Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager litt mye mas for tiden. Er altså inne i en litt dårligere periode tror jeg.

Nå er problemet at jeg er redd jeg har fått blackout. Selv om jeg ikke drakk. Kan dette være ocd? Sliter og med tanken om at: i og med jeg tenker jeg fikk blackout, må det være en grunn til at jeg fikk tanken. Enn om det er reel frykt? Frykten er at jeg har gjort noe som kan gi med smitte av sykdom. Har "dokumentert" den meste av tiden, men er ca ett kvarter jeg i tankene er usikker på...tror jeg. Tanken kom plutselig og nå bare "baker det på seg". Tankene blir værre og vanskelig å skille mellom om det er ocd eller ordentlig. Et dette typisk ocd??

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er typisk OCD.

Skrevet

Det er helt fantastisk hvor "ekte" OCD kan føles, spesielt når man begynner å tvile. Jeg har ikke tall for hvor mange ganger jeg har gått og lurt på om jeg "egentlig" er splitter pine gal og at livet mitt er over.

Jeg vil gjerne sitere Seth Madej i hans glimrende essay om OCD: "I was scared and worried that something was deeply wrong with me. I was having a brain tumor, schizophrenia, psychosis. From this point on, I thought, I would be The Guy Who Wants to Kill Himself. I would never have a job or a friend again, because I would be the suicidal freak. I couldn't let that happen"

Så mye kan OCD få deg til å tro løgner og tvile på sannhet

Skrevet

Tiden takk for svar begge! Satte stor pris på det. Jeg skal prøve å la være å gruble mer på tanken... (Men det er ille hvor reelt det føles ja...:(

Og jo mer jeg tenker, jo redder blir jeg, og jo mer jeg tenker, så lurer jeg på om det er reelt, i og med jeg i det hele tatt kom på å tenke tanken. Men- skal prøve ikke gruble/spinne mer nå..,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...