Gå til innhold

Hvordan dosere meg nogenlunde smertefri etter tanntrekking?


Simone

Anbefalte innlegg

Hadde en traumatisk tanntrekking/operasjon for 2 dager siden da jeg måtte fjerne min seksårsjeksel nede etter mange år med slit i form av utallige tiltak og kostnader. Tannlegen hadde problemer med å få ut tannen, og jeg satt i tannlegestolen i to og en halv time før tanna var ute. Har sydd fem sting. Fikk med meg resept på Paracet 500 mg og Ibux 600 mg som jeg kunne ta 3 ganger i døgnet i 7 dager (en av hver). I tillegg fikk jeg Codaxol (erstatning for Pinex Forte)i tilfelle jeg trengte noe sterkere. Har vært helt utslått etter dette, men ikke feber. 

Problemet er hvordan være sånn nogenlunde smertefri? Ibux og Paracet inntil 3 ganger daglig gir meg knapt hvile mellom slagene, og jeg går flere timer med store smerter i mellomtiden ettersom jeg bare har fått dosert disse til 3 ganger i døgnet. Når jeg tar tablettene virker de først etter godt over en time og varer i ca 3 timer før smertene dunker i vei. Har ennå ikke brukt Codaxol (liker ikke virkningen av rus) og tannlegen sa jeg i ytterste konsekvens skulle ta disse og at det ofte holdt med Ibux og Paracet. Er det noen som kan si meg hva en grei dosering, hvor ofte og hvordan jeg kan legge opp dette for å slippe disse grusomme smertene i etterkant? Tannlegen sa at 3. og 4. dag kunne jeg forvente at smertene eskalerte og det kjenner jeg allerede med smerter jeg ikke hadde drømt om. Pleas kan noen komme med gode råd til meg blir jeg glad. Har fått sykemelding til og med i morgen, men kjenner at skal dette fortsette klarer jeg ikke gå på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ta 1000 mg sammen med 600 mg Ibux tre ganger daglig. 

 

Tror jeg ville tatt en telefon til tannlegen og forhørt meg. Det kan umulig være meninga at du skal ha sånne smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta 1000 mg sammen med 600 mg Ibux tre ganger daglig. 

 

Tror jeg ville tatt en telefon til tannlegen og forhørt meg. Det kan umulig være meninga at du skal ha sånne smerter.

Har ringt tannlegen som sa at dette er smerter en kan forvente etter den utfordrende behandlingen jeg var gjennom. Eneste jeg måtte passe på hvis jeg fikk feber, da måtte jeg komme tilbake å få antibiotika og feber har jeg ikke. Ellers ingen trøst/råd å få :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...