Gå til innhold

Lat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det med sykdommen å gjøre når jeg ikke orker noen ting eller er jeg bare lat?

Har virkelig lyst å gjøre noe i hverdagen men klarer ikke motivere meg selv til å gjøre ting alene, og det er kjedelig å være alene. Samtidig kan jeg bli sliten av sosialt samvær, hva er løsningen da?

Skrevet

Etter hva jeg har lært med tiden, så dreier det seg om sykdom når det er alvorlig nok, men man kan likevel gjør noe med det, man kan jo jobbe med å bli friskere...  :)

Ta det litt gradvis du.

Skrevet

Lat, deprimert og tiltaksløs er tre ord som henger mye sammen :-)

Skrevet

Det har nok med sykdommen å gjøre, men det hjelper deg ikke så mye å vite det. Du trenger jo å være mer aktiv enn du er selv om det er tungt for deg. Jeg synes du skal begynne å gå på dagsenter f.eks. 2 dager i uka.

Skrevet

Etter hva jeg har lært med tiden, så dreier det seg om sykdom når det er alvorlig nok, men man kan likevel gjør noe med det, man kan jo jobbe med å bli friskere...  :)

Ta det litt gradvis du.

Ja får ta det gradvis.

Skrevet

Lat, deprimert og tiltaksløs er tre ord som henger mye sammen :-)

Men jeg er ikke akkurat deprimert heller, men de to andre ja.

Skrevet

Det har nok med sykdommen å gjøre, men det hjelper deg ikke så mye å vite det. Du trenger jo å være mer aktiv enn du er selv om det er tungt for deg. Jeg synes du skal begynne å gå på dagsenter f.eks. 2 dager i uka.

Ja får prøve meg på dagsenteret to ganger i uka å se hvordan det går. Føler meg jo mye eldre enn jeg er for alt er jo et ork.

Skrevet

Ja får prøve meg på dagsenteret to ganger i uka å se hvordan det går. Føler meg jo mye eldre enn jeg er for alt er jo et ork.

Mye her er nok sykdom, og som jeg har nevnt til deg tidligere tror jeg litt kan skyldes kosthold og inaktivitet. Jeg tror heller ikke du kan forvente at motivasjonen ramler ned i fanget på deg, parker ønsket om motivasjon og bare gjør det likevel. Jeg krysser fingrene for 2 dager på senteret.

Skrevet

Mye her er nok sykdom, og som jeg har nevnt til deg tidligere tror jeg litt kan skyldes kosthold og inaktivitet. Jeg tror heller ikke du kan forvente at motivasjonen ramler ned i fanget på deg, parker ønsket om motivasjon og bare gjør det likevel. Jeg krysser fingrene for 2 dager på senteret.

Var på dagsenteret i dag og det var litt rart, avtalte med to stk å treffes der. Tv stod på og det var flere ansatte der enn brukere, vi gikk heller på cafe etter en time og der var det koseligere. Men får prøve å gå der igjen å se, følte at de som jobber der ikke ville ha meg der. Selv om de sa det var kjekt å se meg, jeg har ikke vært der på mange år.

Skrevet

Var på dagsenteret i dag og det var litt rart, avtalte med to stk å treffes der. Tv stod på og det var flere ansatte der enn brukere, vi gikk heller på cafe etter en time og der var det koseligere. Men får prøve å gå der igjen å se, følte at de som jobber der ikke ville ha meg der. Selv om de sa det var kjekt å se meg, jeg har ikke vært der på mange år.

Det er akkurat det tragiske bildet jeg har av et dagsenter. Jeg vet det finnes noen perler av noen dagsenter strødd rundt om i landet, men altfor altfor få. Jeg håper det tar seg opp.

Så flott at dere gikk på cafè! Krysser fingrene for fortsettelsen.

Skrevet

Det er akkurat det tragiske bildet jeg har av et dagsenter. Jeg vet det finnes noen perler av noen dagsenter strødd rundt om i landet, men altfor altfor få. Jeg håper det tar seg opp.

Så flott at dere gikk på cafè! Krysser fingrene for fortsettelsen.

Ja det var ganske tragisk stemning der :( Forstår ikke hvorfor det tv måtte stå på, skulle vi sitte der og glo på de kanskje? Tv har jeg hjemme og det er kjedelig om dagen, ellers ble det mye røyking og.

Skrevet

Skjønner godt at du ikke syns det var så hyggelig på dagsenteret... kanskje du kan bruke det som arena for å bli kjent med folk, altså som et middel (ikke mål). Og gjøre som du gjorde nå, fortsette med kontaktene utenfor dagsenteret!  :)

Skrevet (endret)

Skjønner godt at du ikke syns det var så hyggelig på dagsenteret... kanskje du kan bruke det som arena for å bli kjent med folk, altså som et middel (ikke mål). Og gjøre som du gjorde nå, fortsette med kontaktene utenfor dagsenteret!  :)

Ja, det er i grunn like greit å treffe dem utenfor dagsenteret. Stakk noen andre folk innom og, men de forsvant like fort som de kom. Folk henter dosettene sine der på mandager.......nei for en laber stemning. Hyggeligere på cafe :)

Endret av stjernestøv
Skrevet

Jeg har vært på dagsenter et par dager for maaange år siden etter en innleggelse. Jeg følte meg bare dårligere av å være der. Jeg ville heller fokusere på å bli frisk, fremofor å sitte og røyke og høre på sykdom og føle meg enda psykere. Det var min efaring den gang. Jeg holdt meg til såkalt friske venner i steden. Tør ikke tenke på hvor jeg hadde vært i dag hvis jeg bare hadde brukt det stedet!

Anonymous poster hash: 83ded...b02
Skrevet

Jeg har vært på dagsenter et par dager for maaange år siden etter en innleggelse. Jeg følte meg bare dårligere av å være der. Jeg ville heller fokusere på å bli frisk, fremofor å sitte og røyke og høre på sykdom og føle meg enda psykere. Det var min efaring den gang. Jeg holdt meg til såkalt friske venner i steden. Tør ikke tenke på hvor jeg hadde vært i dag hvis jeg bare hadde brukt det stedet!

Anonymous poster hash: 83ded...b02

Nei, det er ikke noe blivende sted, det er sikkert. Kanskje jeg bare skal droppe det ;)

Skrevet

Om det skyldes sykdom eller annet blir du neppe mer energisk av å sitte stille. Du får overtale deg til å komme i gang med et eller annet du kan trives med :)

Skrevet

Om det skyldes sykdom eller annet blir du neppe mer energisk av å sitte stille. Du får overtale deg til å komme i gang med et eller annet du kan trives med :)

Skulle ønske jeg hadde noe å gjøre, da hadde jeg vært glad :) Burde kanskje snakke med nav....

Skrevet

Skulle ønske jeg hadde noe å gjøre, da hadde jeg vært glad :) Burde kanskje snakke med nav....

Du burde høre med DPS om de kan få i gang noe med en arbeidsmarkedsbedrift.

Skrevet

Du burde høre med DPS om de kan få i gang noe med en arbeidsmarkedsbedrift.

Ja hvis de kan hjelpe med sånt, skal ta det opp med behandleren. Er så lei av å gå hjemme rundt meg selv.

Skrevet

Ja hvis de kan hjelpe med sånt, skal ta det opp med behandleren. Er så lei av å gå hjemme rundt meg selv.

Ja, de bør hjelpe deg med det. Det er et viktig terapeutisk tiltak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...