Gå til innhold

De gjør narr av meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det veldig vanskelig. "Min" verden er utrolig vond. Derfor prøver jeg å gjøre alt jeg kan for å komme unna den. Jeg har begynt å lese bibelen. Religion gir meg håp, det er det eneste som holder meg i live. Hadde jeg vært uten, hadde jeg tatt piller på nytt fordi de døde og øynene vil jeg skal dø.

Jeg leste i bibelen og en ansatt kom inn. Hun sa "leser du bibelen du, har du konvertert?" og så lo hun. Hva faen?? Hun har ødelagt hele dagen min. Hvorfor skal de blande seg? Herregud.. blir så oppgitt. Forstår de ikke at dette redder meg? Jeg gjør alt jeg kan for å tenke på noe annet enn min verden, den virkelige verden.

Skrevet

Hm, er du var for krenkelser? Dette som ble sagt er nok helt normalt for folk å si...

Jeg har det på en lignende måte. Hvis noen i familien har vært innom her, og sagt "du får kose deg!" når de går, reagerer jeg på det. Jeg tenker at de med det mener at jeg er lat og ikke gidder annet enn å kose meg. Dette er noe jeg bare har tidvis innblikk i, mange ganger tenker jeg ikke over at det er jeg som er problemet...

Skolestart i morgen?  :)

Skrevet

Jeg har det veldig vanskelig. "Min" verden er utrolig vond. Derfor prøver jeg å gjøre alt jeg kan for å komme unna den. Jeg har begynt å lese bibelen. Religion gir meg håp, det er det eneste som holder meg i live. Hadde jeg vært uten, hadde jeg tatt piller på nytt fordi de døde og øynene vil jeg skal dø.

Jeg leste i bibelen og en ansatt kom inn. Hun sa "leser du bibelen du, har du konvertert?" og så lo hun. Hva faen?? Hun har ødelagt hele dagen min. Hvorfor skal de blande seg? Herregud.. blir så oppgitt. Forstår de ikke at dette redder meg? Jeg gjør alt jeg kan for å tenke på noe annet enn min verden, den virkelige verden.

Bra at du skjønner at din verden ikke er den virkelige verden. Det er ingen døde eller andre som ønsker deg død, det eksisterer bare i ditt eget hode. Så er det bra at du har funnet noe som kan hjelpe, deg, hvis det er slik at bibelen holder deg i live så er det veldig bra. Bare ikke la det heller ta helt overhånd.

Den kommentaren du fikk er helt sikkert ikke vondt ment, det er sånt vi kan si uten at vi legger noe vekt på det og antagelig ment som en morsomt replikk der og da.

Håper det går bra med deg.

Skrevet

Tror heller ikke det var frekt ment, sikkert forsøk på å være humoristisk. Det er bra du har funnet noe som fungerer for deg, og lykke til med skole :)

Skrevet

Hei!

Det viser bare personens dårlige kunnskap, de fleste som leser bibelen har jo ikke konvertert da de fleste tilhører statskirken. Du kunne heller spurt" tilhører du statskirken?" Mest sannsynlig ville personen svart ja og da kunne du bedt vedkommende melde seg ut, da de fleste helt kunnskapsløst er medlemmer og ikke tenker videre over hvorfor. Det er til å le av :-)

Det er mer fornuftig å sette seg inn i saker og religioner og for det må man vite noe om hva de står for og mener.

Skrevet

Tåpelig kommentar fra den ansatte. Men prøv å drite i kommentaren. 

Anonymous poster hash: 0e6ae...bc5
Skrevet

Hei!

Det viser bare personens dårlige kunnskap, de fleste som leser bibelen har jo ikke konvertert da de fleste tilhører statskirken. Du kunne heller spurt" tilhører du statskirken?" 

Det var jo bare en dårlig "spøk".

Anonymous poster hash: 5be8b...d71

Skrevet

Hm, er du var for krenkelser? Dette som ble sagt er nok helt normalt for folk å si...

Jeg har det på en lignende måte. Hvis noen i familien har vært innom her, og sagt "du får kose deg!" når de går, reagerer jeg på det. Jeg tenker at de med det mener at jeg er lat og ikke gidder annet enn å kose meg. Dette er noe jeg bare har tidvis innblikk i, mange ganger tenker jeg ikke over at det er jeg som er problemet...

Skolestart i morgen?  :)

Ja, det er jeg sikkert. Jeg syns ikke de skal blande seg i hva jeg leser. Jeg trodde religion var en privatsak. Jepp. Gruer meg haha :P

Skrevet

Bra at du skjønner at din verden ikke er den virkelige verden. Det er ingen døde eller andre som ønsker deg død, det eksisterer bare i ditt eget hode. Så er det bra at du har funnet noe som kan hjelpe, deg, hvis det er slik at bibelen holder deg i live så er det veldig bra. Bare ikke la det heller ta helt overhånd.

Den kommentaren du fikk er helt sikkert ikke vondt ment, det er sånt vi kan si uten at vi legger noe vekt på det og antagelig ment som en morsomt replikk der og da.

Håper det går bra med deg.

Nei, sikkert ikke. Hun mente det sikkert ikke slemt men hun burde tenkt over hva hun sa. Jeg skal ikke la det ta overhånd. Tusen takk <3 Håper det går bra med deg også

Skrevet

Tror heller ikke det var frekt ment, sikkert forsøk på å være humoristisk. Det er bra du har funnet noe som fungerer for deg, og lykke til med skole :)

Tusen takk :D

Skrevet

Hei!

Det viser bare personens dårlige kunnskap, de fleste som leser bibelen har jo ikke konvertert da de fleste tilhører statskirken. Du kunne heller spurt" tilhører du statskirken?" Mest sannsynlig ville personen svart ja og da kunne du bedt vedkommende melde seg ut, da de fleste helt kunnskapsløst er medlemmer og ikke tenker videre over hvorfor. Det er til å le av :-)

Det er mer fornuftig å sette seg inn i saker og religioner og for det må man vite noe om hva de står for og mener.

Det er sant. Hun viste tydeligvis ikke så mye. Haha ja :P Helt enig med deg

Skrevet

Jeg skal prøve. Ble bare litt irritert..

Skrevet

Til frosken: Tusen takk for at du sa lykke til meg til skolen i en annen tråd

Skrevet

Til frosken: Tusen takk for at du sa lykke til meg til skolen i en annen tråd

Jeg krysser fingrene for at du skal få en god skolestart og at du klarer å fokusere på skolen og ikke bli altfor forstyrret av ting du sliter med. Kan du ikke fortelle litt om hvordan det går med skolen etter hvert?

Skrevet

Ja, det er jeg sikkert. Jeg syns ikke de skal blande seg i hva jeg leser. Jeg trodde religion var en privatsak. Jepp. Gruer meg haha :P

Lykke til!  :)

Skrevet

Masse lykke til Caylee! Vi er her hvis du lurer på noe :)

Skrevet (endret)

Jeg skal prøve. Ble bare litt irritert..

Veldig tåpelig kommentar mot deg, Caylee. Den viser tydelig hva vedkommende selv står for. Hensikten med slike kommentarer er ikke nødvendigvis så gjennomtenkt, men kan være å provosere. Da må du ikke gi etter. Hvis du blir provosert, må du regne med at din reaksjon blir brukt mot deg senere, nesten som  å strø salt i såret.

De har egentlig ingenting med hva du leser. Det er bedre om du svarer rolig, f.eks. "Og hva så?" eller "Er det et problem for deg hva jeg leser?" Da retter du mer oppmerksomhet bort fra deg selv og får vedkommende til å tenke litt mer over kommentaren. Da kan du få vedkommende mer på defensiven og eventuelt kritisere svaret, hvis du gidder.

Det du leser nå, kan bidra til å gi deg bedre struktur på tilværelsen. Fortsett med det! Ønsker deg alt godt.

Endret av ecbole
Skrevet

I allverden! Det må jeg si var veldig uprofosjonelt. Hvis det å lese i bibelen får deg til å føle deg bedre, så er jo det kjempe bra. Hvorfor skal de rakke ned på noe som gjør deg godt? 

Skrevet

Skolen går supert :D

Fantastiske lærere og utrolig kul klasse! kunne ikke vært bedre. Har også fått noen venner. Er så deilig å slippe avdelingen. haha.

Skrevet

Skolen går supert :D

Fantastiske lærere og utrolig kul klasse! kunne ikke vært bedre. Har også fått noen venner. Er så deilig å slippe avdelingen. haha.

Så hyggelig :-) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...