Gå til innhold

Lat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, de bør hjelpe deg med det. Det er et viktig terapeutisk tiltak.

Ok, det er bra hvis de kan hjelpe :)

Skrevet

Ok, det er bra hvis de kan hjelpe :)

Ja, meningen er at de skal hjelpe deg. Da vil det kunne bli tatt opp hva slags begrensninger du har, og hva du selv ønsker.  ;)

De har ofte sosionomer til dette, eller andre med mindre utdannelse enn psykiatern (og psykologen).

Skrevet

Ja, meningen er at de skal hjelpe deg. Da vil det kunne bli tatt opp hva slags begrensninger du har, og hva du selv ønsker.  ;)

De har ofte sosionomer til dette, eller andre med mindre utdannelse enn psykiatern (og psykologen).

Ok, vet ikke om det er sånn her, men kan jo høre med behandleren. Trodde det var nav sin oppgave dette jeg.

Skrevet (endret)

Ok, vet ikke om det er sånn her, men kan jo høre med behandleren. Trodde det var nav sin oppgave dette jeg.

De snakker jo med NAV, men det er gjerne flere involvert. De bruker ofte individuell plan (IP) til dette, det er et verktøy for koordinering av hjelp.

DPS kan formidle noe om din helsesituasjon, noe de på NAV som regel ikke har noe greie på (eller innsikt i helsefag generelt).

Det kan være lurt at DPS er med på dette, slik at tiltaket blir bedre tilrettelagt for de utfordringer du måtte ha.  :)

Det skal være slik det fungerer hos deg også, men hvordan det fungerer i praksis vet jo ikke jeg da.

Endret av TulleKoppen
Skrevet

De snakker jo med NAV, men det er gjerne flere involvert. De bruker ofte individuell plan (IP) til dette, det er et verktøy for koordinering av hjelp.

DPS kan formidle noe om din helsesituasjon, noe de på NAV som regel ikke har noe greie på (eller innsikt i helsefag generelt).

Det kan være lurt at DPS er med på dette, slik at tiltaket blir bedre tilrettelagt for de utfordringer du måtte ha.  :)

Det skal være slik det fungerer hos deg også, men hvordan det fungerer i praksis vet jo ikke jeg da.

Ok, takk for forklaringen ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...