Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg skulle ta kveldsmedisinene nå så så jeg at morgendosen lå igjen. Den består av 300 mg wellbutrin, 20 mg fluoksetin og 42mg lithium. Bør jeg ta noe av det nå eller bare hoppe over de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta i alle fall IKKE lithiumen nå - verdiene kan bli vel høye

Jeg ville hoppet over hele morgendosen på alle medisinene

Anonymous poster hash: e524d...d11
Skrevet

ta i alle fall IKKE lithiumen nå - verdiene kan bli vel høye Jeg ville hoppet over hele morgendosen på alle medisinene Anonymous poster hash: e524d...d11

Vil det påvirke psyken å hoppe over de? Jeg er redd for å bli ustabil. Ble irritert på meg selv når jeg oppdaget at jeg hadde glemt de.

Skrevet

Fluoksetin ser jeg har veldig lang halveringstid. Det betyr etter min logikk at det ikke spiller noen rolle om du tar dem nå.

Skrevet
Fluoksetin har mye lengre halveringstid (flere døgn) enn andre antidepressiva. Den aktive metabolitten norfluoksetin er i tillegg et SSRI som elimineres enda langsommere fra kroppen (halveringstid 8-9 dager). Selv om den antidepressive effekten er best dersom medikamentet tas hver dag, kan fluoksetin doseres sjeldnere enn andre antidepressiva, og konsekvensen av å hoppe over enkelte doser er mindre.

http://no.wikipedia.org/wiki/Fluoksetin

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ved slike enkelthendelser kan en bare hoppe over dosen(e).

Noe annet blir det hvis dette skjer ofte/flere ganger i uken. Da må en avtale med legen hvordan dette skal gjøres. Da trenger en også å finne bedre måter for å hjelpe seg selv til å huske medisineringen.

Skrevet (endret)

Ved slike enkelthendelser kan en bare hoppe over dosen(e).

Noe annet blir det hvis dette skjer ofte/flere ganger i uken. Da må en avtale med legen hvordan dette skal gjøres. Da trenger en også å finne bedre måter for å hjelpe seg selv til å huske medisineringen.

Takk for svar. Jeg vurderte frem og tilbake på hva jeg skulle gjøre i går kveld, og valgte å hoppe over. Det skjer heldigvis sjelden. Jeg har gode rutiner, og begynte med dosett for å ha bedre kontroll etter at jeg startet med lithium. Men til tross for gode rutiner så kan det hvis skje at jeg glemmer de. Endret av toyan

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...