Gå til innhold

NHD er det farlig å gå fra 20 mg fluoxetin til 0?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

I dag gikk jeg fra 20 mg fluoxetin til 0. Det går ikke å dele kapslene i to. Er dette farlig eller noe sånt? Personalet mitt i omsorgsboligen sier at jeg kan bli deprimert mer enn noen gang før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag gikk jeg fra 20 mg fluoxetin til 0. Det går ikke å dele kapslene i to. Er dette farlig eller noe sånt? Personalet mitt i omsorgsboligen sier at jeg kan bli deprimert mer enn noen gang før.

Vet i alle fall om en som blir kvalm og uvel i kropp og psyke når han går fra 20 mg til 0, men farlig er det vel ikke.

Skrevet

Fluoxetin er vel letteste SSRI å kutte pga meget lang halveringstid.

Men all endring i medisiner er farlig uten legens godkjennelse. Fatter ikke hvorfor du ikke bare kan gjøre som legen din sier. Det faktum at du driver og surrer med dette selv er etter min mening en meget god grunn til å fortsette med medisinene..

YoplaitDouble
Skrevet

Det er ingen god ide å kutte antidepressiva brått. Trapp alltid ned først. Det er ikke bare slik at du blir mer deprimert. Du vil sannsynligvis få ubehagelige bivirkninger fordi kroppen er vant til medisinen. Og det er av egen erfaring ikke noe å spøke med  :unsure:

Blomsterfluen
Skrevet

Fikk du ikke medisinene av en grunn?

Jeg ble satt på medisinene mot angst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...