Gå til innhold

NHD: Bytte fra Tolvon til Remeron?

Anbefalte innlegg

YoplaitDouble
Skrevet (endret)

Kan det gjøres påfølgende dag eller må det være opphold mellom disse på noen dager? 40mg Tolvon => 15mg Remeron.

Er det noen signifikant forskjell når det gjelder vektøkning/sultfølelse på disse to? I oppstart med Tolvon gikk det ned 1/2 kg sjokolade pr dag første uken. Det kan ikke gjenta seg.

Endret av YoplaitDouble
Skrevet

Jeg tror ikke du får noen ny vektoppgang av Remeron. Uansett er jo det å spise 500 gram sjokolade om dagen en viljestyrt handling som du bare kan la være :-)

Jeg trodde at 30, 60 og 90 mg Tolvon tilsvarte 15, 30 og 45 mg Remeron. Remeron er en fin medisin som jeg opplever at "kjøler ned" den evinnelige skravleboksen i hodet en del, og som gir god søvn. Du får mer serotonin-effekt av Remeron enn Tolvon. I tillegg fjerner den en del bivirkninger fra SSRI.

Tren masse og spis så sunt som mulig så går dette bra :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan gå rett over fra en dag til den andre.

Du spiser det du selv velger å spise. En kanikke spise noe en ikke har.

Skrevet

Du kan gå rett over fra en dag til den andre.

Du spiser det du selv velger å spise. En kanikke spise noe en ikke har.

Så lett er det bare ikke NHD. Ikke lett å være sulten hele tiden uten å spise noe, noen medisiner er sånn.

Skrevet

Så lett er det bare ikke NHD. Ikke lett å være sulten hele tiden uten å spise noe, noen medisiner er sånn.

Det er stor forskjell mellom det at noe ikke er lett og det at det ikke føles lett.

Skrevet

Det er stor forskjell mellom det at noe ikke er lett og det at det ikke føles lett.

Nei!

Skrevet

Jeg er glad jeg slipper den sultfølelsen en får på zyprexa og seroquel på abilify, men det hjelper jo lite når jeg er enda feitere selv om jeg ikke overspiser og trener!

Skrevet

Fantastisk bra sagt :)

Følelser er IKKE (med 10 streker under) fakta. Om noe føles på en måte, betyr ikke at det er slik.

Skrevet

Fantastisk bra sagt :)

Følelser er IKKE (med 10 streker under) fakta. Om noe føles på en måte, betyr ikke at det er slik.

Jepp, det har jeg veldig god erfaring med føler jeg!  ;)

Skrevet

Nei!

Jo, du har faktisk selv et valg! la være å ha sjokolade i huset, så kan du ikke spise det.

Anonymous poster hash: 3b943...a1a

Skrevet

Jo, du har faktisk selv et valg! la være å ha sjokolade i huset, så kan du ikke spise det.

Jeg er som en narkoman for tiden når det gjelder sjokolade, ville du sakt det til en narkoman? Bare la være å ha stoff i hus så går det bra? Haha sier nå jeg!

Skrevet

Jeg er som en narkoman for tiden når det gjelder sjokolade, ville du sakt det til en narkoman? Bare la være å ha stoff i hus så går det bra? Haha sier nå jeg!

Jeg selv er sikkert 10 ganger så feit som deg, men jeg liker ikke å skyve mitt ansvar over på noe eksternt av den grunn...  :rolleyes:

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er nettopp det narkomane burde sagt til seg selv. I stedet legger de ansvaret ut på andre f.eks. samfunnet.

Jeg har forøvrig ikke sagt at det er lett, men livet er ikke slik og vil aldri bli slik at alt er lett.

Skrevet

Jeg selv er sikkert 10 ganger så feit som deg, men jeg liker ikke å skyve mitt ansvar over på noe eksternt av den grunn...  :rolleyes:

Tar ansvar selv, det er ikke der det ligger.

Skrevet

Det er nettopp det narkomane burde sagt til seg selv. I stedet legger de ansvaret ut på andre f.eks. samfunnet.

Jeg har forøvrig ikke sagt at det er lett, men livet er ikke slik og vil aldri bli slik at alt er lett.

Nei ting skal vel være vanskelig her i livet, jeg tar ansvar for meg selv. Det er mitt liv og jeg skylder ikke på noen, men tror medisiner bidrar.....

Skrevet

Nei ting skal vel være vanskelig her i livet, jeg tar ansvar for meg selv. Det er mitt liv og jeg skylder ikke på noen, men tror medisiner bidrar.....

Det gjør de helt sikkert, men du har fortsatt et valg.

Skrevet

Det gjør de helt sikkert, men du har fortsatt et valg.

Det føles ikke alltid at man har et valg. Men greit nok...

Skrevet

Hvor sentralt er det å eksternalisere problemet ved enhver avhengighet?

YoplaitDouble
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke du får noen ny vektoppgang av Remeron. Uansett er jo det å spise 500 gram sjokolade om dagen en viljestyrt handling som du bare kan la være :-)

Jeg trodde at 30, 60 og 90 mg Tolvon tilsvarte 15, 30 og 45 mg Remeron. Remeron er en fin medisin som jeg opplever at "kjøler ned" den evinnelige skravleboksen i hodet en del, og som gir god søvn. Du får mer serotonin-effekt av Remeron enn Tolvon. I tillegg fjerner den en del bivirkninger fra SSRI.

Tren masse og spis så sunt som mulig så går dette bra :-)

Første dag med 15mg i dag, får se hvordan dette går :-)

Jeg leste noen steder at lavere doser ga best effekt på søvn, da høyere dose gir økt effekt på noradrenalin og blir mindre sederende. Hva er din personlige erfaring med dosene? Antar du har prøvd 15mg før du begynte med 30mg? Jeg kan ta mer enn 15mg hvis jeg vil. Har fått 30mg smeltetabletter som skulle virke litt kjappere.

Endret av YoplaitDouble
Skrevet

Første dag med 15mg i dag, får se hvordan dette går :-)

Jeg leste noen steder at lavere doser ga best effekt på søvn, da høyere dose gir økt effekt på noradrenalin og blir mindre sederende. Hva er din personlige erfaring med dosene? Antar du har prøvd 15mg før du begynte med 30mg? Jeg kan ta mer enn 15mg hvis jeg vil. Har fått 30mg smeltetabletter som skulle virke litt kjappere.

15 mg ga mest effekt på søvn og appetitt.

30 mg ga en mer oppkvikkende effekt dagen etter som jeg syntes er herlig

45 mg ga meg tørr munn og dårlig søvn

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...