Gå til innhold

Husrengjøring og utstyr for funksjonshemmede


Idatheasynnøve

  

3 stemmer

  1. 1. Er det behov for vaskeutstyr som er mer tilrettelagt for de med funksjonsnedsettelser?

    • Ja! De har vel lyst til å være selvstendige de også..
      0
    • Nei, de får hjelp
      3


Anbefalte innlegg

Jeg irriterer meg over alle de tingene jeg også. Da hender det at jeg banner høyt faktisk, selv om jeg vanligvis er meget tålmodig og fører et ganske pent språk. Aller mest irriterende er det når noen snakker til meg mens jeg støvsuger, og jeg ikke hører et pip og må skru den av. Jeg trenger nok en fjernkontroll til å ha på skaftet så jeg slipper alt det styret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Idatheasynnøve

    14

  • frosken

    7

  • Dorthe

    7

  • TulleKoppen

    7

Hei igjen !

Vi har nå kommet litt lenger på oppgaven, og bestemt oss for å se om vi kan utvikle en mer brukervennlig støvsuger, som passer for flere ikke bare de funksjonsfriske! Med dette ønsker vi meninger og erfaringer rundt dette mere spesifikke temaet: Støvsuger og dens brukervennlighet ! 

 

Det hadde vært supert om dere kunne svart på denne spørreundersøkelsen også!

http://www.surveymonkey.com/s/P3H8J93

En smule pussig at dere hadde en humørskala som gikk fra "sykt lykkelig" til "sykt irritert" der middelverdien var "lett irritert". Det hender vel jeg støvsuger uten å være lett irritert, eller særlig lykkelig, mer "verken fryder meg, eller irriterer meg over støvsugingen".

En ting jeg som funksjonsfrisk syns er lite brukervennlig, er at støvsugerposene er lite tilgjengelige, og ikke standard. Så hvis dere lager en slik støvsuger, sørg for at den funker med noen støvsugerposer man kan kjøpe i dagligvareforretninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Idatheasynnøve

SE HEER ! 
Hva er ditt største behov av disse to : 

Nr. 1.
Få støvsugeren til å virke lettere
Slippe å ta tak i slangen for å slepe støvsugeren etter seg. 
Unngå at støvsugeren krasjer og velter.
Få støvsugeren til å komme etter seg uten å måtte dra. 

eller

Nr. 2.
Klare å støvsuge under sofa, seng o.l. uten å måtte bøye seg/legge seg ned på gulvet. 
Gjøre røret lettere.

Fyr løs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Idatheasynnøve
SE HER ! :)
Hva med om støvsugeren hadde vært høyere opp? 
Trillet lettere? 
Hatt ett feste der man kunne festet støvsugerrøret når man f.eks skal flytte på ting? 
Og der man kunne slengt støvsugeren lett på ryggen for å ta trappene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idatheasynnøve

Som rullestolbruker ville jeg sagt nr 1

Hva med om støvsugeren hadde vært høyere opp? 
Trillet lettere? 
Hatt ett feste der man kunne festet støvsugerrøret når man f.eks skal flytte på ting? 
Kunne festes til rullestolen ? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røret kunne vært festet til stolen slik at man kunne trille og støvsuge på likt.  Man trenger to armer til å trille og dermed har man ingen hånd til å holde røret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idatheasynnøve

Men om man setter på bremsen på rullestolen og støvsuger, så setter støvsugerskaftet i ett feste, flytter stolen og støvsuger mer.. Ville det vært enklere med en slags tralle da? Om man hadde fester til støvsugerskaftet på stolen eller på en lett trillende "støvsugertralle" ? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...