Gå til innhold

Psykiateren sa jeg er psykotisk, tror ikke på psykiaterens mening.

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

I dag sa psykiateren at jeg er sjuk og er psykotisk. Psykiateren ønsker at jeg skal begynne på piller igjen, men jeg tror ikke jeg er sjuk. Jeg føler meg helt fin. Jeg verken ser eller hører ting som ikke er der. Kan psykiateren lyge for å prøve å tvinge i meg medisinene? Psykiateren sier at jeg også siden jeg ikke vil ta piller, vurderer å legge meg inn på psykriatisk avdeling om 2 uker om jeg er ille nokk, og få sprøyte med abilify i rumpen. Tankene mine om at bilder ser meg og at andre kan lese tankene mine er nesten forduftet etter at jeg sluttet med abilify for en dag unna to uker siden. Psykiateren sier jeg har en annen virkelighetsoppfatning. Jeg syns min oppfatning av verden er helt normal.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag sa psykiateren at jeg er sjuk og er psykotisk. Psykiateren ønsker at jeg skal begynne på piller igjen, men jeg tror ikke jeg er sjuk. Jeg føler meg helt fin. Jeg verken ser eller hører ting som ikke er der. Kan psykiateren lyge for å prøve å tvinge i meg medisinene? Psykiateren sier at jeg også siden jeg ikke vil ta piller, vurderer å legge meg inn på psykriatisk avdeling om 2 uker om jeg er ille nokk, og få sprøyte med abilify i rumpen. Tankene mine om at bilder ser meg og at andre kan lese tankene mine er nesten forduftet etter at jeg sluttet med abilify for en dag unna to uker siden. Psykiateren sier jeg har en annen virkelighetsoppfatning. Jeg syns min oppfatning av verden er helt normal.

Hei!

Er det slik at du føler mere ro i tankene etter at du sluttet med Abilfy, at psykotisk tenkning forsvant?

Blomsterfluen
Skrevet

Hei!

Er det slik at du føler mere ro i tankene etter at du sluttet med Abilfy, at psykotisk tenkning forsvant?

Ja. Psykiateren sa at det er normalt å bli bedre etter å ha sluttet med abilify, og så bli verre igjen. Kan jeg få de psykotiske tankene verre en hva de var før jeg sluttet?

Skrevet (endret)

Ekspert

photo-2433.jpg?_r=1365407632

• Eksperter

Skrevet 17. august 2013 - 10:17   EKSPERTSVAR

I denne sammenheng er 9 dager å regne for ingenting.

Du har et totalt ufornuftig prosjekt.

Blomsterfluen, 

Dette kan ikke komme overraskende på deg.   

Jeg ville stolt totalt på på psykiateren.

Håper du har tillit til psykiateren.

Endret av Marie Mel
Blomsterfluen
Skrevet

Jeg har tillit til psykiateren.

Skrevet

Ja. Psykiateren sa at det er normalt å bli bedre etter å ha sluttet med abilify, og så bli verre igjen. Kan jeg få de psykotiske tankene verre en hva de var før jeg sluttet?

Er det bare Abilify du reagerer slik på? Har du vært igjennom runder med andre ap'er?

Skrevet

Hør på NHD her. Jeg har heldigvis god erfaring med Abilify. Lykke til!

Blomsterfluen
Skrevet

Er det bare Abilify du reagerer slik på? Har du vært igjennom runder med andre ap'er?

Jeg begynte å tenke psykotiske tanker bare rett før jeg sluttet på abilify, og da hadde jeg gått på abilify i et år uten psykotiske tanker. Jeg har ikke prøvd andre anti psykotikum.

Blomsterfluen
Skrevet

Hør på NHD her. Jeg har heldigvis god erfaring med Abilify. Lykke til!

Ok. Tusen takk.

Skrevet

Bra :) 

Jeg leste dette: 

Psykiateren sier at jeg også siden jeg ikke vil ta piller, vurderer å legge meg inn på psykriatisk avdeling om 2 uker om jeg er ille nokk, og få sprøyte med abilify i rumpen. 

Jeg var redd du ikke ønsket å høre på psykiateren. Du har gått dine egne veier i denne av nedtrappingen. ;)

Skrevet

Jeg begynte å tenke psykotiske tanker bare rett før jeg sluttet på abilify, og da hadde jeg gått på abilify i et år uten psykotiske tanker. Jeg har ikke prøvd andre anti psykotikum.

Vil du si noe om dose?

Blomsterfluen
Skrevet

Vil du si noe om dose?

Jeg gikk annen hver dag 5 mg, og annen hver dag 10 mg abilify.

Skrevet

Jeg gikk annen hver dag 5 mg, og annen hver dag 10 mg abilify.

Fordelen med Abilify fremfor andre ap'er er at man ikke blir så sløv og trett av dem. Ei heller så overdrevent sulten.

Skrevet

Jeg tror nok at tiden der legene ville selge mest mulig medisin er forbi, om den noen gang har vært her. Hvem kan si med større sikkerhet enn en spesialist i psykiatri noe om din psykiske helse?

Jeg tror problemet ditt er at du mangler sykdomsinnsikt. Det er ganske vanlig.

Overlat diagnoser og behandling til legen din, og ikke deg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...