Blomsterfluen Skrevet 20. august 2013 Skrevet 20. august 2013 I dag sa psykiateren at jeg er sjuk og er psykotisk. Psykiateren ønsker at jeg skal begynne på piller igjen, men jeg tror ikke jeg er sjuk. Jeg føler meg helt fin. Jeg verken ser eller hører ting som ikke er der. Kan psykiateren lyge for å prøve å tvinge i meg medisinene? Psykiateren sier at jeg også siden jeg ikke vil ta piller, vurderer å legge meg inn på psykriatisk avdeling om 2 uker om jeg er ille nokk, og få sprøyte med abilify i rumpen. Tankene mine om at bilder ser meg og at andre kan lese tankene mine er nesten forduftet etter at jeg sluttet med abilify for en dag unna to uker siden. Psykiateren sier jeg har en annen virkelighetsoppfatning. Jeg syns min oppfatning av verden er helt normal. 0 Siter
bibben Skrevet 20. august 2013 Skrevet 20. august 2013 I dag sa psykiateren at jeg er sjuk og er psykotisk. Psykiateren ønsker at jeg skal begynne på piller igjen, men jeg tror ikke jeg er sjuk. Jeg føler meg helt fin. Jeg verken ser eller hører ting som ikke er der. Kan psykiateren lyge for å prøve å tvinge i meg medisinene? Psykiateren sier at jeg også siden jeg ikke vil ta piller, vurderer å legge meg inn på psykriatisk avdeling om 2 uker om jeg er ille nokk, og få sprøyte med abilify i rumpen. Tankene mine om at bilder ser meg og at andre kan lese tankene mine er nesten forduftet etter at jeg sluttet med abilify for en dag unna to uker siden. Psykiateren sier jeg har en annen virkelighetsoppfatning. Jeg syns min oppfatning av verden er helt normal. Hei! Er det slik at du føler mere ro i tankene etter at du sluttet med Abilfy, at psykotisk tenkning forsvant? 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 20. august 2013 Forfatter Skrevet 20. august 2013 Hei! Er det slik at du føler mere ro i tankene etter at du sluttet med Abilfy, at psykotisk tenkning forsvant? Ja. Psykiateren sa at det er normalt å bli bedre etter å ha sluttet med abilify, og så bli verre igjen. Kan jeg få de psykotiske tankene verre en hva de var før jeg sluttet? 0 Siter
Marie Mel Skrevet 20. august 2013 Skrevet 20. august 2013 (endret) Ekspert Eksperter Skrevet 17. august 2013 - 10:17 EKSPERTSVAR I denne sammenheng er 9 dager å regne for ingenting. Du har et totalt ufornuftig prosjekt. Blomsterfluen, Dette kan ikke komme overraskende på deg. Jeg ville stolt totalt på på psykiateren. Håper du har tillit til psykiateren. Endret 20. august 2013 av Marie Mel 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 20. august 2013 Forfatter Skrevet 20. august 2013 Jeg har tillit til psykiateren. 0 Siter
bibben Skrevet 20. august 2013 Skrevet 20. august 2013 Ja. Psykiateren sa at det er normalt å bli bedre etter å ha sluttet med abilify, og så bli verre igjen. Kan jeg få de psykotiske tankene verre en hva de var før jeg sluttet? Er det bare Abilify du reagerer slik på? Har du vært igjennom runder med andre ap'er? 0 Siter
bibben Skrevet 20. august 2013 Skrevet 20. august 2013 Jeg har tillit til psykiateren. Hør på NHD her. Jeg har heldigvis god erfaring med Abilify. Lykke til! 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 20. august 2013 Forfatter Skrevet 20. august 2013 Er det bare Abilify du reagerer slik på? Har du vært igjennom runder med andre ap'er? Jeg begynte å tenke psykotiske tanker bare rett før jeg sluttet på abilify, og da hadde jeg gått på abilify i et år uten psykotiske tanker. Jeg har ikke prøvd andre anti psykotikum. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 20. august 2013 Forfatter Skrevet 20. august 2013 Hør på NHD her. Jeg har heldigvis god erfaring med Abilify. Lykke til! Ok. Tusen takk. 0 Siter
Marie Mel Skrevet 20. august 2013 Skrevet 20. august 2013 Jeg har tillit til psykiateren. Bra Jeg leste dette: Psykiateren sier at jeg også siden jeg ikke vil ta piller, vurderer å legge meg inn på psykriatisk avdeling om 2 uker om jeg er ille nokk, og få sprøyte med abilify i rumpen. Jeg var redd du ikke ønsket å høre på psykiateren. Du har gått dine egne veier i denne av nedtrappingen. 0 Siter
bibben Skrevet 20. august 2013 Skrevet 20. august 2013 Jeg begynte å tenke psykotiske tanker bare rett før jeg sluttet på abilify, og da hadde jeg gått på abilify i et år uten psykotiske tanker. Jeg har ikke prøvd andre anti psykotikum. Vil du si noe om dose? 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 20. august 2013 Forfatter Skrevet 20. august 2013 Vil du si noe om dose? Jeg gikk annen hver dag 5 mg, og annen hver dag 10 mg abilify. 0 Siter
bibben Skrevet 20. august 2013 Skrevet 20. august 2013 Jeg gikk annen hver dag 5 mg, og annen hver dag 10 mg abilify. Fordelen med Abilify fremfor andre ap'er er at man ikke blir så sløv og trett av dem. Ei heller så overdrevent sulten. 0 Siter
ISW Skrevet 20. august 2013 Skrevet 20. august 2013 Jeg tror nok at tiden der legene ville selge mest mulig medisin er forbi, om den noen gang har vært her. Hvem kan si med større sikkerhet enn en spesialist i psykiatri noe om din psykiske helse? Jeg tror problemet ditt er at du mangler sykdomsinnsikt. Det er ganske vanlig. Overlat diagnoser og behandling til legen din, og ikke deg selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.