Gå til innhold

Suicidal venninde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en venninde som nå i 3 måneder har hatt det veldig vanskelig, og hun har både vært litt inn og ut av sykehus og sånn. Hun har sagt hun ikke vil skade seg lengre eller noe sånt, men i det siste har hun forandret humør skikkelig, hun kan virke helt sykt glad noen ganger, noe jeg ikke kjenner igjen fra henne fra før dette begynte. Så jeg lurer helt enkelt på hva dere kan si om symptoner før selvmord og lignende? Vet at å virke glad før man skal dø også er noe..

Anonymous poster hash: 32029...ac0
Skrevet

Det kommer jo veldig an på. Det er jo dumt å mistolke glede for denne "har endelig funnet løsningen på alle sine problemer" - tankegangen. Det kan jo hende at hun har funnet en mer fornuftig løsning på sine problemer enn å dø?

Jeg ville konfrontert henne direkte. Det oppfordres man til å gjøre og det kan ikke skade.

Har hun forsøkt å ta livet sitt før (ikke bare selvskading)? Har noe nylig skjedd i livet hennes (stressmoment, sorg, brudd, sykdom, etc.)? Misbruker hun medisiner eller alkohol? Lider hun av en alvorlig psykisk sykdom nå?

Ja på noen av disse bør nok gjøre at du råder henne til å kontakte lege. Ikke forsøk å løse problemene hennes eller krangle med henne, vær støttende og vennlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...