Gå til innhold

Logoped

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Da kun et av mine barn kan snakke vanlig, dvs de kan ikke si tydelig L, R vanlig S, så tenker jeg, er det mulig å søke om hjelp fra logoped?

De snakker relativt lavt også, den eldste får nå høre at hun lesper som Fabian Stang på den nye skolen, jeg har aldri tenkt at dette er noe problem.

Noen andre sa til meg at " alle fra vestkanten subber med ordene som om de er barn" , jeg forstår ikke hva de mener. Jeg hører imidlertid lite annet til daglig så jeg vet ikke om barna bør begynne til logoped. Sanglæreren til min datter sa hvordan hun skulle øve med tungen pga av R også sa hun, "Da slår vi to fluer i ett smekk så lærer du S også".

Min datter ble fortvilt, og sa læreren sier hun lesper og det sa noen andre barn på den nye skolen også.

Jeg vil gjerne ta barna til logoped, jeg vil jo ikke de skal gå rundt og ikke  snakke tydelig nok. Selv får jeg høre at jeg snakker som fra en bok så da er det nok tydelig nok i vertfall. Det er ikke logoped på privatskoler, så jeg må vite hvor jeg kan henvende meg.

Skrevet

Hei!

Da kun et av mine barn kan snakke vanlig, dvs de kan ikke si tydelig L, R vanlig S, så tenker jeg, er det mulig å søke om hjelp fra logoped?

De snakker relativt lavt også, den eldste får nå høre at hun lesper som Fabian Stang på den nye skolen, jeg har aldri tenkt at dette er noe problem.

Noen andre sa til meg at " alle fra vestkanten subber med ordene som om de er barn" , jeg forstår ikke hva de mener. Jeg hører imidlertid lite annet til daglig så jeg vet ikke om barna bør begynne til logoped. Sanglæreren til min datter sa hvordan hun skulle øve med tungen pga av R også sa hun, "Da slår vi to fluer i ett smekk så lærer du S også".

Min datter ble fortvilt, og sa læreren sier hun lesper og det sa noen andre barn på den nye skolen også.

Jeg vil gjerne ta barna til logoped, jeg vil jo ikke de skal gå rundt og ikke  snakke tydelig nok. Selv får jeg høre at jeg snakker som fra en bok så da er det nok tydelig nok i vertfall. Det er ikke logoped på privatskoler, så jeg må vite hvor jeg kan henvende meg.

Du skal henvende det til PPT.

Skrevet

Du skal henvende det til PPT.

Hei!

Ok takk.

Da gjør jeg det, må bare finne ut om jeg må søke via skolen, som er vanskelig / "umulig" pga av privat eller om jeg må gå via fastlegen.

Skrevet

Du trenger ingen henvisning for å kontakte PPT, foreldre kan henvende seg direkte.

Skrevet

Du trenger ingen henvisning for å kontakte PPT, foreldre kan henvende seg direkte.

Hei!

:-) takk, puh så enkelt og ukomplisert :-)

Skrevet

Hei!

Jeg det er ikke så enkelt når barn går på privatskole...

PPT har ingenting med logoped på privatskoler sa de :-(

Jeg har opplevde flere ulemper med å gå på privatskoler, det er fordeler også, som feks mer disiplin, men vi må som foreldre betale for mye mer, samt at vi nå ikke kan få hjelp av PPTs logoped tjeneste.

Skrevet

Hei!

Jeg det er ikke så enkelt når barn går på privatskole...

PPT har ingenting med logoped på privatskoler sa de :-(

Jeg har opplevde flere ulemper med å gå på privatskoler, det er fordeler også, som feks mer disiplin, men vi må som foreldre betale for mye mer, samt at vi nå ikke kan få hjelp av PPTs logoped tjeneste.

Det var dårlig at PPT ikke kunne hjelpe deg.

Skrevet

Det var dårlig at PPT ikke kunne hjelpe deg.

Hei!

Ja.

Jeg sendte en forespørsel til skolen, men man skal helst ikke ha problemer på en privatskole :-)

Nå hører jeg jo journalister på TV lespe, tror jeg hører det, så de klarer seg vel... men det kunne jo vært kjekt å prøve å hjelpe dem, får se hva vi får på plass ? 

:-)

Skrevet

Hei!

Ja.

Jeg sendte en forespørsel til skolen, men man skal helst ikke ha problemer på en privatskole :-)

Nå hører jeg jo journalister på TV lespe, tror jeg hører det, så de klarer seg vel... men det kunne jo vært kjekt å prøve å hjelpe dem, får se hva vi får på plass ? 

:-)

Finnes det ikke privatpraktiserende logopeder da?

Skrevet

Finnes det ikke privatpraktiserende logopeder da?

Hei!

Jo men tror dyrt, skal se hva vi skal gjøre, sikkert må vi finne det.

Men nå sier skolen at de har logoped selv og kan hjelpe så vi får se, det er jo rart når de har gått så lenge uten å bli oppdaget på skolen, ikke så lett for meg å høre at de ikke kan si S og L og R.

Jeg forstår hva de sier :-)

Skrevet

Hei!

Jo men tror dyrt, skal se hva vi skal gjøre, sikkert må vi finne det.

Men nå sier skolen at de har logoped selv og kan hjelpe så vi får se, det er jo rart når de har gått så lenge uten å bli oppdaget på skolen, ikke så lett for meg å høre at de ikke kan si S og L og R.

Jeg forstår hva de sier :-)

Flott, da løser det seg sikkert :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...