider. Halveringstiden til Abilify er ifølge felleskatalogen.no 75 timer. Det vil si 75 * 5 = 375 timer. Dette er 15-16 dager. Så, nei. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 16. august 2013 Forfatter Skrevet 16. august 2013 Tusen takk alle sammen. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. august 2013 Skrevet 17. august 2013 I denne sammenheng er 9 dager å regne for ingenting. Du har et totalt ufornuftig prosjekt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.