Gå til innhold

Angående effekt på vekta ved seponering av antipsykotika

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei,

Jeg er en av dem som har lagt på meg av seroquel (nærmere 20 kg på to år grunnet økt appetitt, særlig ifht raske karbohydrater). På det meste var jeg oppe i 800 mg som følge av en psykotisk depresjon med vrangforestillinger og

hørselshallusinose. Jeg har nå klart å kutte ned til 50 mg og merker at appetitten har minket, men sliter med å kvitte meg med kiloene tross diett og trening. Hvor lang tid etter en eventuell seponering vil jeg merke det på vekta? Har ikke lenger behov for seroquel som antipsykotika, men bruker det fortsatt for søvn...

Mvh, 81-modell

motorPrøysen
Skrevet

Skal du gå ned i vekt må du i en periode få i deg færre kalorier hver dag enn du forbruker. Du bør derfor regne ut omtrentlig hvor mye du kan spise hver dag og holde deg til det til vekta går nedover. Som regel medfører dette et visst ubehag i form av sult, men det fins ingen annen (ikke-kirurgisk) måte å gå ned i vekt på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...