Gå til innhold

Bare si fra hvis jeg skal slutte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor tar du oss (ISW, NHD, meg selv og flyfly) ikke alvorlig når vi tar deg alvorlig og dessuten bruker tid på å svare deg? Jeg syns det er både ignorant og arrogant av deg.

Det som har skjedd i dag er følgende: Du spør - etter å ha fått råd om å være tydelig for ikke å bli misoppfattet  gjennom hele dagen - om vi mener at du skal slutte og skrive. Vi svarer alle at ja, slike innlegg som dette skal du slutte å skrive.

Ingen av oss skriver noe mer - det er ikke noe å misforstå med disse svarene. 

Og du har i hovedinnlegget lovt oss at du skal ta svarene til etterretning, men dette løftet holder du derimot ikke. Du påklager svarene våre likevel.

Hvorfor gjør du egentlig det?

Var du ikke ute etter det du spurte om denne gangen heller?

Jeg har spurt deg tidligere i dag, uten å få svar: Hvilket svar ønsket du egentlig å få?

Tør du - først og fremst for deg selv, men også her på dol - være ærlig på det? 

IKKE si at du ikke ønsket et annet svar - for hadde dét vært sant hadde du akseptert de samstemte og entydige rådene du fikk (som du lovte oss) og sagt "takk for rådene", uten å i tillegg fremstille deg selv om en det er synd på, pga oss.

Nå er jeg faktisk veldig i tvil om jeg skal klikke "send" eller ikke på dette, for jeg har ingen tro på at det er mulig å vekke deg fra din egen selvmedlidenhet, og i såfall har jeg bare vært brutalt tydelig og direkte til ingen nytte. Men vet du, jeg tar faktisk sjansen, og håper du leser det som er uthevet ekstra nøye, løfter blikket og tar mot til deg til å svare meg denne gang.

Jeg kan svare på ett spm nå og så tar vi resten etter hvert; jeg tror enkelte svarer (bruker tid på det) for å kritisere meg/vise sin irritasjon. Jeg mener ikke alle.

Skrevet

Jeg kan svare på ett spm nå og så tar vi resten etter hvert; jeg tror enkelte svarer (bruker tid på det) for å kritisere meg/vise sin irritasjon. Jeg mener ikke alle.

Svaret jeg var ute etter var at jeg skulle slutte å skrive fordi jeg er til bry og irrirasjon. Men tror du meg på det?

Skrevet

Svaret jeg var ute etter var at jeg skulle slutte å skrive fordi jeg er til bry og irrirasjon. Men tror du meg på det?

Jeg synes det er underholdende med alt dette dramet du skaper på forumet. Tilbakemeldingene du fikk var veldig tydelige da. Slutt å skrive denne type innlegg da de skaper bry og irritasjon. Om du hadde brukt forumet som alle andre tror jeg ikke du ville fått slike svar som du innimellom får.  Personlig synes jeg tråden du startet i går var helt grei og rimelig.

Det jeg er litt nysgjerrig på er hva du tenker etter en sånn tråd som du kanskje føler ikke blir slik du ønsker og hvor du ikke får frem budskapet ditt eller du får noen svar. Hva er det som gjør at du ikke klarer å bare la det være med dette som de fleste andre brukere gjør?

Hva tenker du når brukere og NHD gang på gang har gitt deg ganske tydelige signaler og tilbakemeldinger på at eks denne typen innlegg ses på som utagering. ? Hva er det som gjør at du ikke følger opp dette?. Tenker du ikke i øyeblikket det skjer eller glemmer du det veldig fort eller føler du kanskje ikke at det angår deg?.

Anonymous poster hash: 1c411...b58

Skrevet (endret)

Du har kommet inn i en veldig ond sirkel.

Du skriver et spørsmål her, du får kommentarer og du henger deg veldig opp i kommentarene, som fører til at du skriver flere spørsmål og får flere kommentarer du ikke vil ha, det baller på seg og du konkluderer med at du bør holde deg unna..

Du har vært her i lang tid nå. Du vet hva du får. Einstein sa det veldig bra; "definisjonen på galskap er å gjøre den samme tingen flere ganger og forvente ulikt resultat". Nå sier jeg selvsagt ikke at du er gal, men det ligger noe i dette. Du har forsøkt så mange ganger nå å skrive sånne "beklagelses-poster" og du får alltid samme resultat. Derfor bør du vurdere å slutte med det. Hvis ikke vil bare dette skje, igjen og igjen.

En annen ting jeg merker meg er at trådene dine gjerne blir noen meter lange. Det er av samme grunn, du henger deg opp i detaljer i svarene og spør videre om de.

Still gjerne et spørsmål, få svar av NHD eller andre, og gi deg med svaret du får. Det vil gjøre at du får det langt bedre her.

For øvrig: Har du forsøkt metakognitiv terapi? Kan kanskje være at du får mye ut av det, siden dine tanker rundt tankene dine later til å være problemet.

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Selvsagt er jeg ikke enig. Jeg er kun enig med de som støtter meg og tar aldri mot råd fra de som ikke støtter meg.

Dere får tro hva dere vil. De fleste av dere inkl nhd dømmer meg. Derfor skrev jeg denne tråden også - fordi jeg ikke vil være til besvær for noen.

Hei!

Jeg hører på de som er til besvær også :-) tenker de forteller meg ting andre venner ikke våger.

Det er en erfaring jeg har gjort.

Tror et ordtak sier" alles venn er alles narr" motstand er viktig i vennskap og relasjoner.

Skrevet

Jeg kommer ikke til å svare mer. Ikke tolk det som at jeg stikker av eller ikke vil svare når jeg blir trengt opp i et hjørne eller noe sånt. Det er ikke derfor men pga time-out. Følte jeg måtte si det fordi flere mener det er det jeg gjør.

Skrevet

Jeg kommer ikke til å svare mer. Ikke tolk det som at jeg stikker av eller ikke vil svare når jeg blir trengt opp i et hjørne eller noe sånt. Det er ikke derfor men pga time-out. Følte jeg måtte si det fordi flere mener det er det jeg gjør.

Time-out er helt sikkert det beste for deg selv.

Skrevet

Var det et svar til det jeg skrev, eller generelt?

Jeg syns nemlig du skal svare meg på det JEG skriver og det JEG etterspør, og ikke holde meg ansvarlig for det andre skriver. 

Jeg har et annet sted - i en av dine tråder - skrevet at den dagen jeg irriterer meg over innelegg av brukere her inne på dol slutter jeg å svare denne brukeren, evt logger av for godt. Jeg vil ikke meg selv så vondt som å sitte å bruke dager på nett til irritasjon over noe så smått.

Tror du meg ikke? 

Skrevet

Jeg tror DU tenker det. Det betyr imidlertid ikke at det stemmer.

Jeg har - som sagt ikke tenkt å bruke tid på brukere som evt irriterer meg.

Men tror du meg på det?

Skrevet (endret)

Ok. Det er nok til det beste for deg, all den tid dol bare mater selvmedlidenheten din når du skriver som du gjør i denne tråden.

Synd at du skal ha det sånn, for du skriver fint i så mange andre tråder.

Nyt den nyervervede fritiden og bruk den godt. Gå ut og hils på noen i rl foreksempel :)

Endret av Kayia
Skrevet

Hei hww :)

Håper du har en god dag i dag :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...