Gå til innhold

Slutte med AP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg har hørt om Cisordinol, er at det er en veldig tung medisin. Men det kommer sikkert helt an på dosen da.

Med tanke på det du skriver i denne tråden, ville jeg absolutt ikke sluttet med medisinen.

Men du har ikke forsøkt noen andre av de "nye" typene bortsett fra Zeldox? har jo Abilify, Risperdal, Seroquel, Zyprexa i alle fall... pluss den helt nye, Sycrest.

Kanskje NHD kunne si litt om Sycrest? Litt nysgjerrig selv faktisk.

Skrevet

Det jeg har hørt om Cisordinol, er at det er en veldig tung medisin. Men det kommer sikkert helt an på dosen da.

Med tanke på det du skriver i denne tråden, ville jeg absolutt ikke sluttet med medisinen.

Men du har ikke forsøkt noen andre av de "nye" typene bortsett fra Zeldox? har jo Abilify, Risperdal, Seroquel, Zyprexa i alle fall... pluss den helt nye, Sycrest.

Kanskje NHD kunne si litt om Sycrest? Litt nysgjerrig selv faktisk.

Føler meg ganske tung faktisk, nei bør nok ikke slutte med medisin for jeg vil ikke bli syk med vilje.

Har røvd abilify og det virket faktisk ikke optimalt, selv om jeg hadde høy dose. Seroquel tar jeg for søvn, tåler ikke høye doser. Psykiateren mente cisordinol var bedre for meg enn risperdal, ikke vet jeg hvorfor.

Sycrest har jeg ikke hørt om, får man sultfølelse av den? Ja, kanskje nhd kunne si noe om den. Jeg orker ikke mase på dem om medisiner lenger, får bare ta stikket neste gang og gi cisordinol en sjanse. Har jo ikke gått på den så lenge heller.

Skrevet

Bivirkninger som å føle seg tung og økt matlyst blir som regel mildere etterhvert...

Om man får sultfølelse av Sycrest har vel med hvordan den fungerer på deg å gjøre... tror så og si alt av psykofarmaka _kan_ gi sultfølelse...  ;)

Skrevet

Bivirkninger som å føle seg tung og økt matlyst blir som regel mildere etterhvert...

Om man får sultfølelse av Sycrest har vel med hvordan den fungerer på deg å gjøre... tror så og si alt av psykofarmaka _kan_ gi sultfølelse...  ;)

Håper sultfølelsen blir mildere og at jeg vil føle meg sprekere etter hvert ;)

Sa til behandleren min at jeg tror nesten alle AP har den bivirkningen, hun sa kanskje psykiateren visste om noe lurt. Tviler jeg sterkt på <_<

Skrevet

Jeg har funnet ut at Fluanxol er ganske beslektet med Cisordinol. Det finnes sikkert løsninger, du må bare være litt tolmodig...  :)

Skrevet

Jeg har funnet ut at Fluanxol er ganske beslektet med Cisordinol. Det finnes sikkert løsninger, du må bare være litt tolmodig...  :)

Har vært tolmodig siden jeg var 17 år ;) Sykdommen forsvinner ikke i hvert fall.

Skrevet

Takk :) Føler vel mer hun overtalte meg, men valget var jo mitt. 

Å så klok du er i dag, nå savner jeg *liker*-knapp her på dol! :)

Du har jo så rett; hun veileder deg og du er så moden at du tar det riktige valget. Om flere hadde skjønt dette hadde flere hatt det bedre!

Håper ellers du er en av dem som erfarer det hun har sagt, nemmlig at apetitten reguleres etter en stund. 

Skrevet

Å så klok du er i dag, nå savner jeg *liker*-knapp her på dol! :)

Du har jo så rett; hun veileder deg og du er så moden at du tar det riktige valget. Om flere hadde skjønt dette hadde flere hatt det bedre!

Håper ellers du er en av dem som erfarer det hun har sagt, nemmlig at apetitten reguleres etter en stund.

Tusen takk da :)

Det gjelder jo å ha best mulig livskvalitet, ingen vil jo være syke. Håper bare jeg husker det til neste gang jeg får det for meg. Får gi cisordinol en sjanse å se hvordan det går.

Skrevet

Det er fordi jeg har gått opp i vekt for det meste. Og livet mitt er så kjedelig, ikke det at jeg savner å være syk. Savner det gode fra da jeg var syk da, kunne jeg bare beholdt det gode.

På cisordinol hadde jeg det kjempekjedelig. Den gjør ting kjedelig!

Skrevet

På cisordinol hadde jeg det kjempekjedelig. Den gjør ting kjedelig!

Kanskje derfor det er så kjedelig da :o

Skrevet

Merkelig hvor forskjellig betydning folk kan legge i begrepene.

Skrevet

Jeg sluttet med ap rett før sommeren med velsignelse fra min psykiater. Det har gått veldig bra, bortsett fra de to første ukene som var vanskelig å komme seg igjennom. Det var bare å slutte brått. Ingen seponeringsproblemer. Det er en medisin jeg kan skalte og valte med som jeg vil. Føler jeg ubehagelige symptomer er det bare å løpe til pilleglasset og hive innpå så mange mg jeg trenger og holde på med det en dag eller to. Medisinen virker etter noen få timer. Og mens jeg venter er det bare å trekke dynen over hode og erklære seg totalt utilgjengelig

Det eneste jeg merker ved å ha sluttet er at jeg har trukket meg inn i min egen verden og bare besøker jorden når jeg skal ha med barna å gjøre. Psykiateren min sier jeg må være litt obs. Men jeg foretrekker min egen verden fremfor den virkelige.

Du beveger deg i en fantastisk verden Stjernestøv. Både på godt og vondt. Men du må være forsiktig. Du vet jo at psykiske lidelser har sterke krefter og som vi alle opplever ikke har nubbesjans med å kontrollere. Både du og jeg har jevnlig lyst til å kutte ut meds. For meg går det noen ganger fullstendig over styr og jeg bestemmer meg for å slutte med alt. Tenker at det bare er å skjerpe meg og slutte med det tullet. Vi to har hatt en del diskusjoner rundt dette. Jeg har kuttet ut ap og er fornøyd med det. Slutter jeg med alt det andre kommer det til å bli en vanvittig kamp, som jeg ganske sikkert vil tape. Og på dette tidspuntet har jeg ikke krefter til det.

Tenk deg nøye om. Ha en åpen og ærlig linje med dine behandlere. Lov meg at du bruker hodet og tar godt vare på deg selv.

Gode ønsker.

Skrevet

Jeg sluttet med ap rett før sommeren med velsignelse fra min psykiater. Det har gått veldig bra, bortsett fra de to første ukene som var vanskelig å komme seg igjennom. Det var bare å slutte brått. Ingen seponeringsproblemer. Det er en medisin jeg kan skalte og valte med som jeg vil. Føler jeg ubehagelige symptomer er det bare å løpe til pilleglasset og hive innpå så mange mg jeg trenger og holde på med det en dag eller to. Medisinen virker etter noen få timer. Og mens jeg venter er det bare å trekke dynen over hode og erklære seg totalt utilgjengelig

Det eneste jeg merker ved å ha sluttet er at jeg har trukket meg inn i min egen verden og bare besøker jorden når jeg skal ha med barna å gjøre. Psykiateren min sier jeg må være litt obs. Men jeg foretrekker min egen verden fremfor den virkelige.

Du beveger deg i en fantastisk verden Stjernestøv. Både på godt og vondt. Men du må være forsiktig. Du vet jo at psykiske lidelser har sterke krefter og som vi alle opplever ikke har nubbesjans med å kontrollere. Både du og jeg har jevnlig lyst til å kutte ut meds. For meg går det noen ganger fullstendig over styr og jeg bestemmer meg for å slutte med alt. Tenker at det bare er å skjerpe meg og slutte med det tullet. Vi to har hatt en del diskusjoner rundt dette. Jeg har kuttet ut ap og er fornøyd med det. Slutter jeg med alt det andre kommer det til å bli en vanvittig kamp, som jeg ganske sikkert vil tape. Og på dette tidspuntet har jeg ikke krefter til det.

Tenk deg nøye om. Ha en åpen og ærlig linje med dine behandlere. Lov meg at du bruker hodet og tar godt vare på deg selv.

Gode ønsker.

Tusen takk :)

Så fint at det har gått bra med deg, er tøft gjort å klare det. Noen ganger er "sin egen verden" best, jeg har likt det jeg og....få lov til å ha fred å tid til min egen verden. Det er spennende og noen ganger, for virkeligheten er kjedelig. Bare du ikke går for langt inn i den "virkeligheten", det må du passe på og være obs på ja.

Har bestemt meg for å ta stikket neste gang og, det er jo greit med depot sånn sett at jeg ikke bare kan kaste pillene i do. Men har på meg medisinen, sa jo til behandler at jeg ville tilbake til zeldox. Men hun mente det var ikke psykiaterne begeistret for, da ville jeg sjonglere med piller igjen. Det er sant det da. Får se hvordan det går over litt tid, frem til jul kanskje.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...