Gå til innhold

Svekkede kognitive funksjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har etter at jeg startet med lamictal for flere måneder siden, men spesielt siste halvåret lagt merke til at jeg gradvis får dårligere hukommelse. Husker lite og jeg har lite allmennkunnskaper. Rart, siden jeg alltid ble kalt intelligent før.

Lurer på;

Kan dette ha med lamictalen å gjøre? Er det i så fall reversibelt?

Og/eller

med kraftige dissosiasjonsanfall og mulig grensepsykose?

Setter pris på svar.

Anonymous poster hash: 91676...ace

Skrevet

Jeg har etter at jeg startet med lamictal for flere måneder siden, men spesielt siste halvåret lagt merke til at jeg gradvis får dårligere hukommelse. Husker lite og jeg har lite allmennkunnskaper. Rart, siden jeg alltid ble kalt intelligent før.

Lurer på;

Kan dette ha med lamictalen å gjøre? Er det i så fall reversibelt?

Og/eller

med kraftige dissosiasjonsanfall og mulig grensepsykose?

Setter pris på svar.

Beklager. Startet med lamictal for flere år siden. Går på 600 mg.

Skrevet

Sa du ikke i ditt forrige innlegg at du merket dette etter du kuttet ut Fluanxol? Vel, jeg ser absolutt en sammenheng sådann. Da jeg hadde gått noen måneder uten antipsykotika sist så ble jeg så surrete at jeg måtte prate med meg selv for å gjøre ting. "Nå skulle du vaske opp", "ja, hvorfor var jeg her", "ja, må vaske opp". Glemte hvorfor jeg gikk ut på kjøkkenet, glemte hvorfor jeg sjekket låsen på døren. Satt i sofaen og latet som jeg snakket med folk i lang tid. Nei, var bare surr. Når jeg tenker tilbake på det. Men som deg var det likevel som jeg ble friskere når jeg måtte forholde meg til andre mennesker (de få gangene jeg måtte det). Men det var nok fraværet av den medisinen som gjorde meg sånn.

Så mitt forslag: kan du ikke bare teste i alle fall én uke med fluanxol? Bare som en test, mener jeg, ikke noe endelig...

Skrevet

Sa du ikke i ditt forrige innlegg at du merket dette etter du kuttet ut Fluanxol? Vel, jeg ser absolutt en sammenheng sådann. Da jeg hadde gått noen måneder uten antipsykotika sist så ble jeg så surrete at jeg måtte prate med meg selv for å gjøre ting. "Nå skulle du vaske opp", "ja, hvorfor var jeg her", "ja, må vaske opp". Glemte hvorfor jeg gikk ut på kjøkkenet, glemte hvorfor jeg sjekket låsen på døren. Satt i sofaen og latet som jeg snakket med folk i lang tid. Nei, var bare surr. Når jeg tenker tilbake på det. Men som deg var det likevel som jeg ble friskere når jeg måtte forholde meg til andre mennesker (de få gangene jeg måtte det). Men det var nok fraværet av den medisinen som gjorde meg sånn.

Så mitt forslag: kan du ikke bare teste i alle fall én uke med fluanxol? Bare som en test, mener jeg, ikke noe endelig...

Du forveksler meg nok med en annen :-)

Skrevet

Du forveksler meg nok med en annen :-)

Åh, da så, var bare så likt. Sorry!  :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...