Gå til innhold

på felgen - what to do

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Her står "diagnosene" på rad og rekke... og alt kan løses ved et samlivsbrudd.  :rolleyes:

Sorry, måtte si det. Jeg kjøper det ikke.

Jeg vet ikke helt om jeg forstod svaret ditt (eller om det i det hele tatt var til meg?), men for å unngå evt misforståelser kan jeg presisere at jeg ikke tenker at ts har en personlighetsforstyrrelse eller annen diagnose. Også vi som ikke har diagnoser kan ha trekk som er typiske for personer med ulike diagnoser, og spesielt kan disse bli tydelige i en vanskelig situasjon. Slik jeg har oppfattet ts har hun hatt full kål på tilværelsen fram til forholdet til sambo krøllet seg skikkelig etter en serie av dårlige hendelser, og at det bare har låst seg for henne etter det.

I motsetning til deg tror jeg nøkkelen til å finne tilbake til gammel livslyst, tiltakslyst og arbeidsevne ligger i å ta tak i (og avslutte) forholdet til sambo. Jeg respekterer selvfølgelig at du er uenig, men ville bare presisere at jeg ikke har ment å antyde at ts har en psykiatrisk diagnose (med unntak av at jeg tror hun er på veg inn i en depresjon). 

Endret av Kayia
Skrevet

Jeg skrev diagnoser i hermetegn. Du kommer med flere karakteristikk på henne og problemet hennes.

Hvordan kan du vite noe om dette? Hvordan kan du vite at problemet er samlivet?

Virker jo som folk tror de er allvitere her.

Føler dere ikke noe ansvar med dommene deres?

christensen1365381166
Skrevet

Jeg skrev diagnoser i hermetegn. Du kommer med flere karakteristikk på henne og problemet hennes.

Basert på innleggene henner over lengre tid?

Skrevet

Basert på innleggene henner over lengre tid?

Hehe. Ja, da så! Da har vi analysen klar! Selv psykiaterne jeg har vært borte i har alle snakket om at jeg har en "psykoselidelse", hva nå det egentlig betyr (står ikke noen om psykoselidelser i ICD-10?). Men de skjønner ikke at jeg har dramatiserende personlighetsforstyrrelse. Og nå snakker vi utdannede eksperter her! Som får observere IRL! Jeg er brennsikker på at jeg har dramatiserende personlighetsforstyrrelse, eller lignende.

Skrevet

Hm, nå kapret jeg nok en tråd.  :(

Det må være dramatiserende personlighetsforstyrrelse.

christensen1365381166
Skrevet

Hehe. Ja, da så! Da har vi analysen klar! Selv psykiaterne jeg har vært borte i har alle snakket om at jeg har en "psykoselidelse", hva nå det egentlig betyr (står ikke noen om psykoselidelser i ICD-10?). Men de skjønner ikke at jeg har dramatiserende personlighetsforstyrrelse. Og nå snakker vi utdannede eksperter her! Som får observere IRL! Jeg er brennsikker på at jeg har dramatiserende personlighetsforstyrrelse, eller lignende.

Også i RL, eller kun på DOL?

Skrevet

Også i RL, eller kun på DOL?

Hva om jeg har narret dem til å tro at jeg har en psykoselidelse?

christensen1365381166
Skrevet

Hva om jeg har narret dem til å tro at jeg har en psykoselidelse?

Så lettlurte er de neppe.

Skrevet

Så lettlurte er de neppe.

Joda, de er bare kaffeslurpende trøttinger alle jeg har vært borte i. Eller én var ikke akkurat en trøtting, men han var ikke noe smartere av den grunn. ;-)

Tror det er ganske lett å narre psykiatere og psykologer, faktisk.

Det er bare å ta en vrangforestilling så tørr de vel ikke gjøre annet enn å skrive ut antipsykotika...

Sier ikke at jeg har gjort det ene eller det andre, for jeg veit faktisk ingenting om meg selv, men jeg tror mine betrakninger om dem er ganske gode.

christensen1365381166
Skrevet

Joda, de er bare kaffeslurpende trøttinger alle jeg har vært borte i. Eller én var ikke akkurat en trøtting, men han var ikke noe smartere av den grunn. ;-)

Tror det er ganske lett å narre psykiatere og psykologer, faktisk.

Det er bare å ta en vrangforestilling så tørr de vel ikke gjøre annet enn å skrive ut antipsykotika...

Sier ikke at jeg har gjort det ene eller det andre, for jeg veit faktisk ingenting om meg selv, men jeg tror mine betrakninger om dem er ganske gode.

Basert på din ralling her på forumet, tror jeg bestemt IKKE det.

Skrevet

Basert på din ralling her på forumet, tror jeg bestemt IKKE det.

Kanskje ikke, nei.

Skrevet

Som Christensen sier - etter dialog med henne her inne gjennom flere år. 

Skrevet

Som Christensen sier - etter dialog med henne her inne gjennom flere år. 

Ja, ser den. Beklager maset mitt og kapringen min.

Skrevet

Sov på soverommet alene i natt og fikk sjokk når jeg våknet og skjønte at jeg hadde sovet 6 timer i ett!! Hurra! Ble kvalm av å måtte dra på jobb, men kom meg likevel gjennom en kort fredag uten tårer. Ble referert til som hun søte, pene and that made my day.. :) Orker ikke tanken på en ny uke, men utsatte likevel å ringe legen for å prøve å fremskynde timen.

Skrevet

Tusen takk du :) j

Ja, han sliter med sitt. Hans gode sovehjerte er også ødelagt, og det hjelper ikke på slik jeg er nå. Han friket ut over av at jeg ev skulle gå ned i lønn mtp mine "jålevaner "og mest av alt; hva det ville bety ifht ev framtidige permisjonspenger.

Hvordan kan du finne på å få barn når situasjonen er slik den er?

Anonymous poster hash: 1fda6...574

Skrevet

Hvordan kan du finne på å få barn når situasjonen er slik den er?

Anonymous poster hash: 1fda6...574

Men vil det noen gang ble helt bra? Hvor bra skal det være for at man skal kunne starte en familie? Jeg regner med at et barn bringer med seg mye positivt også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...