stjernestøv Skrevet 31. august 2013 Skrevet 31. august 2013 Alle svinger litt her i livet, alle har det vondt og godt. Alle må gjøre en innsats selv for å få et godt liv, bare tenker jeg er kanskje ikke syk? Ikke når jeg tar medisiner, vi er vel friske når vi tar medisiner? Det er vel bare viljen det står på? 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 31. august 2013 Skrevet 31. august 2013 Det er både vilje og sykdom det står på, for alle, men i varierende forhold. Ingen er friske selv om de tar medisiner - frisk blir man først når man ikke trenger medisiner. Du får tenke over hvordan forholdet sykdom/vilje er for deg selv - lettere sagt enn gjort, men. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. august 2013 Forfatter Skrevet 31. august 2013 Det er både vilje og sykdom det står på, for alle, men i varierende forhold. Ingen er friske selv om de tar medisiner - frisk blir man først når man ikke trenger medisiner. Du får tenke over hvordan forholdet sykdom/vilje er for deg selv - lettere sagt enn gjort, men. Lurer bare på om det er vilje det står på, da bør jeg bruke viljen til å gjennomføre ting. Jo, folk er vel frisk med medisiner, det gjelder jo for de med diabetes og det. Så lenge de tar insulin er de jo friske eller? 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 31. august 2013 Skrevet 31. august 2013 Lurer bare på om det er vilje det står på, da bør jeg bruke viljen til å gjennomføre ting. Jo, folk er vel frisk med medisiner, det gjelder jo for de med diabetes og det. Så lenge de tar insulin er de jo friske eller? Kan du ikke tenke at det er begge deler, og forsøke å skille hvor det er sykdom som er problemet og hvor det er viljen? Alle blir jo demotiverte av sykdom. Man er aldri helt frisk med medisiner, det gjelder alle. De med diabetes er egentlig et dårlig eksempel og, for veldig mange med diabetes sliter endel med å regulere insulin. Man må også passe på hva man spiser. Mange må telle karbohydrater. Men hvis du tar f.eks. B12-mangel så tror jeg de fleste er like gode som de uten dette. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. august 2013 Forfatter Skrevet 31. august 2013 Kan du ikke tenke at det er begge deler, og forsøke å skille hvor det er sykdom som er problemet og hvor det er viljen? Alle blir jo demotiverte av sykdom. Man er aldri helt frisk med medisiner, det gjelder alle. De med diabetes er egentlig et dårlig eksempel og, for veldig mange med diabetes sliter endel med å regulere insulin. Man må også passe på hva man spiser. Mange må telle karbohydrater. Men hvis du tar f.eks. B12-mangel så tror jeg de fleste er like gode som de uten dette. Men jeg har lyst å kalle meg frisk, men da må jeg jo bare være lat og demotivert. en har jo mindre symptomer nå. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 31. august 2013 Skrevet 31. august 2013 Men jeg har lyst å kalle meg frisk, men da må jeg jo bare være lat og demotivert. en har jo mindre symptomer nå. Syns du stadig har snakket om bivirkninger av medisinen(e), jeg? En blir uansett ikke frisk av antipsykotika alene. Og hvis du bare sitter hjemme og daffer så tviler jeg på om du har blitt frisk. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. august 2013 Forfatter Skrevet 31. august 2013 Syns du stadig har snakket om bivirkninger av medisinen(e), jeg? En blir uansett ikke frisk av antipsykotika alene. Og hvis du bare sitter hjemme og daffer så tviler jeg på om du har blitt frisk. Jo jeg har snakket om bivirkninger, men det er jo ikke sykdom. Bare lurer på om det er viljen min det står på, da må jeg jo bruke viljen til å få et sunnere liv. Kan jo prøve. Hvis ikke jeg klarer det blir jeg deprimert. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 31. august 2013 Skrevet 31. august 2013 Jo jeg har snakket om bivirkninger, men det er jo ikke sykdom. Bare lurer på om det er viljen min det står på, da må jeg jo bruke viljen til å få et sunnere liv. Kan jo prøve. Hvis ikke jeg klarer det blir jeg deprimert. Har bivirkningene noe med viljen din å gjøre da? Ja, prøv hardere. Det har 100% av syke godt av. Alle kan prøve hardere. Ingen gjør sitt beste. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. august 2013 Forfatter Skrevet 31. august 2013 Har bivirkningene noe med viljen din å gjøre da? Ja, prøv hardere. Det har 100% av syke godt av. Alle kan prøve hardere. Ingen gjør sitt beste. Nei det har jo ikke det, sørens bivirkninger som påvirker livet mitt. Nei, jeg gjør nok ikke mitt beste 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 31. august 2013 Skrevet 31. august 2013 Nei det har jo ikke det, sørens bivirkninger som påvirker livet mitt. Nei, jeg gjør nok ikke mitt beste Ingen grunn til å få dårlig samvittighet. De som gjør tilnærmet 100% av det de kan er personer som Albert Einstein og Usain Bolt. Med andre ord bare noen få. Finnes selvsagt syke som gjør veldig mye sitt beste også, men det er jo mindre synlig pga. funksjonsnedsettelsen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. august 2013 Forfatter Skrevet 31. august 2013 Ingen grunn til å få dårlig samvittighet. De som gjør tilnærmet 100% av det de kan er personer som Albert Einstein og Usain Bolt. Med andre ord bare noen få. Finnes selvsagt syke som gjør veldig mye sitt beste også, men det er jo mindre synlig pga. funksjonsnedsettelsen. Er vel når jeg får jobb og fungerer optimalt jeg kan kalle meg frisk. Er jo en drøm å gjøre noe med livet mitt en dag. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 31. august 2013 Skrevet 31. august 2013 Er vel når jeg får jobb og fungerer optimalt jeg kan kalle meg frisk. Er jo en drøm å gjøre noe med livet mitt en dag. Ja, det er korrekt. Det er ikke så konstruktivt å drømme om å gjøre noe med livet ditt en dag. Gjør nøyaktig den samme feilen selv. Det beste er å tenke at man i alle fall skal få til litt mer. Så tar man det derfra. Dette er selvsagt veldig vanskelig da. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. august 2013 Forfatter Skrevet 31. august 2013 Ja, det er korrekt. Det er ikke så konstruktivt å drømme om å gjøre noe med livet ditt en dag. Gjør nøyaktig den samme feilen selv. Det beste er å tenke at man i alle fall skal få til litt mer. Så tar man det derfra. Dette er selvsagt veldig vanskelig da. Vil i alle fall se bra ut fysisk, får prøve å ta litt kontroll over helsen min. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 31. august 2013 Skrevet 31. august 2013 Vil i alle fall se bra ut fysisk, får prøve å ta litt kontroll over helsen min. Samme her. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.