Gå til innhold

Pga medisinbytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg tok zeldox klarte jeg å slanke meg, mens nå er jeg helt ute å kjører. Kan det skyldes skifte fra zeldox til cisordinol? Det er utrolig vanskelig å styre hva jeg putter i munnen og jeg er lite aktiv, har så lyst å ta meg sammen.

Skrevet

Hva slags andre medisiner har du forsøkt da? Og hvilke bivirkninger (og virkninger) fikk du av dem?

Skrevet

Hva slags andre medisiner har du forsøkt da? Og hvilke bivirkninger (og virkninger) fikk du av dem?

Har prøvd masse medisiner jeg da, for det meste AP. Er så stiv i ryggen og nå, gjør vondt i skuldrene og oppe i ryggen. Kanskje det og er cisordinolen?

Skrevet

Har prøvd masse medisiner jeg da, for det meste AP. Er så stiv i ryggen og nå, gjør vondt i skuldrene og oppe i ryggen. Kanskje det og er cisordinolen?

Hvis du lister opp som jeg sa, kanskje NHD har noe på lur?

Skrevet

Hvis du lister opp som jeg sa, kanskje NHD har noe på lur?

Tror ikke det, han mener vel jeg bør høre på de her. Og mener han skrev en gang at cisordinol var bra.

Skrevet

Da får du bare ta deg sammen, da. Hvis du vil endre livsstil, i alle fall...  :)

Skrevet

Da får du bare ta deg sammen, da. Hvis du vil endre livsstil, i alle fall...  :)

Jaaaaaaaa jeg vil jeg vil :) Det er bare så vanskelig :(

Skrevet

Slik jeg husker det, så brukte du først en stund solian som du hadde god effekt av, men hvor vekten din økte. Så skiftet du til zeldox, her var virkningen dårligere men du klarte å gå mye ned i vekt i løpet av kort tid. Så skiftet du til cisordinol, og her oppfatter jeg deg slik at effekten er relativt bra, men at du stadig øker i vekt igjen.

Jeg synes det at du så greit gikk ned i vekt på zeldox gir grunn til å tro at din appetitt påvirkes klart av medisiner og derfor mener jeg du bør sørge for at behandlingsteamet drøfter nøye hva som vil være den beste løsningen fremover. Vei deg regelmessig og opplys din behandler om resultatet.

Skrevet

Slik jeg husker det, så brukte du først en stund solian som du hadde god effekt av, men hvor vekten din økte. Så skiftet du til zeldox, her var virkningen dårligere men du klarte å gå mye ned i vekt i løpet av kort tid. Så skiftet du til cisordinol, og her oppfatter jeg deg slik at effekten er relativt bra, men at du stadig øker i vekt igjen.

Jeg synes det at du så greit gikk ned i vekt på zeldox gir grunn til å tro at din appetitt påvirkes klart av medisiner og derfor mener jeg du bør sørge for at behandlingsteamet drøfter nøye hva som vil være den beste løsningen fremover. Vei deg regelmessig og opplys din behandler om resultatet.

Det stemmer. Tok det opp med min behandler og hun sa "Haha nei det er ikke medisinen, du får så liten dose". Men det er altså bullshit for jeg merker det på hele meg, er latere og. Gikk faktisk turer på zeldox, så her har dose ingenting å si. Dessuten så har jeg jo økt dosen, nesten så jeg håper på å bli dårlig for da mister jeg lysten på mat og junk Food. Men jeg får prøve å knipe munnen igjen og tvinge meg til å gå tur, det er bare så tungt for tiden.

Skrevet

Er det mulig, i slike situasjoner som dette, at det er usunn livsstil som er ens egentlige "personlighet", og at den mer sunne livsstilen kommer av sykdom? Kan godt være slik for mitt vedkommende. Jeg går ned i vekt uten medisiner, ganske fort og. Og da jeg var syk før jeg begynte på medisiner var jeg slank.

Skrevet

Er det mulig, i slike situasjoner som dette, at det er usunn livsstil som er ens egentlige "personlighet", og at den mer sunne livsstilen kommer av sykdom? Kan godt være slik for mitt vedkommende. Jeg går ned i vekt uten medisiner, ganske fort og. Og da jeg var syk før jeg begynte på medisiner var jeg slank.

Nesten hver gang jeg tar medisiner går jeg opp i vekt, har mest lyst å klare meg uten nå. Lurer på om jeg klarer det, da vil jeg uansett gå ned i vekt. Det er noe med de medisinene altså.

Skrevet

Nesten hver gang jeg tar medisiner går jeg opp i vekt, har mest lyst å klare meg uten nå. Lurer på om jeg klarer det, da vil jeg uansett gå ned i vekt. Det er noe med de medisinene altså.

Tror ikke det er noe med medisinene for mitt vedkommende, men når jeg blir syk blir jeg mye mer stresset og beveger mer på meg og spiser mindre... men det er sikkert forskjellig fra person til person.

Skrevet

Tror ikke det er noe med medisinene for mitt vedkommende, men når jeg blir syk blir jeg mye mer stresset og beveger mer på meg og spiser mindre... men det er sikkert forskjellig fra person til person.

Når jeg blir syk går jeg fort ned i vekt, men har ikke lyst å være syk heller. Men kan jo hende jeg holder meg frisk, vet ikke.

Skrevet

Når jeg blir syk går jeg fort ned i vekt, men har ikke lyst å være syk heller. Men kan jo hende jeg holder meg frisk, vet ikke.

Diagnosen er ment til å si noe om det. I den grad du stoler / vektlegger dette...

Skrevet

Diagnosen er ment til å si noe om det. I den grad du stoler / vektlegger dette...

Pleier å bli syk uten medisiner, men vil gå ned i vekt ikke opp.

Skrevet

Pleier å bli syk uten medisiner, men vil gå ned i vekt ikke opp.

Hvorfor nøye deg med den medisinen du bruker, da? Sier absolutt ikke at du skal slutte på den på egen hånd, men jeg ville lagt frem ulempene med den for behandleren din. Det finnes drøssevis av medikamenter.

Skrevet

Hvorfor nøye deg med den medisinen du bruker, da? Sier absolutt ikke at du skal slutte på den på egen hånd, men jeg ville lagt frem ulempene med den for behandleren din. Det finnes drøssevis av medikamenter.

Kan jo prøve å ta det opp, men tror de er lei av medisinbyttene mine.

Skrevet

Kan jo prøve å ta det opp, men tror de er lei av medisinbyttene mine.

Det burde de ikke være om du er overbevisende i forhold til stor (?) vektoppgang, det er noe helsepersonell burde skjønne at farlig i dag. Hvis du gjør som frosken sier med å skrive opp hvordan vekten din utvikler seg så tror jeg det går bra.

Skrevet

Det burde de ikke være om du er overbevisende i forhold til stor (?) vektoppgang, det er noe helsepersonell burde skjønne at farlig i dag. Hvis du gjør som frosken sier med å skrive opp hvordan vekten din utvikler seg så tror jeg det går bra.

Ja, jeg blir skuffet hvis hun ikke tar det på alvor. :huh: Jadda alle kan overspise og miste kontrollen, men de kan jo prøve visse medisiner i tilegg da å se hvordan det går.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...