Gå til innhold

Cipralex -sterk angst og uro på o morgenen og om nettene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et så utrolig dilemma med hva jeg skal gjøre. Jeg har gått lenge på cipralext  og jeg føler at disse har hjulpet meg mye når det kommer til depresjon.Jeg har aldri vært plaget mye av angst men hvor min depresjon heller har vært kjennetegnet av at alt har vært strevsomt og vanskelig. Medisinen har gjort at jeg klarer å håndtere mine problemer på en annet måte og at jeg orker det som vanlige mennesker gjør. Eks trening,husarbeid,jobb og andre forpliktelser og at jeg har et relativt godt liv hvor jeg kan glede meg over erksmå ting i hverdagen som ikke var noen selvfølge før.

Men så er det altså en bakside med dette.  en ganske lang periode nå har jeg en sterk uro og angst særlig på morgenen når jeg våkner. Dette blir ofte bedre ut over dagen men i perioder plages jeg ganske med det. Jeg sliter også endel med søvnproblemer særlig under stressende perioder. Nå skal jeg snart levere bacheloroppgave og avslutte et langt studieløp som jeg er er veldig glad for.  Men på nettene er det nå altså blitt slik at jeg kan ha en vond klump i brystet og i magen som kjennes som angst. Det minner meg faktisk veldig mye om fylleangst og kjennes veldig biologisk.Dette er problemer jeg nesten aldri har hatt før

Anonymous poster hash: 6d768...6be

Fortsetter under...

Skrevet

Fortsettelse; Finnes det en quick fix for dette problemet?. Å være i en depressiv tilstand hvor jeg ikke orker noe er ikke ønskelig. Men så er det veldig ubehagelig med angst også. Jeg har prøvd valium som hjelper godt men legen min nekter å skrive det ut pga prinsipper.

Skrevet

http://www.pointofreturn.com/adrenal_fatigue.html

Kan det hende at det er dette som er problemet. At jeg har gått med unaturlig høye serotoninnivåer i lengre tid og at kroppen min nå reagerer. Det stemmer faretruende mye med mine symptomer.

motorPrøysen
Skrevet

Forstår det slik at du mener angsten din i hovedsak kommer av Cipralex-bruk. Det kan man ikke utelukke, men for de aller fleste vil Cipralex dempe angst. Kanskje kan angsten du opplever komme av den underliggende depresjonen?

"Adrenal fatigue" som du lenker til er ikke en diagnose som brukes i medisin, bare blant enkelte alternativbehandlere. Det fins ikke noen forskning som understøtter at det fins en lidelse som kan forklares på denne måten, men det hindrer jo selvsagt ikke at du kan kjenne deg igjen i mange av symptomene.

Jeg syns du skal bestille time hos den som skriver ut Cipralex til deg og diksutere disse tingene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...