Gå til innhold

9 dager uten abilify.

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet (endret)

Jeg har nå gått 9 dager uten abilify, og tankene er gått bort for nå. Kan abilifyen ha gitt meg tankene? Eller kan tankene komme tilbake og bli verre? Jeg kjenner meg ikke anderledels untatt at jeg er rastløs. Når går abilifyen ut av kroppen min? Jeg sluttet fra 7 1/2 mg til 0 mg på en gang. I dag gikk jeg fra 20 mg fluoxetin til 0 mg også for det går ikke an å dele kapslene.

Endret av Blomsterfluen
Videoannonse
Annonse
Blomsterfluen
Skrevet

Gjør du dette i samråd med legen din?

Nei, jeg gjør det uten legen. Jeg skal til psykiater på tirsdag og fortelle at jeg er frisk uten medisiner.

Skrevet

Begge gangene jeg har sluttet på antipsykotika har jeg følt meg bedre i starten. Har gått lang tid, noen måneder, før jeg ble dårligere igjen.

Igjen grunn til å ikke vurdere å slutte, selvsagt, men vær obs på denne "føle seg bedre i starten"-fasen, den er vanlig... (det har jeg fra NHD og)

Men lykke til, uansett.  :)

Skrevet (endret)

Synes ikke dette prosjektet ditt høres videre lurt ut.

Man får gjerne en slik kort periode med bedring når man stopper medisiner. Det er fordi du har reseptorer i hjernen som registrerer forandringen og som kortvarig da overkompenserer. Litt av samme grunn som man blir dårligere i starten når man tar medisiner.

Men du skal til legen på tirsdag, så du får diskutere det da. Lykke til så lenge :)

Endret av issomethingwrong
Blomsterfluen
Skrevet

Ok. Er abilifyen i kroppen min ennå etter 9 dager uten abilify?

Skrevet

Ok. Er abilifyen i kroppen min ennå etter 9 dager uten abilify?

Syns NHD har snakket om at man regner at en medisin er ute av kroppen etter 5 halveringstider. Halveringstiden til Abilify er ifølge felleskatalogen.no 75 timer. Det vil si 75 * 5 = 375 timer. Dette er 15-16 dager. Så, nei.

Blomsterfluen
Skrevet

Tusen takk alle sammen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I denne sammenheng er 9 dager å regne for ingenting.

Du har et totalt ufornuftig prosjekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...